تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

پلیس با دختران خیابان انقلاب چه کند؟

دختر می پرسید: جرم من چیست؟ مأمور یا فرماندۀ پلیس می‌گوید: اخلال در نظم عمومی. دختر می‌پرسد: اختلال؟ پلیس می‌گوید: نه! اخلال. یک لحظه به یاد فیلم وودی آلن می‌افتم که در صحنه سرقت از بانک برسر کلمه تپانچه یا کمانچه بحث می‌کنند...
رویداد۲۴- مهردادخدیر در عصر ایران نوشت: طی 24 ساعت گذشته دو فیلم دربارۀ یک اتفاق واحد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و به اندازۀ چند برنامه تلویزیونی – زمانی که بیننده داشت و نه حالا که تنها چند برنامۀ آن دیده می‌شود- دیده شده است.

در فیلم اول پلیس یا فرماندۀ پلیس را می‌بینیم که از دختر جوانی که روسری خود را بر سر چوب کرده تا بگوید آن را دوست ندارد با لحن آرامی می‌خواهد پایین بیاید و به اصطلاح مرسوم شر به پا نکند!

حداقل لحنی که من شنیدم و دست‌کم در آغاز، پدرانه است و می‌توان حدس زد که احساس می‌کند با دختر خودش صحبت می‌کند.

دختری که نمی‌داند چرا در هیچ فیلم خارجی و هیچ جای دنیا هیچ نیروی پلیسی برای نوع پوشش مردم مأموریت ندارد و در بین 7 میلیارد جمعیت دنیا چرا این اتفاق تنها در حوزۀ جغرافیایی ما رخ می‌دهد و در جاهای دیگر دنیا پوشش تابع عرف است و حتی تازگی‌ها کارگردانان ارزشی ما هم به کشورهای دیگر می‌روند تا بتوانند از تصویر دختران بی حجاب استفاده کنند.

در سفر لبنان خبرنگار یک روزنامه اصول‌گرا در طول از نماینده حزب الله لبنان پرسید با این دختران کنار ساخل نشسته برخورد نمی کنید؟ اشاره او به دختران جوان و زیبایی بود که موهای خود را به باد سپرده بودند. مترجم از ترجمه عذر خواست و توضیح داد که پرسش بی‌ربط و سوء تفاه برانگیز است. خبرنگار اما اصرار کرد و جوان لبنانی با شگفتی تمام گفت: با کی برخورد کنیم؟ با دختران خودمان؟ به چه جرمی و چرا؟ این قدر سؤال برای او عجیب بود که همه مداخله کردیم تا بحث پایان بیابد. در مخیله او که با اسراییل جنگیده بود نمی‌گنجید که باید برود سراغ هم وطن خود!

در فیلم اول فرمانده پلیس با لحن محترمانه از دختر جوان - که روسری یی را که دوست ندارد بر سر چوب کرده - می خواهد پایین بیاید و دختر جوان – که مانند هزاران دختر ایرانی با حجاب یا کم حجاب و فارغ از بحث حجاب زیبا و جسور هم هست – از پلیس می‌پرسد: جُرم (اتهام) من چیست؟ فرمانده با لحن خوب پاسخ می دهد: اخلال در نظم عمومی.

دختر می گوید: اختلال در نظم عمومی؟ آقای پلیس باز با شکیبایی می گوید: اختلال نه. اخلال. چند مرتبه این گفت و گو تکرار می‌شود تا دختر در می‌یابد جُرم و در واقع اتهام او این است: اخلال در نظم عمومی (ماده 618 قانون مجازات اسلامی).

آن قدر این بخش جالب است که بیننده بلا تشبیه یک آن به یاد صحنه مشهور فیلم « پول ها را بردار و برو» ی وودی آلن می افتاد که سارقین به تحویل‌دار بانک یادداشت می‌دهند که «یک تپانچه به سوی شما گرفته شده. موجودی بانک را تحویل دهید» و تحویل‌دار بانک یادداشت را دست به دست می‌کند تا بقیه کارمندان هم نظر دهند و آن کلمه را بخوانند و ببینند تپانچه است یا کمانچه !  و اصل موضوع در حاشیه قرار می‌گیرد.

اینجا هم دو سه بار دختر و پلیس بر سر واژۀ اخلال و احتلال گفت و گو می کنند. در نهایت دختر به پایین هُل داده می شود و خوشبختانه با پا پایین می آید. می نویسم خوش بختانه چون ممکن بود خدای نا‌کرده سر او به جدول بخورد و یک فاجعه به بار بیاید.

در فیلم دوم اما تنها صحنه آخر را می بینیم و انگار پلیس بی هیچ منطقی به دختر جوانی که آرام روی سکو ایستاده و روسری یی را که دوست ندارد بر چوب کرده یورش می برد و به سوی جدول پرتاب می کند. یکی دو کانال تلگرامی هم تصویر آن فرمانده را به عنوان یک مجرم منتشر و خواستار شناسایی او شده اند. هم او که بر «اخلال» و نه « اختلال» تأکید داشت.

این ماجرا را از چند منظر دیگر می توان بررسید و به بهانه آن چند نکته را باز گفت:

نخست: با این که در 40 سال گذشته تبلیغ حجاب و تهدید بی حجابی بر پایه شرع بوده اما این گفت و گو کاملاعرفی است.

دختر می پرسد اتهام من چیست و پلیس می گوید اخلال در نظم عمومی. این دختر و هزاران مانند او روزها در آمورش و پرورش جمهوری اسلامی پرورش یافته و شب ها فیلم ها و سریال های تلویزیون جمهوری اسلامی را دیده اند که زنان و دختران با روسری به رخت خواب می روند و با روسری از بستر بر می خیزند و در مقابل شوهر و محارم خود هم حجاب دارند. این قضیه آن قدر پذیرفته شده بود که وقتی در کارتونی ایرانی مادر خانه در خانه و نزد بچه ها و شوهر خود حجاب نداشت جنجال به پا شد و اتفاقا سازنده کارتون توضیح داد تبلیغ حجاب این است که بچه بداند کی و کجا روسری یا چادر سر کند تا با دلیل آن آشنا شود نه آن که خیال کند یونیفورمی است که در خانه هم باید بپوشد.

در این فیلم می بینیم دختر بر چوب کردن روسری را غیر عادی نمی داند. چالش اصلی همین است. اگر بحث گناه است آیا درباره گناهان دیگر مانند غیبت و دروغ و نماز نخواندن هم پلیس می فرستند؟ اگر جنبه قانونی دارد بر سر آن می خواهند بحث کنند.

دوم- اخلال در نظم عمومی در ماده 618 قانون مجازات اسلامی این گونه تعریف شده است: «هیاهو، جنجال، حرکت غیر متعارف، تعرض به افراد، سلب آسایش و آرامش عمومی و بازداشتن مردم از کسب و کار». مجازات آن هم سه ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق است.

با توجه به سکوت دختر که تنها روسری را بر چوب کرده طبعا ذیل «هیاهو و جنجال و تعرض و بازداشتن مردم از کسب و کار» قرار نمی گیرد و تنها « حرکت غیر متعارف» است. اما اگر همان زمان که پلیس می گوید حرکت غیر متعارف است دیگران هم بی آن که بر چوب کنند روسری ها و شال های شُل شده را از سر بیندازند باز هم غیر متعارف محسوب می‌شود؟ 20 سال پیش مانتو جلو باز هم غیر متعارف بود اما آن قدر پوشیدند - و در واقع نپوشیدند- که دیگر چه بسا غیر متعارف به نظر نرسد.

بانو سیمین بهبهانی شاعر فقید در بیان خاطره‌ای طعنه‌آمیز می‌گفت « پس از مراجعه به اداره‌ای  و تفتیش و تذکر های لازمه راهی اتاق مربوطه شدم اما در راهرو مأمور به دنبالم دوید و چنان فریاد کشید «خانم، خانم بهبهانی! گوش‌تان» که من وحشت زده یک لحظه فکر کردم گوشم زخمی شده یا مثل گوش ون سان ون گوگ بریده شده و دارد خون از آن می چکد و خودم خبر ندارم اما بعد متوجه شدم که گوش من از روسری بیرون افتاده و اسباب نگرانی مأمور فراهم آمده است» و او نیست تا دختران امروزی را ببیند که بعضا گوش را بیرون می‌اندازند.

سوم هم این که آقای پلیس نمی‌گوید جرم تو کشف حجاب است. چون احتمالا می‌داند در این صورت بحث مادۀ 638 قانون مجازات اسلامی پیش می‌آید که در آن آمده است:« زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دو ماه یا از 50 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

احتمالا پلیس می‌دانسته اگر به این ماده اشاره کند دختر چه بسا یک تراول 50 تومانی درآورد تا جریمه خود را پرداخته باشد.

دوباره تأکید می‌کنم برداشت غالب، وجه قانونی است و قانون مجازات اسلامی هم بر پایۀ تعزیرات و نه نص شرع نوشته شده است و گرنه در شرع که ما مجازات 5 هزار تومان تا 50 هزار تومان جریمه نداریم.

سوم: مأمور یا فرماندۀ پلیس به اخلال در نظم عمومی اشاره می‌کند. نه می‌گوید گناه است چون دورادور او دختران و زنان دیگر نیز حجاب‌های کمی دارند. نه می‌گوید عمل ضد انقلابی است چون در این حالت نیروهای دیگر باید وارد صحنه شوند و نه می‌گوید فساد است. چون خود پلیس بهتر از هر کس می داند زنان فاسدی که تن‌فروشی پیشه کرده‌اند چه‌گونه‌اند و چگونه رفتار می‌کنند هر چند آنها هم کم گرفتاری برای پلیس نیستند. نه حتی مانند برخی مقامات از لفظ «شوخی کودکانه» استفاده می‌کند چون بازی بچه ها را که پلیس بر هم نمی زند.

پیش‌تر معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری اخلال در نظم عمومی را این‌گونه تعریف کرده بود: «هر نوع رفتاری که افراد جامعه را به زحمت اندازد و آسایش و آرامش آنها را بگیرد». اما آیا بر چوب کردن روسری افراد جامعه یا همه افراد را به زحمت می اندازد و آسایش و آرامش آنها را می گیرد؟ این تفسیر هم البته هست که در نظام اسلامی منظور از جامعه، جامعۀمتدینین یا جامعۀ وفاداران است و همین که آنها به زحمت بیفتند کفایت می‌کند.

بگذارید مثال ملموس‌تر بیاورم. به لطف اقتصاد بسامان و تحقق جامعۀ آرمانی که در نظر داشتیم نویسندۀ این سطور ناگزیر از کار در دو جای مختلف و البته خوش بختانه هر دو مربوط به حوزۀ رسانه است.

حین خروج از دفتر اول انبوه دختران دبیرستانی را می بینم که غالبا مقنعه های سیاه را از سر به در یا با روسری تعویض می‌کنند و پیداست که علاقه ای به آن ندارند و سال ها ترساندن معلم دینی یا تهدید به کسر نمرۀ خانم ناظم و نوشته‌های نصب شده بر دیوار مدرسه کارگر نیفتاده است.

حین ورود به دفتر دوم اما انبوه دختران دبیرستانی دیگری را با چادر مشکی می‌بینم که از یکی از انواع «مدارس خاص» یا شاهد خارج می شوند و رفتاری کاملا متفاوت دارند و نه تنها با مقنعه که با چادر هم مشکل ندارند.

محور این گفتاراما پلیس است. نه می تواند تماشا کند چون مأموریت دارند با «اخلال در نظم عمومی» مقابله کنند. نه می‌تواند به زور زیاد متوسل شود چون لحظه لحظه رفتار آنها ضبط و در فضای مجازی و به تبع شبکه های تلویزیونی ماهواره ای پخش می شود و انگار در مقابل ده ها هزار و بلکه بیشتر دارد کاری را انجام می‌دهد.

مهم تر اما احساس خود پلیس است. چه بسا به یاد دختر خود می‌افتد.

کوتاه این که غرض از این نوشته دو نکته است:

یکی همان‌که در صدر گفتار آمد. دربارۀ رفتارها با تماشای یک تکه از فیلم قضاوت نکنیم. هر چند که اگر یک ساعت نصیحت کنی و دست آخر به خشونت و برخورد فیزیکی رو آوری قبلی ها بر باد می‌آورد. جامعۀ اسلامی تماس مرد پلیس با دختر جوان را نمی پسندد. در جوامع مدرن هم هر تماسی قبل از اجازۀ طرف مقابل سرزنش می شود و گاه ممنوع است. پلیس البته برخورد می کند اما با جرم بیّن و اگر روسری بر چوب کردن جرم بیّن است در قانون اضافه کنند.

دیگری این که جامعه برخورد پلیس با بزهکار و دزد و مجرم را می‌پسندد و ستایش می‌کند. اما وقتی دختر می‌پرسد: جرم من چیست یعنی من مجرم نیستم. در حالی که هیچ دزد و قاتل و متجاوز و کیف‌قاپ و اخّاذ و زورگیری از پلیس نمی‌پرسد جرم من چیست و مقابل او راست راست نمی‌ایستد بلکه به سرعت پا به فرار می‌ گذارد و و قتی دستگیر می شود چهرۀ خود را با دست می پوشاند نه آن که در اینستاگرام تصویر خود را منتشر کند .

می خواستم بنویسم پلیس دختران را درک کند و بداند که همه یک سبک زندگی را نمی پسندند. اما اگر پلیس بخواهد درک کند سر و کله دیگران پیدا می‌شود که چه بسا درک متفاوتی دارند . پس بگذارید بگویم پلیس را درک کنیم. مأمور مقابله با رفتاری شده که خیلی‌ها و بخشی از جامعه جرم نمی‌دانند و اگر بدانند مثل جریمه رانندگی با وجه نقد قابل جبران و قانون آن قابل تغییر می دانند.

یکی از این خیلی‌ها شاید خود آقای پلیس باشد که باز شاید فیلم او را دخترش هم در گوشی داشته باشد و شب از بابا بپرسد بابایی! واقعا این تویی؟ در نگاه او بابا قهرمانی است که تنها سراغ دزد، قاچاقچی، کیف قاپ، زورگیرو قاتل می‌رود نه کسی که    دختر جوان را از بالای سکو به پایین پرتاب می کند و دل توی دل بیننده نیست که نکند بلایی سر او آمده باشد...
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
محمد عطائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
2
سلام
من فکر میکنم که بقول شما صدها گناه دیگر اسلامی اتفاق می افتد و کسی کاری به آن ندارد. ضمنا" اگر در سایر کشورها به زور حجاب را از سر ایرانی های معتقد بردارند آنوقت ما اعتراض نمیکنیم، به نظر من این احمقانه است که حجاب اجباری باشد مگر قبل از انقلاب ارزش بانوان با حجاب بیشتر نبود؟ عیسی به را خویش و موسی به راه خود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
2
0
این دخترا رو باید با قاشق داغ سوزوند تا خونه نشین بشن
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
و چشم ناپاکان رو باید از حدقه در آورد چون اراده خویشتن داری ندارند
ابراهیم بلوکی
|
United States
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
2
درود بر این نگاه منطقی و صادقانه و بی طرف.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
2
یکی ازبهترین دلایلی که درشرع بی حجابی گناه است نه جرم ان است که هرگز نشنیده ایم که در قران و احادیث و سنت پیامبر و حضرت علی فرد بی حجابی را مجازات کنند در حالی که در مورد شرابخواری و تظاهر به روزه خواری این را دیده ایم و دلیل مهمتر انکه اگر این اتفاق افتاده بود قطعا نوع مجازات نیز در ان روایت می امد در حالی که برای بی حجابی مجازاتی در شرع تعریف نشده است و قطعا جرم بی حجابی هیچوقت حبس از ده روز تا دو ماه یا جریمه نقدی درهیچ روایتی نیامده است . ضمنا اگر واقعا به شرع معتقد هستیم به صراحت حجاب برای زنان مسن و یا اقلیت های مذهبی و غیرمسلمان در جوامع اسلامی اجباری نیست و در بسیاری از گفته های علمای دین به صراحت این مسئله ذکر شده است و البته استثنایی بر اینکه زن مسن زیبا نباشد نیامده است .
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
1
0
سلام بر هموطنان عزیزم

متنتون رو نپسندیدم چون بدون تعارف! کاملا سلیقه ای بود و بر مبنای واقع نبود!
از شما که اهل رسانه اید بعیده که روی همه ضررهایی که از بی حجابی و بد حجابی، به همون دختران خام بی علاقه به حجاب میخوره، و آسیبهایی که به تبع اونها به زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه وارد میشه، سرپوش بذارید و اینقدر سطحی قضاوت کنید!
قطعا اون دختری که تا حالا نمیدونه چرا این جرمه و چه آسیبی میزنه، نه تحت آموزش و پرورش اسلامی بوده (متاسفانه اعتقادات برخی مدیران و معلمان هم خیلی عوض شده! بخصوص توی مدارس غیرخاص!) و نه منبع تغذیه فکرش فقط فیلم ها و رسانه های اسلامی هستن!

زیاد سخت نیست! یه سر برید دادگستری ببینید عامل چند درصد از طلاق ها و قتل ها و تجاوزها بدحجابی بوده؟
اونوقت میفهمید چرا جرمه، و اخلال در نظم عمومی یعنی چه؟
تو رو خدا راهی رو که ملتهای دیگه رفتن و الان دارن چوبشو میخورن نرید، باور کنیم وقتی خدا حکمی میکنه، نتایجش رو بهتر از ما و روشنفکر نماها میدونه!
و یادمون باشه هر فردی با طناب توجیهات ما به چاه بره، روز قیامت مدیونیم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
آقای رویداد 24 شما که نظرات وتحلیل های افراد از خدا بی خبر وضد دین وشریعت محمدی را برای ایجاد انحراف در افکار عمومی در سایت خود قرار می دهید منظورتان چیست ؟ از کجا پول می گیرید وعلیه دین واحکام مسلم آن تبلیغ می کنید وتو وامثال تو فکر می کنید چه عددی هستید که رفتار پلیس ویک مرجع قانونی وحاکمیتی را زیر سئوال می برید به آن روشنفکرهای به اصطلاح دانشمند خود بگویید مگر خداوند درقرآن برای حجاب زنان دستورالعملی ندارد .شما به دنبال ترویج فرهنگ بی بندوباری اخلاقی وعریان گری هستید اگر با آن افرادتان می خواهید بروید جهنم بروید به درک وبه جهنم اما اینکه در حریم جامعه با دفاع از افراد لاابالی وترویج فرهنگ هرزگی به دنبال اهداف شوم خود هستید کور خوانده اید .از پلیس فتا ودستگاه قضا انتظار می رود دهان این یاوه گویان ضد دین را ببندند
فهیمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
اینقدر اصرار بر بی حجابی خودش نشانه ای است از اهمیت حجاب! با بررسی اینکه طرفداران بی حجابی در دنیا چه کسانی هستند، اگر اندکی از عقلمان استفاده کنیم برای با حجاب بودن نیازی به دین یا قانون نداریم. من حجاب را دوست دارم چون دشمنم آن را دوست ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
در قرآن بین مردم - مسلمانان و مومنان تفاوت است
1- خدا با کسی تعارف ندارد
2- از نظر بیان و ادبیات قرآن کاملترین کتاب و معجزه است
3ـ در برخی آیات گفته یا ایها الناس
در برخی آیات هست یا ایها الذین امنو
در برخی آیات هست مسلمون
4ـ در آیه حجاب آنرا برای مومنات واجب کرده است و نه برای عموم مسلمانان
زری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
چرا فقط پرتش کردن؟دوتا چک هم بهش میزدند دلمون خنک میشد افرین بر شرف نیروهای انتظامی نیروووی انتظامی برخورد شدیدتر
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
با سلام آنچه در دین اسلام و قانون مجازات آمده مجازات ها تقسیم می‌شود به1حدود2قصاص3دیات4تعزیرات .بحث حجاب تعزیر است مجازات آن بسته به نظر حاکم قانونگذار است برخلاف حدود.التعزیر بما یراه الحاکم .قرار نیست ریزترین احکام مجازات توقرآن باشه.واگه توقران نبود بگیم آزاد.مجازات اسیدپاشی و بمب گذاری هم تو قرآن نیست پس آزاده؟اگه بعضی ها مخالف حجاب هستند بگند نظرشان را اما از قرآن مایه نذارن.به نظر من بر خورد پلیس با این موارد قانونیه. شما برید قانون را عوض کنیدوحجاب آزاد اگه پلیس دخالت کرد.ضمنا اتهام این خانوم دعوت به بی حجابی و فساد بوده نه صرف بی حجابی.اگر پلیس برخورد نمی کرد خودش محکوم بود.بعضی ها تو همه امور کارشناس می شند.متاسفانه ما مردمی هستیم که همیشه یا افراط کردیم یا تفریط و همیشه متضرر شدیم.به همین جهت خیلی بلاها سرمون اومده و غافل شدیم از خیلی مسائل چسبیدیم به امور بی ارزش
احمد وند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
هرکس هر نظروعقیده ای دارد برای خودش درچهارچوب حریم شخصی محترم است وماجراجویی وتجسس دراحوال شخصی دیگران از نگاه قرآن ودین نهی شده است .اما باید یاد بگیریم که حریم خصوصی با حریم عمومی تفاوت دارد ظاهر شدن در جامعه با حالات غیر متعارف وهنجارشکن یعنی تعرض به حریم وعفت عمومی جامعه واینکه بعضی ها نمی خواهند بین این دوحریم تفکیک قائل شوند یا خوابند یا با لجاجت وعناد خودشان را به خواب زده اند دختروزن ویا مردی که بخواهد خلاف عرف دین واجتماع اقدام کند درواقع عفت عمومی را جریحه دار کرده وپلیس وظیفه دارد از حریم عفت عمومی جامعه محافظت کند چطور می شود دختری که اینقدر از درون تهی وخالی است وبی عفتی وبی حیایی او در منظر عام تبلور می یابد شهروند است اما پلیسی که ابتدا تذکر آرام می دهد ودر مرحله دوم اقدام می کند می شود ناقض حقوق شهروند .کسی که با کشف حجاب وترویج فساد با خدا اعلام جنگ می کند چه حقوقی دارد واین حرف های فریبنده مال فمینیست ها است که ریشه درفرهنگ منحط غربی دارد واکنون غرب از بحران هویت رنج می برد ودرباتلاق فساد گرفتارشده وآن وقت از کشور اسلامی که هزاران شهید برای دفاع از حریم عفت وحیا تقدیم کرده حلقوم های کثیفی پیدامی شود که مروجین فساد وبی وبند وباری می شوند شهروند وهرکس اعتراض کند ویا برخورد قانونی صورت گیرد می شود ناقض حقوق شهروندی .متاسفانه دست های کثیفی درکاراست که با حمله به نهادهای انقلابی ومقدس مانند سپاه وناجا درصدد این هستند که احکام نورانی اسلام را به کلی در ام القرای جهان اسلام تعطیل کنند وبه جای آن اهداف پلید دشمن را جایگزین کنند .اینها کسانی هستند که فهم درست از دین ندارند ودرخدمت شیاطین هستند ولی باید بدانند پلیس درتمام ابعاد امنیتی مردم وظیفه دارد وامنیت اخلاق وعفت اسلامی ودینی یکی از این ابعاد است ونباید کوتاه بیاید چون دردفاع از حریم دین ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد اما برای رضای خدا باید تحمل کرد ولازم شد حتی تاوان آن را نیز باید پرداخت
حق جو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
ای کسانی که با حجاب مخالفت میکنید و بی حجابی رو ترویج
کاش بدونید دارید چه می کنید
اگر زنها میدونستند که با بی حجابی خودشون چه بلایی سر خودشون میاد هرگز روسری سر چوب نمی کردن
به راستی چه بلایی سر ما اومده که فطرتمون رو انکار میکنیم.
چه جور فکر میکنیم که راهی که دیگران رفتند و دارند انواع لطمه هاشو میبینند ماهم داریم میریم.
من به خانما میگم خانمها گور خودمون رومیکنیم بی حجابی ...کالایی بیش نخواهی بود...
ایا خدایی که تو رو خلق کرده نمیفهمیده روسری و چادر نباید رو سرت باشه....
ایا هیچ وقت از خودتون نپرسیدی چرا نمیزارن تو کشور های اروپایی مثل فرانسه و...خانمها حجاب داشته باشند.مگه ای پوشش چه کار میکنه که نمیزارن....
یه کم فکر کنیم....
اقایونی که بی حجابی رو ترویج میکنن دیگه نمیگم چی هستن...ینی نگم بهتر...
مردی که غیرت نداره رها کن که چیزی نداره قدر غیرت مردان به قدر ایمانشون هست.
زنی که حیا رو گذاشت کنار به زودی خیلی چیزها روکنار میگزاره...حتی براش شایبه میسازن مگر تو ادم هستی...
برید ببینید نگاه به زنها همین شده...خود زنها که ستاره های سینما هستن دارن اعتراف های تلخ میکنن...
همه مسولیم همه مسولید بدونید چی میگید و چه میکنید...
خدایا خودت رحم کن ....راهی باز کن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
با عرض پوزش از نویسنده محترم استنباط من این است که گویا این یک سناریوی از قبل نوشته شده است که :
1-ازرادیو و تلوزیون دشمنان قسم خورده ایران و اسلام فکرغلط، شعار غیر منطقی و اقدام نادرستی بیان و تبلیغ میشود
2-عده ای دریوزه و معلوم الحال به سرعت عین این افکار غلط و اقدامات نادرست را اجرا میکنند البته با مزد معلوم.
3- در پی آن عده ای جیره بگیر و مزدور در فضای مجازی شروع به ننه من غریبم بازی در می آورند که گویی دنیا ویران شده است
4- دولت و کسانی که حاضرند برای رای جم کردن دست به هر خفتی بزنند وارد عمل می شوند و در قامت دولت قانون و با شعار حقوق شهروندی همه اصوا قانونی ،شرعی و فرهنکی و ایرانی را زیر سوال می برند و پلیس را محکوم می نمایند.
به نظرم نویسنده محترم در حال انجام وظیفه خود مطابق شرح بند 3 می باشد.
زرعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
0
نویسنده که با چهارتا ماده قانونی آشنایی دارد وتفسیر به رای از قانون می کند واین ماده ها را آورده تا افکار منحرف خودرا تطهیر کند اما با ترویج فرهنگ سکولار (منزوی کردن دین درعرصه اجتماعی واقتصادی وغیره) بعضی ها می خواهند با عرض معذرت زن ومرد ودختر وپسر هیچگونه حریمی را حتی درملاعام برای خود قائل نشوند ونتیجه این تفکر غلط همان می شود که درغرب اتفاق افتاده وواقعاً شرم می کنم بگویم که در فضای عمومی وپارکها وتفرجگاهها وسایر مکان های عمومی مثل یک حیوان روی هم بیفتند .کسی به دنبال سرکوب میل جنسی نیست ولی باید بپذیریم که انسان با حیوان به جهت برخورداری از قوه عقل تفاوت فراوانی دارد وانسان از آنجایی که موجود زنده است باید زندگی کند اما از آنجایی که انسان است باید درست زندگی کند ودرست زندگی کردن هم در ابعاد فردی واجتماعی قواعد والزاماتی دارد واگر قرار است افسار گسیخته انسان حتی در ملاعام به دنبال شهوترانی باشد پس چه فرقی با حیوان دارد وبنا به فرمایش حضرت امام (ره) اگر بی بندوباری تمدن است پس حیوانات متمدن ترند چون در بی بندوباری دست برتر نسبت به انسان دارند.چه بلایی سر مملکت آمده .ماهواره وشبکه های اجتماعی چه بلایی سر مردم وافکار مردم آورده وچرا دولت ودستگاههای مسئول برنامه ای قابل اجرا برای دفاع از حریم عفت واخلاق ندارند تا کی پلیس باید یک تنه با نا هنجاری های اخلاقی مبارزه کند اگر مشکلی هست ناشی از کم کاری ایستگاههای اولیه از جمله خانواده ؛مدرسه ودانشگاه است پلیس باید درایستگاه آخر با کسانی که هدفمند در ترویج فساد فعالیت می کنند مقابله کند ولی متاسفانه بر اثر بی توجهی سایر دستگاهها به فرهنگ دینی پلیس درهمه ایستگاهها حضور فعال ومقتدرانه والبته مدبرانه وهوشمندانه دارد وکسانی هستند که نه تنها اعتقادی به مقابله با ترویج فساد ندارند حتی با زیر سئوال بردن رفتار پلیس می خواهند کاملاً فرهنگ اباحه گری را درجامعه ترویج کنند .چرامسئولین خودرا به خواب زده اند تاکی ماباید شاهد بی بندوباری هنجارشکنان وحرمت شکنی وتضعیف پلیس در خیابان ها باشیم .تحقیر وتضعیف پلیس نتیجه اش همان می شود که یک گردن کلفت با عنوان درویش برای دستگاه انتظام بخشی کشور با تمام گستاخی ضرب الاجل تعیین می کند وبعد بقیه ماجرا که همه شنیده اید ودیده اید .همه درقبال خون شهداء مسئولیم واین مرگ فرهنگی باید تاکی ادامه داشته باشد وتاکی باید تحت عنوان حقوق شهروندی غربی به متعرضین به حریم عفت واخلاق باج بدهیم تا آن سوی مرز دشمن شاد باشد واقعاً متاسفم که چرا ما سریع الینه وخود باخته می شویم .امروز روسری برداشتن قباحتش از بین می رود وفردا برقراری رابطه جنسی درملاعام وبعد هم لابد نوبت می رسد به همجنس بازی وآن وقت باید بزنیم سرمان گریه کنیم .کجایند غیرتی ها ومتدینین جامعه وباید دست بکار شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
0
زنها رو کاری ندارم ؛ مردهایی که با این کار موافقن رو کجای دلم بذارم ... به این جور مردا چی میگفتن آهان یادم اومد :(
فرحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
1
زندگی هر شخصی فقط به خودش ربط دارد.
کی به شما این اختیار را داده که راجب زندگی دیگران تصمیم بگیری؟
دیر یا زود این قانون اصلاح میشه اما هستن فکرهایی که توانایی تغیییر را ندارند, فراموش نکنید که برده داری زمانی قانون بود.
‏حقیقت مانند شیر است ، لازم نیست که از آن دفاع کنی ، آزادش بگذارید آنگـاه خودش از خودش دفاع خواهد کرد .
خورشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
1
نظرم باید در این مورد حاج سعید طوسی نطر بدهند ثواب است و مورد قبول همه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
0
آقای به اصطلاح دانشمند فرحی دوساعت آقای زرعی برای تو وامثال تو خیلی واضح توضیح داده اند که حریم شخصی محترم است اما با حریم عمومی فرق دارد شما از آن جمله آدم هایی هستید که خودتان را به خواب زده اید ونمی خواهید این تفاوت را قبول کنید .ما دراجتماع زندگی شخصی نداریم وجنابعالی موظف هستی به هنجارهای مسلم عرفی وشرعی اجتماع احترام بگذاری حتی اگر دلت نخواهد .چون آن وقت پای قانون پیش می آید وقانون فعلاً اجازه چنین عملی را به کسی نمی دهد وبدحجابی وکشف حجاب فعلاً جرم است وتا زمانی که اسلام حاکمیت دارد این قانون منتفی نمی شود خیلی ساده فکر نکن که با کشف حجاب چهار نفر آدم بی بندوبار قانون تعطیل می شود .اغلب مردم ایران غیرت وشرف دارند واین وضعیت را برنمی تابند واگر قانون برخورد نکند خود مردم برخورد می کنند .اگرپلیس قانون را دربرخورد با سایر جرائم مشهود اجرانکند مثلاً در اخاذی وسرقت به عنف وغیره آن وقت هم این طوری نظر می دهید یا پلیس را متهم به سهل انگاری می کنید ؟ با با خجالت بکشید با این تحلیل های شیطانی کمتر به بی بند وباری اخلاقی وترویج فرهنگ کثیف وحیوانی غرب دامن بزنید .خجالت بکشید از خون شهدای انقلاب .دفاع مقدس وشهدای مظلوم نیروی انتظامی وشهدای مدافع حرم ؛واقعاً شرم آور است پلیس یک روز کارش را تعطیل بکند درخونه خودت هم امنیت نخواهید داشت متاسفانه امر به معروف ونهی از منکر که وظیفه همگانی است تعطیل شده حداقل اینقدر جوسازی علیه پلیس نکنید تا قانون را اجرا کند .نباید قانون برده داری عصر جاهلیت را با قانون حیات بخش اسلام مقایسه کنید .این جفاست در حق دین اسلام وتعالیم عالیه دین وقطعاً دین هم برای دنیا وهم برای آخرت بهترین دستورالعمل را دارد واگر درست عمل شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
1
دوست عزیز شما که ضد فرهنگ غرب هستی ان را شیطانی میدانی بگو ببینم همین جایی که الان متن میزاری همین صندلی که میشینی همین کت و کرواتی میپوشی از کجا اومده؟امروزه بیش از 90 درصد وسایلی که استفاده میکنیم متعلق به غربه.
ربط دادن شهدا به حجاب به هیچ وجه کار درست و منطقی نیست و کوتاهی فکر شما را میرساند شهدا پیش خداوند و مردم جایگاه ارزشمندی دارند.
یکی از اقایان بالا به مدیر سایت گفته از کجا پول میگیری, جواب ایشون اینه که خود شما از کجا پول میگیری . دو واژه: حجاب ازاد و بی بندوباری باهم فرق دارند.
کاش میشد با تعدادی افراد ممنطقی حرف زد نه با تعصب در غیر این صورت هیچ فایده ای ندارد. تا وقتی که درگیر مسائل ابتدایی مثل حجاب هستیم جهان سوم خواهیم ماند.
نظر دهنده ای به گستاخی شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
1
0
پلیس با دختران خیابان انقلاب چه کند؟ آدم گرسنه را باید سیر کرد بعد هم نوبت شماست که آن را ترویج میکنید اگر شما هم هستید داخل صف به نوبت به ایستید به همه شما میرسد ضمنا اگر خواهر و مادرت هم هستند میتوانی همه با هم در صف به ایستید اگر پلیس هم جوابگو نبود و اراذل و اوباش قطعا در خدمت شما و خواهر و مادر و هفت پشتت هستند اصلا نگران نباش ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
خواهشاً آقای ناشناس با این تفکر مسموم وآلوده وخوش غیرتی تویکی دیگه نمی خواد اسم شهید ولفظ مقدس شهید را به زبان بیاری تو چنان خودت را باختی وشیفته غرب شدی که به نظر می رسد نه تنها لباس وظاهرت غربی است بلکه فکر وجسمت هم درغرب پرواز می کند وبه نظر تو اگر فرهنگ لخت شدن ترویج وتثبیت شود جهان سوم نخواهیم شد وپیشرفت خواهیم کرد واقعاً با این طرز تفکر تو باید استاد دانشگاه تهران در رشته مردم شناسی می شدی .احتمالاً فکر می کنم تا حال به شهید وشهادت فکر نکرده ای واصلاً نمی دانی شهید وشهادت یعنی چی وتا حال یک کلمه از وصیت نامه های شهدا را درخصوص حجاب نه شنیده ای ونه خوانده ای توفعلاً برو کراواتتو بزن وعیش ونوشتو انجام بده با این عقیده ات تو کجا وشهید کجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اینایی که میان اینجا از مادر و خواهر خودشون مایه میزارن چیزی چیزی جز تربیت خانوادگی خود ارائه نمیدن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان