تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵

خاطره جالب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دستور موشکی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۲۰ سال قبل

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر امروز، در میانه سخنرانی خود در جمع معاونان، مدیران و روسای واحد های استانی این دانشگاه در حضور رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب دارای ابتکارات آینده‌نگرانه‌‌ای همچون راه اندازی مترو، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و طرح های موشکی بوده‌اند، به ذکر خاطره‌ای از دوران همکاری خود با ایشان در دولت سازندگی پرداخت.

به گزارش آنا، وی گفت: سال 1375 و زمانی که بنده مسئولیت سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشتم و در جلسات هیات دولت که تمامی مسئولین به دنبال اخذ بودجه برای برنامه های خود بودند، آقای مهندس کیانی مدیر عامل وقت سازمان صنایع دفاعی گفتند که موشک های ما برد کمی دارد، و با توجه به شرایط تحریم و تهدید نیاز به موشک هایی داریم که برد بالای 1500 کیلومتر داشته باشند و در اگر بودجه تامین بشود ما می توانیم این موشک ها با نام شهاب را تولید کنیم. از او سوال کردم که چه قدر بودجه نیاز دارید، پاسخ داد 15 میلیارد تومان.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ فوق در آن زمان خیلی زیاد بود، به وی گفتم که باید از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای پرداخت این مبلغ اجازه بگیرم و در این خصوص نیز با وزیر دارایی وقت مذاکره نمودم. همین که مسئله را با ایشان در میان گذاشتم آقای هاشمی گفتند که ساخت این موشک نظر بنده است به آنها بودجه مورد نیاز را بدهید. بعد از آن هم آقای کیانی تعهد کرد که این موشک ها به زودی ساخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از آن در مراجعه فرد مذکور و تضمین از ایشان بابت انجام آن طرح گفت من مردانه قول می‌دهم که کار انجام شود و من نیز به وی گفتم چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید به پرداخت بودجه مورد نیازتان را داشتند، من هم مردانه تعهد می کنم تا ریال آخر این پول را پرداخت ‌نمایم.
دکتر میرزاده خاطر نشان کرد: این طرح اجرا شد و این افتخار به نام دولت سازندگی در آن دوران ثبت شد. البته این یکی از دستاوردهای دولت سازندگی است.

وی افزود: هواپیمای ماهان نیز که امروز از افتخارات ناوگان هواپیمایی کشور است، از جمله ابتکاراتی است که با دستور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تصویب هیات وزیران تأسیس شد.

حمید میرزاده گفت: بدون اغراق می توان گفت این گونه آینده نگری ها مثل پیگیری راه اندازی مترو و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از ویژگی های آیت الله هاشمی است. به طوری که امروز دانشگاه آزاد اسلامی یک مدل اقتصادی موفق در دنیا به شمار می رود چرا که بدون بهره گیری از کمک های دولتی تا این اندازه توسعه یافته است.
منبع: آنا
برچسب ها: میرزاده ، موشک ، هاشمی ، سازندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان