تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ کن

اصغر فرهادی به صورت مشترک با یوهو کوسمانن برنده جایزه بزرگ جشنواره هفتاد و چهارم فیلم کن شد. اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ برای ساخت فیلم "قهرمان" سخنان کوتاهی را مطرح کرد.

اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ کن

رویداد۲۴ اصغر فرهادی کارگردان ایرانی بار دیگر برنده نخل طلای فستیوال کن شد. این کارگردان با نهمین فیلم بلند خود که " قهرمان " نام دارد در فستیوال کن حضور یافت و جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد.

فیلم "قهرمان" اصغر فرهادی در شیراز فیلم‌برداری شد. تهیه کننده این اثر الکساندر ماله‌گی  است .  این فیلم برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. در فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی، سحر گلدوست نقش‌آفرینی می‌کنند.

اصغر فرهادی کارگردان سینمای ایران در روز اختتامیه و بعد از دریافت جایزه بزرگ با تشکر از دست اندرکاران جشنواره کن و هیات داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه کننده فیلمش و خانواده اش تشکر کرد و گفت: از دخترم (سارینا) مخصوصا تشکر می‌کنم که ترغیب ام کرد که این داستان را بسازم.

این کارگردان برگزیده اسکار همچنین خاطرنشان کرد: الان که اینجا ایستاده ام به یاد ۳۶ سال قبل افتادم که یک بچه ۱۳ ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. ۳۶ سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکردم و باهمه محدودیت ها، مشکلات و فشار‌ها و گرفتار‌های که می‌توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم‌ها را نسازم و شما هم نبینید، اما به امید اینکه با هر فیلمی که می‌سازم، یک پرسش از شرایط تلخ اجتماعی که اطرافم هست را با تماشاگر‌ها به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آن‌ها به یک راه حل برسم؛ باز ادامه دادم.

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود همه مشکلات ادامه بدهم، چون ایمان دارم یکی از راه‌های نجات کشورم، آگاهی بخشی است.

«قهرمان» جایزه بزرگ هیات داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره ۶» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند دریافت کرد.

اصغر فرهادی برنده ۲ جایزه اسکار، گلدن‌گلوب و ده‌ها جایزه معتبر سینمایی دیگر است. فرهادی پیش از این نیز با فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرده بود. 

فیلم قبلی او با عنوان «همه می‌دانند» اگر چه از دو بازیگر برنده اسکار (پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم) بهره می‌برد اما در نهایت به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد.

در تصاویر روز عکس‌های اصغر فرهادی و عوامل فیلم قهرمان را در فستیوال کن از آغاز جشنواره تا روز اختتامیه و دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران را ببینید.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
با سلام اشتباه نویسنده در رابطه با نخل طلا ایشون فیلم آقای فرهادی برنده نخل طلایی نشده است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان