تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

گزارش رویترز از مهم‌ترین رزمایش دریایی جهان

رویداد24-خبرگزاری رویترز با اشاره به برگزاری یک رزمایش دریایی بزرگ در آب‌های خلیج فارس به رهبری آمریکا گزارش داد: این رزمایش در مهم‌ترین منطقه دریایی جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین هدایت یک رزمایش بزرگ نیروی دریایی با حضور 30 کشور جهان را برعهده دارد که به گفته واشنگتن به محافظت از مسیرهای تجارت بین‌الملل در برابر تهدیدات احتمالی به ویژه از سوی داعش و القاعده کمک می‌کند.

براساس این گزارش، این رزمایش در حالی در بخش عربی آب‌های خلیج‌(فارس) برگزار می‌شود که اختلاف میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) بر سر حمایت تهران از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، حوثی‌ها در یمن و حزب‌الله لبنان افزایش یافته است.

این رزمایش دوشنبه گذشته از بحرین، محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه آغاز شد.

کوین دونگان، فرمانده مرکزی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در این منطقه گفت که رزمایش مذکور برای متوقف کردن شبه‌نظامیان و تلاش آنها برای آسیب رساندن به تردد دریایی برگزار می‌شود.

دونگان افزود: ما می‌دانیم که آنها می‌خواهند به خطوط تجاری آسیب بزنند. این منطقه فرصتی خوب را برای انجام رزمایشی قوی برای کشورهای جهان فراهم آورده است، چراکه از شش منطقه آبی مهم جهان، سه مورد که عبارتند از تنگه هرمز، کانال سوئز و باب‌المندب در اینجا قرار دارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان