تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

باهنر: برخی را فقط ملک الموت می‌تواند از صندلی قدرت جدا کند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اشتباهات در احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس گفت: ساختار ثبت نام در انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها نیازمند اصلاح است و دلسوزان نظام باید برای تجدید نظر در رد صلاحیت‌ها تلاش کنند.

باهنر

رویداد۲۴ محمد رضا باهنر روز شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواست جامعه اسلامی مهندسین است.

وی با اشاره به رد صلاحیت تعداد زیادی از نامزد‌های انتخابات مجلس اضافه کرد: وقتی شورای نگهبان باید صلاحیت بیش از ۱۶ هزار نفر را بررسی کند کار سخت می‌شود و شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها تقصیر ندارد، اما این ساختار بررسی باید متحول شود چرا که ممکن است در آینده ۱۰۰ هزار نفر برای نامزدی مجلس ثبت نام کنند.
بیشتر بخوانید:
هرچقدر اصرار کردیم لاریجانی قانع نشد که کاندیدا شود
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور افرادی با سابقه‌های ضعیف اجرایی در مجلس گفت: کسانی باید وارد مجلس شوند که سلسله مراتب رشد را در طول زمان طی کرده باشند و یک دفعه از ستوانی به سرداری نرسیده باشند.

باهنر با بیان این موضوع که برای انقلاب باید کادرسازی می‌کردیم، افزود: برخی را فقط ملک الموت می‌تواند از صندلی قدرت جدا کند.

وی بر تلاش برای احراز صلاحیت تعداد بیشتری از نامزد‌های انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: برخی نامزد‌های انتخابات، امام جمعه هستند، ولی به خاطر عدم التزام به اسلام احراز صلاحیت نشده اند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بسیاری از افراد رد صلاحیت شده، معتقد به اسلام، نظام و رهبری هستند، از همه دلسوزان نظام خواست برای تجدید نظر در تایید صلاحیت‌ها تلاش کنند.

باهنر به شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: شهادت سردار سلیمانی با اینکه غم بزرگی برای ملت‌های دنیا ایجاد کرد، اما این موضوع، تحقق یک آرزوی دیرینه سردار بود.

وی با بیان این موضوع که رییس جمهوری آمریکا بر خلاف عرف دیپلماتیک مسوولیت شهادت سردار سلیمانی را برعهده گرفت، افزود: حداقل قصاص آمریکا این است که نیرو‌های آمریکایی از منطقه بیرون روند وگرنه مردم به صورت خون آلود، آن‌ها را بیرون خواهند کرد.

نماینده ادوار مجلس، تشییع سردار سلیمانی را با تشییع امام خمینی (ره) مقایسه کرد و اضافه کرد: بر اساس گزارش ناجا، تنها ۱۰۰ هزار سواری در ۲۴ ساعت قبل از تشییع از استان‌های دیگر وارد کرمان شده بودند.

باهنر با بیان این موضوع که کرمان ظرفیت این میزان جمعیت را نداشت، خاطرنشان کرد: اگر تشییع سردار سلیمانی در کرمان بهتر مدیریت می‌شد شاید با اتفاقات ناگوار همراه نمی‌شد.

وی، سردار سلیمانی را شیر میدان نبرد عنوان کرد و گفت: وقتی سردار سلیمانی کنار فرزندان شهیدان می‌نشست، قلبش می‌تپید، اما دیپلماتی قدرتمند بود که در یک دیدار، همه چیز را تغییر می‌داد و شرایط را متحول می‌کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، عزت سردار سلیمانی را ناشی از اخلاص وی ارزیابی کرد و افزود: سردار سلیمانی، یک مکتب و فرهنگ بود و لازم است بنیادی برای بازخوانی اندیشه‌های وی تأسیس شود و دانشگاه‌ها روی بازخوانی افکار وی کار کنند تا برای نسل‌های آینده تبیین شود.

باهنر با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: لازم است این حادثه مورد توجه قرار گیرد تا اگر قصور و تقصیری بوده است، رسیدگی شود.

وی، فرمایشات رهبری در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی را عاملی برای حل مشکلات به وجود آمده بعد از این حادثه عنوان کرد و افزود: کلام رهبری، جو روانی جامعه را به سمت مطلوب تغییر داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان