تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

باکتری‌های مقاومی که ما را می‌کشند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ارزیابی می‌کند که باکتری‌های مقاوم به دارو عامل مرگ 23هزار نفر و دو میلیون مورد ابتلا به بیماری در سال هستند.

رویداد۲۴-مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ارزیابی می‌کند که باکتری‌های مقاوم به دارو عامل مرگ 23هزار نفر و دو میلیون مورد ابتلا به بیماری در سال هستند.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ارزیابی می کند که باکتری های مقاوم به دارو عامل مرگ 23هزار نفر و دو میلیون مورد ابتلا به بیماری در سال هستند.
معمولا زمانی که به مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها فکر می کنیم توجهی به آلرژی ها نداریم اما تحقیقات نشان می دهند که ممکن است ارتباطی میان مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها و افزایش ابتلا به آلرژی ها وجود داشته باشد.

لرژی ها شایع تر می شوند
متخصصان آلرژی در دو سه دهه اخیر به افزایش شدید شیوع آلرژی ها اشاره دارند.
آکادمی آسم، آلرژی و ایمونولوژی آمریکا گزارش می دهد که حدود 40 تا 50 درصد دانش آموزان در سراسر جهان به یک یا چند آلرژن حساس هستند.
شایعترین این موارد، آلرژی های پوستی مانند اگزما (10 تا 17 درصد)، آلرژی های تنفسی مانند آسم و رینیت (حدود 10 درصد) و آلرژی های غذایی مانند آلرژی به بادام زمینی (~ 8 درصد) است.
این افزایش تنها مربوط به آمریکا نمی شود بلکه در سایر کشورهای صنعتی نیز افزایش هایی در زمینه ابتلا به آلرژی ها مشاهده شده است.
این وضعیت، مصرف زیاد آنتی بیوتیک به ویژه در میان کودکان را به دلیل ابتلا به عفونت های شایع ویروسی مانند سرماخوردگی ها و گلودردها بازتاب می دهد. به واقع، نتایج مطالعات اخیر احتمال ارتباط میان افزایش ابتلا به آلرژی ها و مصرف زیاد انتی بیوتیک ها را نشان می دهند.

آنتی بیوتیک ها میکروبیوم روده را مختل می کنند
چرا آنتی بیوتیک هایی که برای مبارزه با باکتری های مضر مصرف می کنیم، برخی افراد را نسبت به یک آلرژی آسیب پذیرتر می سازد؟ آنتی بیوتیک ها حین مبارزه با عفونت ها، باکتری های طبیعی در سیستم گوارش را که به اصطلاح میکروبیوم روده نامیده می شوند، کاهش می دهند.
به دلیل تعامل و ارتباط میان باکتری روده و ثبات سلول های سیستم ایمنی، میکروبیوم روده نقش مهمی در بلوغ واکنش ایمنی ایفا می کند.
زمانی که این تعامل میان باکتری ها و سلول های ایمنی ایجاد نمی شود، سیستم ایمنی بدن به طور نامناسبی به مواد بی ضرر مانند مواد غذایی و یا اجزای گرد و غبار واکنش نشان می دهد که می تواند به آلرژی های بالقوه کشنده منجر شود.
قرار گرفتن در معرض میکرب ها در سنین اولیه زندگی برای تکمیل فرآیند بلوغ سیستم ایمنی بدن انسان مهم است. کاهش این میکرب ها ممکن است باعث شود که انسان احساس پاکیزگی بیشتری کند اما به سیستم ایمنی بدن آسیب می زند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان