تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
جنجال تازه احمدی‌نژادی‌ها مقابل دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی

پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه از سوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم چهارشنبه ۲۵ بهمن در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر به همراه مهران عبدالله‌پور وکیل‌مدافع‌اش آغاز شد.
رویداد۲۴- چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم چهارشنبه ۲۵ بهمن در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر به همراه مهران عبدالله‌پور وکیل‌مدافع‌اش آغاز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل عدم اجازه برای حضور در جلسه دادگاه بقایی، محل دادگاه تجدیدنظر استان تهران را ترک کرد.

محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی که برای شرکت در دادگاه حمید بقایی به محل دادگاه تجدیدنظر استان تهران آمده بودند، پس از آنکه مسئولان مربوطه به آنها اجازه شرکت در جلسه دادگاه را ندادند، محل این دادگاه را ترک کردند.

مشایی: احمدی‌نژاد آمده ببیند آیا او را در جلسه دادگاه راه می‌دهند یا خیر

اسفندیار رحیم‌مشایی پیش از آغاز چهارمین جلسه دادگاه بقایی درباره دلیل همراهی احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد هدفش این بود بیاید از حق قانونی ملت دفاع کند و آن حق برگزاری دادگاه علنی است احمدی‌نژاد می‌خواهد ببیند آیا او را در جلسه دادگاه راه می‌دهند یا خیر.

وی افزود: ما نظر خود را درباره پرونده آقای بقایی اعلام کردیم. آقای بقایی یک انسان خدوم، فداکار و پاک است و اقدامی که علیه ایشان انجام می‌شود کاملا سیاسی است.

مشایی تاکید کرد: ما با تخلفات متعدد فراوان قانونی هم از نظر قانون اساسی و هم از نظر قوانین عادی در این پرونده روبرو هستیم.

به یک دولت خدوم تهمت می‌زنند/ برگزاری غیرعلنی دادگاه هیچ توجیه قانونی ندارد

حمید بقایی پیش از آغاز سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر در جمع خبرنگاران گفت: اولا باید اعلام کنم که برگزاری غیرعلنی دادگاه هیچ توجیه قانونی ندارد

وی با بیان اینکه قاضی دادگاه به صراحت اعلام کرده دادگاه شما غیرعلنی است، گفت: چه چیزی باعث می‌شود دادگاه غیرعلنی برگزار شود.

معاون اجرایی دولت دهم گفت: این‌ها به یک دولت خدوم تهمت می‌زنند. البته به وقتش توضیح خواهند داد. من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم پیگیری کنند تا دادگاه علنی برگزار شود و مردم بدانند چه خبر است؟ شخصی را به زندان می‌برند و او آنجا می‌میرد، اگر خودکشی کرده قوه قضاییه مسئول است نمی‌شود بی‌توجهی کند و اگر خودکشی نیست باید مسئول آن شناسایی شود.

وی درباره روند رسیدگی پرونده‌اش در دادگاه گفت: فعلا که رسیدگی پشت درب‌های بسته است هیچ دلیلی برای اثبات اتهامات نداریم‌.

احمدی‌نژاد پس از آنکه اجازه حضور در دادگاه را به وی ندادند به همراه رحیم مشائی شروع به سخنرانی مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقایی کرد.

پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه از سوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی تحریک‌آمیز عملکرد همه مسئولان کشور را زیر سوال برد.

محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در جلسه دادگاه حمید بقایی به مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران آمده بود، در سخنانی عملکرد همه مسئولان کشور را زیر سوال برد.

وی گفت:‌ انقلاب شد که عدالت باشد، انقلاب شد که حق مردم تادیه شود، انقلاب شد که یک عده صاحب اختیارات و ملت فقیر نباشد. انقلاب شد یک عده‌ای از زور سیری در حال انفجار نباشند و اکثریت ملت به امکانات اولیه زندگی محتاج باشد. انقلاب شد که مردم بتوانند آزادانه حرف بزنند و آزادانه از حق خود دفاع کنند و دستگاه‌های گوناگون مدافع حق مردم باشند.

وی مدعی شد: امروز متاسفانه یکی از مهمترین مجموعه‌هایی که باید مدافع حقوق ملت باشد در مقابل ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کوچکترین انتقاد‌ و اعتراض با شدیدترین رفتار مواجه می‌شود.

وی گفت: می‌خواهیم از این رفتار شکایت کنیم اما کجا باید شکایت کنیم؟ جایی نیست. کسی که در دستگاه‌های دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع شده است، کجا برود؟ آیا به خودشان مراجعه کند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی‌آمد. چه راهی در برابر ملت باقی می‌ماند؟ ملت به کجا باید شکایت کنند؟ این سوال اساسی است.

احمدی‌نژاد در حالی که به درب بسته دادگاه تجدید نظر اشاره می‌کرد، گفت: مردم ایران به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهی این شرایط به زودی به نفع ملت اصلاح خواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت:‌ گفته بودند دادگاه علنی است، ما آمده بودیم در دادگاه علنی شرکت کنیم که می‌گویند ممنوع است. در آنجا چه می‌گذرد خدا می‌داند.

احمدی نژاد بعد از اتمام سخنانش در مقابل درب بسته دادگاه تجدید نظر و با حضور  ماموران نظامی و انتظامی و جمعیتی از مردم که در حال شعار دادن بودند به همراه اسفندیار رحیم مشایی محل دادگاه تجدیدنطر را ترک کرد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان