آرشیو

تکمیل مدیریت هیاتی در کابینه رئیسی/ میثم لطیفی رئیس جدید سازمان امور استخدامی کشور کیست؟

میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور شده است. او پیش از این نامزد انتخابات مجلس از قم شده بود اما نتوانست به پارلمان راه یابد؛ با این حال استقرار دولت رئیسی باعث شد اگر او نتواند به مجلس برود، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های دولت در حالی به او سپرده شود تا کنون یکروز در آن سابقه نداشته است.

افزایش بی‌سابقه قیمت کالاهای اساسی/ ۴۵ هزار تومان یارانه برای خرید چه چیز کافی است؟

موج دوباره گرانی‌ها بی سروصدا و بدون اعلام دولت سفره‌های مردم را کوچک و کوچکتر می‌کند. بسیاری از کالا‌های غذایی از سبد خرید مردم حذف شده و قیمت‌ها افزایش تا ۲۰۰ برابری را تجربه کرده‌اند و در این بین تنها چیزی که بدون تغییر باقی مانده، یارانه نقدی است.

آمریکا مایل به مذاکره با دولت ابراهیم رئیسی است؟

دولت رئیسی اولین سیگنال روشن خود برای بازگشت به مذاکرات وین را مخابره کرده و اعلام کرده آماده از سرگیری مذاکرات احیای برجام است. سوال اینجاست که چقدر این اراده جدی است و چقدر طرف غربی حاضر به پذیرش درخواست‌های دولت جدید ایران است؟

معنای استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟

استعفای صادق آملی لاریجانی از شورای نگهبان خبر مهمی بود که روز گذشته منتشر شد؛ خبری که نشان می‌دهد اختلاف در لایه‌های بالای هرم قدرت بیشتر و بیشتر شده است؛ شاید هم نشانه‌ای از اینکه کشور، آبستن حوادث بزرگتری است که در آن جایی برای لاریجانی‌ها نیست.

مافیای شکم‌گنده دهان‌باز چه کسی است؟

سعید نمکی وزیر بهداشت دولت روحانی بالاخره جای خود را بهرام عین اللهی وزیر جدید داد. در دوره شائبه‌های زیادی درباره ارتباطات کاری او با شرکت‌های دارویی مطرح شد؛ با این حال خود نمکی هیچگاه درباره آنها توضیحی نداد و دیگران را به فساد و رانت متهم کرد.

سرلشکر فیروزآبادی فرماندهی که نظامی نبود!

درگذشت سرلشکر فیروزآبادی خبر ناگهانی بود که صبح امروز منتشر شد. فیروزآبادی به مدت ۲۷ سال فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح بود و بعد از جابجایی او با سرلشکر باقری، دیگر خبری از او شنید نشد و ظاهرا به انزوایی خودخواسته رفته بود و جز حضور بی سر و صدا در جلسات مجمع دیگر خبری از او نبود. رویداد۲۴ در گزارش چهره‌های هفته خود زندگی این فرمانده نظامی را بررسی کرده است.

هر روز ۲۷۳۹ خانه! / چرا ساخت یک میلیون مسکن در سال وعده‌ای تخیلی است؟

دولت سیزدهم وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده و مجلس و شورای نگهبان هم مهر تایید روی آن زده‌اند. اما آیا دولت توانایی انجام این اقدام را دارد و ساخت انبوه مسکن سهم چه کسانی می‌شود و سود آن به جیب چه کسانی می‌رود؟

نقض پروتکل‌ها در نخستین حضور بین‌المللی امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه/ در کنفرانس بغداد چه گذشت؟

اولین حضور رسمی حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه جدید ایران در یک محفل دیپلماتیک و رسمی با حواشی زیادی همراه بوده. این حواشی یادآور دوره هشت ساله ریاست جمهوری احمدی تژاد است که تنها به پایین آمدن شان و جایگاه هیئت ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی منجر می‌شد.

تیر خلاص به برجام در فرودگاه کابل/ آشوب در افغانستان چه تبعاتی برای ایران دارد؟

انفجار‌های پیاپی و خونین فرودگاه کابل که جان بیش از ۱۰ سرباز آمریکایی را گرفت بیش از پیش محبوبیت بایدن را کاهش خواهد داد؛ امری که شانس انتخاب مجدد او را با تردید‌های جدی مواجه می‌کند. آیا تحولات افغانستان بر سرنوشت برجام تاثیرگذار هست؟

هراس از ویروسی که هنوز نیامده است! / واقعیت کووید ۲۲ چیست؟

چندی پیش خبری مبنی بر خطرات مرگبار سویه ۲۰۲۲ ویروس کرونا با نام لامبدا (یا نام اصلی لاندا) منتشر شد. اما آیا چنین ویروسی واقعیت دارد یا محصول گمانه‌زنی است؟ در این گزارش اخبار درباره این جهش جدید را راستی‌آزمایی کرده‌ایم.

برای بررسی فجایع زندان اوین کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود/ زندانبان‌ها فکر می‌کنند زندانی مستحق هر نوع رفتاری است

یوسف مولایی وکیل دادگستری با اشاره به افشای فیلم دوربین‌های زندان اوین می‌گوید ضرب و شتم زندانیان از گذشته وجود داشته است و برای رسیدگی به وضعیت زندانیان باید یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

پس‌لرزه‌های هک شدن دوربین‌های زندان اوین توسط گروه عدالت علی / مسئولیت با کیست؟

گروه عدالت علی اقدام به هک دوربین زندان اوین کرده است. در نتیجه این اقدام تصاویری منتشر شده که مسئولان سازمان زندان‌ها را به عذرخواهی واداشته است. گزارش رویداد۲۴ درباره این فاجعه در زندان اوین را بخوانید.
آخرین اخبار
پربازدید ها