تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
موسوی لاری:

قالیباف شاید از انتخابات مجلس انصراف دهد/ لیست می‌دهیم و از کاندیدا‌های خود حمایت می‌کنیم

موسوی لاری، نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: «معتقدم اصولگرایان در این رقابت حرفی برای گفتن ندارند چرا که احمدی نژاد نماد جریان اصولگرایی است و بخش عمده اتفاقات منفی که در حال حاضر گرفتار آن هستیم و دولت روحانی هم گرفتار آن است، ریشه در دولت احمدی نژاد دارد.»
انتخابات مجلس یازدهم
رویداد۲۴ هر چه به دوم اسفند و انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم، تنور رقابت انتخاباتی داغ‌تر و گمانه زنی برای مشخص شدن کاندیدا‌های حضور در ساختمان خیابان بهارستان بیشتر می‌شود. دو حزب سیاسی مطرح کشور یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان هر یک به نوعی در تلاشند کرسی‌های بیشتری از مجلس یازدهم را تصاحب کنند.

عبدالواحد موسوی لاری، نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: «معتقدم اصولگرایان در این رقابت حرفی برای گفتن ندارند چرا که احمدی نژاد نماد جریان اصولگرایی است و بخش عمده اتفاقات منفی که در حال حاضر گرفتار آن هستیم و دولت روحانی هم گرفتار آن است، ریشه در دولت احمدی نژاد دارد.»

موسوی لاری افزود: «اصولگرایان چه صحبتی برای مردم دارند؟! می‌خواهند بگویند که مردم دوباره اختیار را به ما بدهید تا دولتی شبیه دولت احمدی نژاد به وجود آوریم؟! مطمئنم که مردم متوجه هستند که بخش عمده بدبختی‌ها از زمان دولت احمدی نژاد است.»

نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «آقای روحانی نماد اصلاح طلبی نیست. اصلاح طلبان هویت مستقلی دارند، ولی از آقای روحانی حمایت کردند و پای این حمایت و دولت ایستاده اند و اکنون هم می‌ایستند. به فرض دولت آقای روحانی ضعیف بوده است، از دولت احمدی نژاد که ضعیف‌تر نبوده است.»

در ادامه اهم گفت و گوی موسوی لاری درباره انتخابات پیش روی کشور را میخوانید:

* چهره‌هایی از هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا حضور چشمگیر و پر رنگی در انتخابات این دوره مجلس نداشتند.

* در این دوره بدعتی گذاشته شد؛ دولت که متولی امر انتخابات است و فرماندار که محور اصلی انتخابات است، تا حدی مسلوب الاختیار شدند.

* این بدعت پایه یک انحراف در امر انتخابات هست که برای آینده بسیار خطرناک است.

* هیأت اجرایی مُهر عدم احراز را به کسانی زد که شناخته شده بودند!

* واژه عدم احراز از اصل اشتباه بود و در حال حاضر توسط هیات اجرایی نیز به کار گرفته شده و این واقعاً در امر انتخابات فاجعه بار است و به عنوان یک بدعت منفی باید از آن نام برد.

* دلایل قانع کننده‌ای برای رد صلاحیت به داوطلبین انتخابات گفته نمی‌شود.

* برای امام جمعه‌ای که در حال حاضر امام جمعه است و به خاطر انتخابات استعفا داده، می‌نویسند عدم التزام به اسلام!

* باید تلاشی کنیم که در دوم اسفندماه یک صحنه نمایش قانون‌مند ملی به نام انتخابات داشته باشیم تا همه بیایند.

* فراموش نکنیم که اصلاح طلبان یک دوره زیبایی دارند به نام دوره اصلاحات، تمام شاخص‌های توسعه در دوره اصلاحات بالاست.

* اصلاح طلبان به دلیل حمایتشان از آقای روحانی در شکست‌های این دولت سهیم هستند، ولی جامعه می‌داند که دولت آقای روحانی، دولت اصلاح طلبان نبوده.

* اصولگرایان با تمام ظرفیت‌های خود پشت سر احمدی نژاد ایستادند و همگی دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد؛ احمدی نژاد نماد جریان اصولگرایی است.

* واقعاً امروز اصولگرایان چه حرفی برای گفتن دارند؟! بخش عمده اتفاقات منفی که در حال حاضر گرفتار آن هستیم و دولت روحانی هم گرفتار آن است، ریشه در دولت احمدی نژاد دارد.

* اینکه به دلیل عملکرد دولت آقای روحانی شانس اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس کاهش یافته را می‌پذیرم.

* اصولگرایان در افکار عمومی بعد از اصلاح طلبان هستند.

* اگر شرایط به سمتی رود که مردم پای صندوق نیایند ممکن است که حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده کمرنگ باشد.

* در استان‌هایی که کاندیدا داریم، لیست می‌دهیم و از کاندیدا‌های خود حمایت می‌کنیم.

* تا این لحظه هیچ کسی سرلیست نیست.

*هنوز مشخص نیست که آقای قالیباف تا پایان در انتخابات مجلس می‌ماند یا نمی‌ماند، شاید انصراف داد.

* عده‌ای گمان می‌کنند که اکثریت مجلس را خواهند داشت و به جان هم افتادند که چه شخصی رییس مجلس آینده شود!

*این اصولگرایان هستند که اختلافات داخلی دارند.

*اصلاح طلبان از ابتدای انقلاب تاکنون با نظام پارلمانی در صحنه آمدند و هیچ وقت متکی به قدرت‌های خارج از اراده مردم نبودند.

* مجلس دهم در طراز قانون اساسی ما نبود.


منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
مهدوی
|
Romania
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
3
سلام
رو که رو نیست سنگ پای قزوین.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
چقدر پرو هستید ، دیگه کجا مونده که اصلاح طلب ها بهش گند بزنن؟
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
من غیر از اراده دولت پنهان و احزاب پادگانی که قانون را بازیچه دست یابی به مطامع قومی و قبیلگی خود کرده اند و سالهاست که با مهندسی انتخابات با مردم بازی کرده و میکنند و احمدی نژاد در واقع یکی از ثمره های این بازی است، لازم است به یک اشکال عمده حقوقی در قانون انتخابات هم اشاره کنم. اساسا نمی شود کسی را از حق نامزدی و انتخاب شدن محروم کرد مگر این که در حکم قطعی و نهایی دادگاه صالح( اگر پیدا شود و تحت نفوذ خان و خانچه هایی چون اکبر طبری ها و سعید مرتضوی ها نباشد)، به محرومیت فرد از این حق تصریح شده باشد. این امر موضوع روشن و صریح قانون اساسی ماست. بر این اساس گنجاندن استعلام از مراجع چهار گانه در قانون عادی هم که تحت فشار همان اراده موصوف، ظاهر قانونی یافته است و برای کم کردن فشار افکار عمومی بر نظارت من دراوردی استصوابی محقق شده است، کاملا خلاف همه موازین حقوقی و قضای مستقل و رشید است. چنانکه نظارت استصوابی را هم بزور دگنک و نه منطق حقوقی، در مجلس یک دست مهندسی شده و باب میل اراده کذایی، در جوف قانون جای دادند. والا قانون اساسی چنین مقرره ای را حامل نیست و اصلا برای صیانت از رای آزاد مردم در برابر تعدیات حکومت به وسیله آنها که چوب استبداد رضاخانی را خورده و درد مدرسها را حس کرده بودند و مجالس دست ساز و انتخابات فرمایشی را دیده بودند، بزعم خود به شورای عادل و خارج از دایره مناصب حکومتی و نماد عدل و دین، سپردند. غافل از این که عدالت و تقوی در گوشه حجره و حجره نشینی کجا و کاخ مرمر و صندلی شاهانه کذایی، که بعضی ها در داخلش گم می شوند، ؟!کجا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان