تاریخ انتشار: ۰۶:۰۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

گروه‌های 6گانه سوال از روحانی/ خط و نشان یاران علم الهدی و مصباح یزدی در مجلس +جدول

امضا کنندگان سوال از روحانی را می‌توان در شش گروه در مجلس دسته‌بندی کرد. حلقه اصفهان و مشهد مهمترین حلقه‌ای هستند که سوال از روحانی را کلید زده‌اند.

رویداد۲۴ اسامی افرادی که قصد سوال از روحانی دارند اعلام شده است. پیش از این رسانه‌های اصولگرا گفته بودند فراکسیون امید به دنبال استیضاح روحانی است اما حالا مشخص شده اکثر چهره‌ها گرایش اصولگرایی دارند. یکی از نمایندگان اصولگرا به رویداد۲۴ گفته است فراکسیون امید برنامه‌هایی دارد و ما با طرح سوال خواستیم نشان بدهیم کاری کرده‌ایم!

نام هیچکدام از نمایندگان تهران میان نماینده‌های سوال‌کننده از رییس جمهور دیده نمی‌شود. حاجی دلیگانی در توئیتی طعنه‌امیز این موضوع را ذکر کرده بود و از بهروز نعمتی پاسخ شنیده بود همان کسانی که امضا کردند، برای چوب گذاشتن لای چرخ کافی هستند و آنها با قلم و قدم از سرباز و ژنرال بحران درست می‌کنند. حاجی دلیگانی نماینده اصفهان است؛ همان گروهی که اولین حلقه سوال از رییس جمهور هستند:

حلقه اصفهان، قوت بازوی اصولگرایی

نمایندگان اصولگرای اصفهان به رهبری ابطحی و حاجی دلیگانی، یکی از طراحان اصلی استیضاح هستند. کامران که در انتخابات مجلس از طرف اصولگرایان حمایت نشده بود، در این جمع نیست اما زهرا سعیدی که در این دو سال بدل به مهره کوهکن شده، حضور پر رنگی در فعالیت‌های اصولگرایانه دارد.

احمد سالک، حسینعلی حاجی دلیگانی، حمیدرضا فولادگر، سیدجواد ساداتی نژاد، زهرا سعیدی، محسن کوهکن و ابوالفضل ابوترابی از جمله این نمایندگان هستند که همگی نماینده استان اصفهان به شمار می‌روند:

کدام حلقه ها حامیان سوال از روحانی بودند؟

حلقه خراسان تحت تاثیر رئیسی

حلقه خراسان یکی دیگر از گروه‌های سوال کننده از روحانی هستند. این افراد نیز عموما تحت تاثیر نمایندگان مشهد در مجلس فعالیت می‌کنند و ارتباط خوبی با حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد و ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس دارند. جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، احسان قاضی‌زاده، هاجر چنارانی، سیدمحمد باقر عبادی، رضا شیران خراسانی، محمد دهقان، حسین مقصودی و حسین زاده بحرینی از جمله این چهره‌ها هستند که نمایندگان استان خراسان هستند:

حلقه سوم تحت تاثیر جبهه پایداری

سومین حلقه‌ای که امضای آنان در سوال از رئیس جمهور دیده می‌شود، اعضای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و جریان جبهه پایداری هستند. البته در دو جدول بالا اسامی بعضی از آنها آمده بود. حاجی بابایی، دهمرده و بهمنی از مدیران ارشد دولت احمدی نژاد بودند که اکثر آنها تحت تاثیر مصباح یزدی هستند.

اسامی سایر اعضای جبهه پایداری مانند مجتبی ذوالنوری، احمد امیرآبادی فراهانی، نقوی حسینی، اسماعیل سعیدی، محمدحسین فرهنگی، جبار کوچکی‌نژاد، محمدمهدی زاهدی و دیگر نمایندگان در این جدول آمده است:

گروه چهارم نمایندگان آذری زبان

نادر قاضی پور نماینده زنجان نیز در مجلس به خاطر طرح مسائل منطقه‌ای نفوذ خوبی دارد. تعدادی از نمایندگان آذری زبان در کنار قاضی پور در میان امضاءکنندگان سوال از روحانی هستند:

گروه پنجم؛ نمایندگان کرد زبان

تعداد زیادی از نمایندگان کرد مجلس هم از حامیان سوال از روحانی بودند. از فلاحت‌پیشه که بعدا امضای خود را پس گرفت تا محمودزاده که از یک سال پیش به دنبال سوال از روحانی بود، وضعیت کولبران، رسیدگی به مناطق زلزله زده و عدم استفاده از مدیران اهل سنت باعث نارضایتی این نمایندگان شده است:

حلقه اصولگرایان و مستقلان

سایر افرادی که نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اند بیشتر گرایش اصولگرایی دارند اما اسامی نمایندگان مستقلی مثل سکینه الماسی هم در میان آنها دیده می شود.

کوروش کرم‌پور، داود محمدی، علی اکبر کریمی، عباس پاپیزاده، سیدکمال الدین شهریاری، حسین شهریاری، اکبر رنجبرزاده، امیر خجسته، عامر کعبی؛ مجید ناصرینژاد، سید راضی نوری، حسن خجسته بند، محمدعلی پورمختار، فریدون حسنوند، علی محمد شاعری، عباس گودرزی، حسین هاشمی تختی و اصغر مسعودی از جمله این نمایندگان هستند. در جدول زیر گرایش سیاسی این نمایندگان آمده است:



گروه‌های 6گانه سوال از روحانی/ خط و نشان یاران علم الهدی و مصباح یزدی در مجلس +جدول
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رامین مردانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
فارغ از بحث در رابطه با سطح این مقاله مثلا تحلیلی و نقد آن، مشخص نمایید ملکان آذربایجان شرقی چگونه در بین شهرهای کرد زبان قرار گرفته است؟!؟
مانیا مطهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
اشکال دیگری که بر این نوشته وارد است اینکه نامیدن یک طیف به نام مصباح یزدی کاملا اشتباه است...وگرنه کسی که سوالش را از رئیس جمهور پس گرفته (نماینده شهرسان سنقر و کلیایی کرمانشاه) خود معاون موسسه امام خمینی (با مدیریت مصباح یزدی) است..
آن وقت این سایت چگونه میتواند یک گروه از سوال کنندگان از رئیس جمهور را «تحت تأثیر مصباح یزدی» نام گذاری کند!!!
مراقب نوشتن و تحلیلتان باشید...اشکال بالا را هم که دوستمان نوشته اند هم اشتباه دیگری بر نوشته شماست.
نظرات شما
پیشخوان