تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

بازتاب سخنان روحانی در سوئیس در رسانه‌های جهان

رسانه‌های جهان به سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران در سوئیس پرداختند.

رویداد۲۴-رسانه‌های جهان به سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران در سوئیس پرداختند.«حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران، امروز -سه‌شنبه- گفت که چنانچه آمریکا بکوشد هم‌پیمانانش را از خرید نفت خام از ایران منع کند، صادرات نفت در منطقه ممکن است دچار مشکل شود.

این در حالی است که به گزارش رویترز، حسن روحانی توضیح بیشتری در این‌باره نداد و از این اظهارنظر او می‌توان معانی متعددی را برداشت کرد.

از دیگر سو، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارش خود نوشت: «سخنان روحانی را می‌توان تهدیدی علیه ترابری نفت همسایگان ایران دانست. این در حالی است که مقام‌های ایران پیشتر نیز تهدید به بستن تنگه هرمز، یک گذرگاه مهم نفتی، کرده بودند.»

شبکه خبری یورونیوز با اشاره به سخنان حسن روحانی نوشت: «این اظهارنظر رئیس‌جمهوری ایران پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور بنا دارد با دیگر طرف‌‌های برجام دیدار کند و درباره خروج آمریکا از این توافق و تحریم‌های اعمال‌شده از سوی واشنگتن با آن‌ها گفت‌وگو کند.»

روزنامه تایمز آو اسرائیل با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در سوئیس در گزارش خود نوشت: «پنج کشور دیگر طرف برجام، از توافق با ایران حمایت کرده‌اند. این در حالی است که تهران از شرکای اروپایی خود خواسته است تا بسته اقتصادی جدیدی را ارائه کند تا بتواند تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را دور بزند.»

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان