آرشیو

۶ خودرو با قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان

نوشته‌های کهنه و فرسوده همواره جزو گزینه‌های اصلی افراد محسوب می‌شوند. در این متن، به سراغ معرفی خودرو‌هایی مستعمل و البته بومی تا محدوده ۳۰۰ میلیون تومان رفته و قصد داریم به معرفی کهنه‌های این بازه قیمتی بپردازیم.

۵ خودرویی که به جای تندر ۹۰ می‌توان خرید

تندر ۹۰ از آن دسته از خودرو‌هایی است که نه تنها در بازار ایران، بلکه در بیشتر بازار‌های جهان، با وجود انتقادات فراوان، توانست به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کند. اما اکنون، با توجه به اینکه تنها نسل اول آن در ایران به وفور یافت می‌شود، دیگر نمی‌توان ارزش چندانی برای خرید آن در نظر گرفت.

ایراد‌های شایع سورن پلاس

سمند سورن یکی از خودرو‌های ساخت شرکت ایران خودرو است که در سال ۱۳۸۴ معرفی شد. این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت شده از خودرو‌های معمولی سمند X۷ و LX است که طراحی بدنه و ویژگی‌های آن تغییر کرده و از نظر مشخصات فنی بهبود یافته است.

مراحل کامل دریافت معاینه فنی موتورسیکلت

طبق آمار‌های رسمی، جمعیت موتورسواران در ایران از ۱۲ میلیون نفر فراتر رفته است. بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در کلانشهر‌هایی مانند تهران ناشی از دود اگزوز این وسایل نقلیه است. معاینه فنی موتورسیکلت به عنوان یکی از راهکار‌های کلیدی برای مدیریت آلایندگی و اسقاط به موقع موتور‌ها شناخته می‌شود. در این گزارش، همه جزئیات مربوط به آنچه موتورسواران باید درباره انجام معاینه فنی موتورسیکلت بدانند به طور کامل ارائه شده است.

ترموستات خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

ترموستات (Thermostat) یکی از اجزای تشکیل‌دهنده سیستم خنک‌کاری موتور خودرو است. این قطعه همچون یک شیر عمل می‌کند و با توجه به دمای مایع خنک‌کننده موتور، با باز و بسته شدن، مسیر جریان به رادیاتور خودرو را کنترل می‌نماید.

چرا در فصول گرم، خرابی باتری خودرو افزایش می‌یابد؟

در فصول گرم تابستان، استفاده از کولر خودرو باعث مصرف بالای انرژی می‌شود. برای به حرکت درآوردن کمپرسور و موتور‌های فن، نیاز به انرژی مکانیکی و برقی است. همچنین، افزایش خرابی باتری خودرو در این فصول به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است.

بهترین تلویزیون‌های بازار کدام است؟

شاید کم‌تر کسی باشد که از تلویزیون و خیره‌شدن به این صفحه جادویی و دیدن انواع و اقسام فیلم‌ها و سریال‌ها و موسیقی در آن لذت نبرد. همه هم به‌دنبال داشتن بهترین تلویزیون‌ها هستند تا کیفیت بهتر و در نتیجه لذت بیش‌تری را تجربه کنند.

بهترین کیف پول برای همستر

همستر کامبت در حال حاضر خود را به عنوان یک رقیب جدی برای یکی دیگر از بازی‌های کلیکی محبوب در شبکه باز  یعنی نات کوین تثبیت کرده است.

معرفی بهترین فر توکار ایرانی و خارجی

در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین فرهای توکار خارجی و ایرانی و مشخصات مرتبط با آنها بپردازیم تا با توجه به نیازها و بودجه خود، بتوانید بهترین فر توکار خارجی یا ایرانی را انتخاب نمایید.

چرا چراغ چک خودرو روشن می‌شود؟

یکی از قسمت‌های خودرو که راننده باید همواره حواسش به آن باشد، چراغ چک خودرو است. البته روشن شدن چراغ چک خودرو همیشه هم دلیل خطرناک و نگران‌کننده‌ای ندارد. اما با این‌حال، باید دلیل روشن شدن چراغ را بررسی کرد.

نشانه‌های خرابی کاتالیزور ماشین چیست؟

پیش از اختراع و تولید کاتالیزور، سالانه مقدار زیادی از آلایندگی‌های تولیدشده در جهان به احتراق‌های حاصل از موتور خودرو تعلق داشت. آلایندگی‌های تولیدشده توسط موتور خودرو در آن سال‌ها مشتقات نیتروژن (نیتروژن مونوکسید و ….. Nox)، کربن مونوکسید و هیدروکربن‌های نسوخته بودند. این گاز‌های سمی پس از هر سیکل موتور احتراقی مستقیم وارد محیط می‌شدند و تأثیرات مخرب خود را بر روی محیط زیست بر جای می‌گذاشتند.
پربازدید ها