تاریخ انتشار: ۰۳:۵۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵

جدیدترین موضع گیری داوود اوغلو درباره آوارگان

نخست وزیر ترکیه در نشست خبری در فنلاند از کاهش آوارگانی که از ترکیه به یونان می روند طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دیلی صباح،‌ احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی زنده در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند گفت: شمار مهاجران غیرقانونی که از ترکیه به یونان وارد می شوند، طی دو روز گذشته به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است که این امر نشان می دهد توافق مجدد میان ترکیه و اتحادیه اروپا در متوقف ساختن سیل مهاجران موفق عمل کرده است.

طبق این توافقنامه، مهاجران غیرقانونی برای مبادله با پناهجویان مستقر در اردوگاههای ترکیه از یونان به ترکیه بازگردانده می شوند. گفتنی است که حدود ۲٫۷ میلیون سوری که به دلیل جنگ داخلی از سوریه گریخته اند، در اردوگاههایی در داخل ترکیه اسکان داده می شوند.

نخست وزیر ترکیه‌ پیش از سفر رسمی به فنلاند در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه آنکارا از این کشور اروپایی به خاطر «رفتار بشردوستانه با پناهجویان» قدردانی کرد.

داوود اوغلو پیرامون اعزام پناهجویان به اروپا تحت توافقنامه منعقده میان ترکیه و اتحادیه اروپا گفت که برخی از این پناهجویان به کشور فنلاند فرستاده شده اند.

نخست وزیر ترکیه اظهار داشت که کشور فنلاند از ابتدا پذیرای پناهجویان بود. وی در ادامه افزود: «ترکیه و فنلاند درباره موضوع سوریه دیدگاه مشابهی دارند و نسبت به موضوعات بشردوستانه موضع مشترکی را اتخاذ می کنند».

وی با اشاره به اینکه دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه تلاش می کنند،‌ گفت: «حجم مبادلات تجاری دو کشور حدود ۱٫۵ میلیارد دلار است و ما خواهان افزایش آن هستیم». داوود اوغلو همچنین از حمایت همیشگی فنلاند از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن گفت
منبع: مهر
برچسب ها: ترکیه ، موضع ، سوریه ، آوارگان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان