تاریخ انتشار: ۰۲:۵۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵

ممنوعیت هواپیماهای بدون سرنشین بدون مجوز در تاجیکستان

مجلس تاجیکستان روز چهارشنبه به ممنوعیت واردات بدون مجوز هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از این هواپیماها رای داد اقدامی که بگفته مقامات با توجه به تهدید افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر در منطقه قابل توجیه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، مجلس سفلی این جمهوری آسیای میانه با اجماع از متمم های قانون هوایی تاجیکستان حمایت کرده و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و واردات این هواپیماها را منوط به اجازه دولت کرد.

این قانون تاثیری بر روسیه متحد قدرتمند تاجیکستان که از پایگاه نظامی در دوشنبه برخوردار بوده و گفته شده که در آنجا از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند، نخواهد داشت.

'منصور جان عمروف ' نایب رئیس سازمان امنیت ملی تاجیکستان به مجلس گفته است : هدف از این متمم ها ، جلوگیری از پرواز وسایل هوایی بدون سرنشین تحت کنترل سازمانهای تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر است .

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین طی سالهای اخیر در سطح جهان بویژه در بین رسانه ها و طرفداران وسایل سرگرمی به حد انفجار آمیزی رسیده است .

ولی کشورهایی چون امریکا و ژاپن با تصویب قوانین و مقرراتی برای استفاده عمومی از هواپیماهای بدون سرنشین وضع کرده اند.

تاجیکستان از یک مرز 1300 کیلومتری با کشور جنگ زده افغانستان برخوردار بوده و شاهد ترک مداوم شماری از شهروندانش از کشور برای پیوستن به گروه داعش در حال حنگ در عراق و سوریه بود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان