تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

سودان کاردار سفارت لیبی را احضار کرد

وزیر خارجه سودان در پی بازداشت تعدادی از سودانی‏‌ها در لیبی و برخورد خشونت آمیز با آنها، کاردار سفارت لیبی را فراخواند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه سودان در پی بازداشت تعدادی از سودانی‏‌ها در لیبی و برخورد خشونت آمیز با آنها، کاردار سفارت لیبی را فراخواند. وزارت خارجه ،«علی محروق» کاردار لیبی را در خصوص بازداشت گروهی از سودانی ها در لیبی و رفتار خشونت آمیز با برخی از آن ها احضار کرد و مراتب اعتراض سودان به رفتار غیر اخلاقی و غیر انسانی با گروهی از شهروندان سودانی را به وی ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه سودان افزود: کاردار لیبی در خارطوم، از این اقدام ابراز تاسف کرد و آن را بر خلاف ارزش ها و اخلاقیات مردم لیبی دانست و گفت، این اتفاقات در مناطق خارج از کنترل دولت روی داده و متعهد شد پیام وزارت خارجه سودان را فورا به دولت لیبی در طرابلس برساند.
قریب الله در ادامه گفت: سفارت سودان در طرابلس از همان روزهای نخست انتشار این ویدیوها، با مقام های عالی رتبه دولت وفاق ملی لیبی تماس برقرار کرد و هنوز هم پیگیر وضعیت شهروندان سودانی است.
چند ماه پیش در پی انتشار اخباری مبنی بر رواج برده داری در برخی مناطق لیبی، اتحادیه آفریقا تحقیق در این مورد را آغاز کرد.
لیبی از زمان سقوط حکومت قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد
اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » . ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی و مخالف دولت وفاق ملی است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان