صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۳۰۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

برندگان اسکار ۲۰ سال اخیر

جایزه‌های آکادمی اسکار جایزه‌هایی برای شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم هستند. این جایزه‌ها، به عنوان پرآوازه و نیک‌نام‌ترین جایزه‌ها در صنعت سرگرمی شناخته می‌شوند. نخستین مراسم اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹ در مراسم شام خصوصی در هتل روزولت هالیوود با حضور حدود ۲۷۰ تماشاگر برگزار شد.

صحنه ای از فیلم "انگل" به کارگردانی بونگ جون هو در نود و دومین دوره جوایز اسکار برنده چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین فیلم بلند بین المللی شد.

رویداد۲۴ مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینهٔ سینما می‌باشد و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

جایزهٔ اسکار یکی از نه جایزه از جایزه‌های آکادمی است. جایزه‌های آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به‌شمار رفته و جوایزی همچون جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لویی بی میر مدیر استودیو مترو گلدوین مایر ایجاد شد. در تصاویر روز عکس هایی از برندگان اسکار ۲۰ سال اخیر را ببینید.

صحنه‌ای از فیلم «کتاب سبز». این فیلم زندگینامه ای به کارگردانی پیتر فارلی برنده جایزه بهترین فیلم در اسکار ۲۰۱۹ شد.
سالی هاوکینز در صحنه ای از فیلم «شکل آب». فیلم درام و هیجانی به کارگردانی گیلرمو دل تورو در مجموع نامزد ۱۳ جایزه شد و برنده اسکار بهترین فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار شد.
الکس هیبرت در صحنه ای از فیلم مهتاب. این فیلم به کارگردانی بری جنکینز بهترین فیلم در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شد.
صحنه ای از درام روزنامه نگاری اسپات لایت. این فیلم به کارگردانی تام مک کارتی اسکار بهترین فیلم را در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار به ارمغان آورد.
مایکل کیتون بازیگر در صحنه ای از فیلم بردمن دیده می شود. این فیلم به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار که در ۲۲ فوریه ۲۰۱۵ برگزار شد، چهار جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
فیلم ۱۲ سال بردگی استیو مک کوئین، چیوتل اجیوفور در نقش سولومون نورثاپ. اگرچه در هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار با برخی دیگر از رقبای فراموش نشدنی روبرو بود، اما این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم شد.
فیلم «آرگو» ساخته بن افلک. این فیلم سه جایزه را از جمله بهترین فیلم را در هشتاد و پنجمین دوره اسکار به‌عنوان اولین فیلمی که پس از «رانندگی خانم دیزی» بدون نامزدی کارگردان، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد، برد.
در این تصویر تبلیغاتی فیلم که توسط کمپانی واینستین منتشر شده است، کالین فرث نقش پادشاه جورج ششم را در فیلم سخنرانی پادشاه بازی می کند. فیلم تام هوپر در سال ۲۰۱۰ با وجود ۹ نامزد دیگر جایزه بهترین فیلم اسکار را از آن خود کرد.
جرمی رنر در پلان ثابتی از فیلم مهلکه دیده می شود. فیلم کاترین بیگلو که نامزد ۹ جایزه اسکار شد، برنده شش جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۱۰ شد.
در این فایل عکس، چیپ لاو و خاویر باردم در صحنه ای از فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» دیده می شوند. فیلم مهیج جنایی نئو وسترن آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی جوئل و اتان کوئن برنده جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۰۷ در هشتادمین دوره جوایز اسکار شد.
صحنه ای از فیلم میلیونر زاغه نشین به کارگردانی دنی بویل با هشت جایزه از جمله بهترین فیلم در سال ۲۰۰۹ با جوایز اسکار مورد تقدیر قرار گرفت.
لئوناردو دی کاپریو و جک نیکلسون در صحنه ای از فیلم رفتگان دیده می شوند. این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برنده جایزه اسکار بهترین تصویر در هفتاد و نهمین مراسم اسکار در سال ۲۰۰۷ شد.
تصویر تبلیغاتی از بازیگران مت دیلون و تاندی نیوتن در فیلم تصادف. این فیلم درام به کارگردانی پل هگیس برنده سه جایزه از جمله بهترین فیلم در هفتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شد.
در این عکس فایل، کلینت ایستوود و هیلاری سوانک در صحنه ای از فیلم "محبوب میلیون دلاری" دیده می شوند. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۰۴ را در هفتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار دریافت کرد.
پوستری از "ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه". آخرین قسمت از سه گانه ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون، بهترین فیلم سینمایی را در هفتاد و ششمین دوره جوایز اسکار به ارمغان آورد.
تصویری از فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها بازی فرانسیس مک دورمند را نشان می دهد. این فیلم غم انگیز به کارگردانی کلوئی ژائو برنده اسکار بهترین فیلم در نود و سومین دوره جوایز اسکار شد.

نظرات شما