تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

چالش بزرگ تیم پرسپولیس در پنجره زمستانی

تیم پرسپولیس هنوز هیچ خریدی را انجام نداده و حتی احتمال دارد سرمربی خود را نیز در نقل و انتقالات زمستانی از دست بدهد، اما هنوز زمان برای جبران وجود دارد.

چالش بزرگ تیم پرسپولیس در پنجره زمستانیرویداد۲۴ هواداران پرسپولیس در حالی روزهای خود را با اخباری ناراحت کننده سپری می‌کنند که بسیاری از آن ها انتظار تقویت تیم خود را در پنجره زمستانی داشتند. اما آن‌چه که از نقل و انتقالات به گوششان رسیده، شایعه جدایی بازیکنان چون شجاع خلیل زاده به دلیل مشکلات مالی و البته احتمال عدم بازگشت گابریل کالدرون است. اگرچه خلیل زاده بعید است قید حضور در پرسپولیس را بزند و تنها خواسته با مطرج کردن این خبر، به مدیران باشگاه تلنگر بزند اما کالدرون به شکلی جدی این پروسه را دنبال می‌کند و اگر خواسته هایش برآورده نشوند، بعید است به تهران بازگردد.

پیش از شروع نقل و انتقالات پرسپولیسی ها دو بازیکن خارجی، دانیال اسماعیلی فر، عیسی آل کثیر، شهریار مغانلو و... را نزدیک باشگاه خود می‌بینند اما حالا هیچ اتفاقی رخ نداده و تنها یک هفته تا پایان نقل و انتقالات باقی است. آن هم در شرایطی که خرید دو بازیکن جزو شروط اصلی گابریل کالدرون است!

پرسپولیسی ها البته همیشه زمستان خلوتی را تجربه کرده اند، به خصوص در دوران برانکو که او تمایلی به تغییرات آنچنانی نداشت. با این حال فصل گذشته که قرمزها از محرومیت رها شده بودند، توانستند ماریو بودیمیر، محمد نادری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و مهدی شیری را خریداری کنند. البته برخی از این بازیکنان در تابستان قرارداد خود را امضا کردند اما تا نیم فصل فرصت بازی پیدا نکردند. سال پیش از آن اما سرخ ها از نقل و انتقالات محروم بودند.

در زمستان لیگ شانزدهم، پرسپولیس سه بازیکن را خرید. این باشگاه شهاب کرمی را در پست هافبک دفاعی به خدمت گرفت، سامان نریمان جهان نیز به این تیم پیوست ولی خرید اصلی تیم برانکو، سروش رفیعی بود که از رقیب مستقیم به این تیم ملحق شد. یک سال پیش از آن لوبانف در پست دروازه بان خریداری شد و دو بازیکن دیگر نیز به این تیم پیوستند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که در 4 سال اخیر برانکو خود درخواست خرید بازیکن نداشت. او اغلب تغییرات را در تابستان اعمال می‌کرد و برای ترکیب اصلی نیز حدود 14 بازیکن را در نظر داشت و با آن ها هم توانست 7 قهرمانی کسب کند.

در آخرین فصل پیش از حضور برانکو اما اتفاق دیگری رخ داد. تیمی که با هدایت حمید درخشان وارد پنجره نقل و انتقالات زمستانی شده بود، ناگهان با بازداشت حمیدرضا سیاسی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه مواجه شد و در واقع هیچ انتقالی تا آخرین روزهای پنجره زمستانی رخ نداد. با این حال سرانجام قرمزها توانستند علی علیپور، فرناندو گابریل، رضا خالقی فر، بابک حاتمی، تادئو و... را جذب کنند.

حالا به نظر می‌رسد پرسپولیس از نظر سردرگمی مدیریتی، شباهت بسیار زیادی به آن روزها دارد اما باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا مدیریت این باشگاه می‌تواند در روزهای آینده خواسته های کالدرون را برآورده کند یا نه؟

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان