تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمدعلی نجفی در پاسخ به سوالات اختصاصی رویداد۲۴:

قراردادهایی در دوره قالیباف منعقدشد که ارتباطی با شهرداری نداشت

محمدعلی نجفی شهردار تهران، می‌گوید که در دوران مدیریتی قالیباف طرح و قراردادهای بسیاری منعقدشده که هیچ ارتباطی با شهرداری تهران نداشته و در حیطه کاری شهرداری هم نبوده است، ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر تخلفی در این خصوص مشاهده کنیم حتماً برخورد خواهیم کرد.

قراردادهایی در دوره قالیباف منعقدشد که ارتباطی با شهرداری نداشت

رویداد۲۴- محمدعلی نجفی شهردار تهران، می‌گوید که در دوران مدیریتی قالیباف طرح و قراردادهای بسیاری منعقدشده که هیچ ارتباطی با شهرداری تهران نداشته و در حیطه کاری شهرداری هم نبوده است، ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر تخلفی در این خصوص مشاهده کنیم حتماً برخورد خواهیم کرد.

 

به گزارش رویداد۲۴ شهردار تهران، امروز و بعد از 50 روز از حضورش در بهشت، در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد تا پاسخگوی سؤالات و شبهات شهرداری تهران باشد.

 

نجفی از زمان حضورش در ساختمان بهشت، هرروزه با مشکلات و فسادهای تازه‌ای روبه‌رو می‌شود، فسادهایی کلان و خارج از عرف که به نظر می‌رسد نجفی برای حل این معضلات راه سخت و ناهمواری را در پیش خواهد داشت.

 

به‌طور مثال قراردادی با موضوع «طرح مطالعه امنیت شهری» که با هماهنگی و سفارش مستقيم «عیسی شریفی» قائم‌مقام شهردار سابق و با ترک تشریفات قانونی و به مبلغ 2 میلیارد تومان امضا شده است؛ جدا از اینکه اين رقم صرفاً جهت كار مطالعاتی، بی‌سابقه است، درواقع موضوع این قرارداد هیچ ارتباطی با اهداف و برنامه‌های شهرداری ندارد و اصولاً در حیطه کاری شهرداری هم نیست.

 

البته به نظر می‌رسد این قرارداد صرفاً بر اساس يك «پوشش» منعقدشده است، زیرا نه‌تنها هیچ نام و نشان مشخصی از طرف مجري در قرارداد وجود ندارد، بلکه تا به امروز مجری بنام «موسسه فرهنگي هنری آفتاب خرد» باوجود دريافت هزينه كل طرح كماكان پروژه «خيالی» خود را به شهرداری تهران تحويل نداده است.

 

شهردار تهران امروز در اولین نشست خبری خود، به تشریح بسیاری ازاین‌دست شبهات در دوره محمدباقر قالیباف پرداخت و از برنامه‌اش برای شفاف‌سازی مالی تا بافت‌های فرسوده‌ی تهران گفت.

 

اما پس‌ازآنکه امکان طرح سؤال برای همه خبرنگار فراهم نشد محمدعلی نجفی در پایان نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار رویداد۲۴، درباره برنامه‌های شهرداری برای رسیدگی به فساد و قراردادهای منعقدشده در دوران مديريتی قاليباف، گفت: ما همواره اعلام كرده‌ايم كه هرگاه به فسادی درگذشته و حال برسيم قاطعانه برخورد مي‌كنيم. اگر بتوانيم برخوردمان در قالب جبران خسارت خواهد بود و در صورت لزوم پيگيری قضائی هم خواهيم داشت.

 

نجفی با اشاره به قراردادی كه در دوران مدیریت قاليباف که تحت عنوان «مطالعه امنيت شهری» و با هماهنگی مستقیم عیسی شریفی معاون بازداشت‌شده قالیباف و با مبلغ دو ميليارد تومان منعقدشده است، گفت: در خصوص اين قرارداد خاصی كه اشاره كرديد اگر مشخص شود كه تخلفى بوده است حتماً پیگیری‌های لازم را خواهيم داشت.

 

محمدعلی نجفی تصريح كرد: متأسفانه شهرداری در دوران مدیریتی گذشته به مسائلی ورود پیداکرده كه هيچ ارتباطی با شهرداری تهران نداشته است. من بارها اعلام كردم كه بسياري از فعاليت‌های شهرداری بايد به غير واگذار شود و شهرداری دخالتي نداشته باشد تا شاهد چنين موارد و تخلفاتی نباشيم. به نظر مي‌رسد اين پروژه «مطالعه امنيتی» هم ازاین‌دست پروژه‌های بوده است كه در حوزه و حیطه شهرداری نبوده است و مبالغ کلانی هم بابت آن پرداخت‌شده است.

 

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر رویداد۲۴ درباره یکی دیگر از میراث‌های شوم سلفش یعنی 14 هزار چك برگشتي تولیدکنندگان مسکن به شهرداری‌های مناطق 22گانه و راهكار شهرداری براي وصول این چک‌ها به مبلغ 750 میلیارد تومان گفت: در مورد چك‌های برگشتی باید بگویم که دو راه پيش رو داريم، راه اول اين است كه با فردی كه چك‌ها را امضا كرده است وارد مذاكره شويم و چك‌ها را نقد كنيم و حتي در مواردی هم به او فرصت دهيم و به‌صورت اقساط طلب شهرداری را پس بگيريم. راه دوم اين است كه پيگيری قضائی انجام دهيم، در مواردي كه طرف مقابل ما حاضر به پرداخت بدهی‌های خود نباشد ما مجبوریم که وارد پروسه قضائي شویم.

 

نجفي ادامه داد: اما معتقدم اين مورد راهكار جالبي نیست، زيرا اگر قوه قضاييه بخواهد به چنين مواردي رسيدگی كند ممكن است يك الی دو سال زمان ببرد. بنابراين ترجيح ما اين است كه باکسانی كه چک‌های برگشتی نزد شهرداری دارند مصالحه انجام دهيم و حتي در مواردی هم به آن‌ها برای پرداخت بدهی خود به شهردار كمک‌های لازم را انجام دهیم.

 

رویداد۲۴ در روزهای آینده طی دو گزارش، جزییات قرارداد عجیب پروژه‌ی «مطالعه امنیت شهری» که در دوره قالیباف منعقدشده بود و همچنین چک‌های برگشتی تولیدکنندگان مسکن که با سومدیریت شهردار سابق روی دست شهرداری مانده است را منتشر خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
نوبت بخور بخور شماها و دوستانتون هستش و ملت بدبخت هم باید بنشینن و نگاه کنن
نظرات شما
پیشخوان