تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
ولی الله شجاع پوریان در گفتگو با رویداد24:

وزارت ورزش، انرژی لازم را در ورزش همگانی خرج نمی کند

متاسفانه درصد ورزشکاران همگانی در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین است. حداکثر آماری که با ارفاق گفته می شود کمی کمتر از 20 درصد است.

رویداد24- محمد آیتی: ولی الله شجاع پوریان که سابقه نمایندگی در دوره های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و این روزها به عنوان منتخب مردم تهران در شورای شهر مشغول به خدمت است در حوزه ورزش همگانی هم یکی از صاحبنظران به شمار می آید. وی هم اکنون به عنوان رییس هیات ورزش های همگانی استان تهران دغدغه دارد تا ورزش روزانه را در بین مردم تهران گسترش دهد.

*شما در حال حاضر رییس هیات ورزش های همگانی استان تهران هستید، مهمترین دستاورد سال 94 این هیات را چه می دانید و برای سال 95 چه برنامه هایی دارید؟

ورزش همگانی ماموریت اصلی اش پرداختن به ورزش پایه است و از تعبیری با عنوان ورزش برای همه از آن یاد می کنند، برخلاف وزارت ورزش و جوانان که بیشتر به ورزش حرفه ای و قهرمانی می پردازد. حوزه کاری ورزش همگانی همان ورزش روزانه آحاد مردم است و تمام تلاش تشکیلات این است که شور و نشاط ورزشی را به عموم جامعه بسط دهد. متاسفانه درصد ورزشکاران همگانی در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین است. حداکثر آماری که با ارفاق گفته می شود کمی کمتر از 20 درصد است در حالی که در کشورهای پیشرفته این آمار در حدود 70 درصد می باشد. در سال 94 با همکاری خوبی که سه ضلع، ورزش همگانی استان تهران، سازمان ورزشی شهرداری تهران و فدراسیون ورزش های همگانی صورت گرفت و با تعامل و همکاری که داشتند هم میزان ایستگاه های ورزشی استان تهران افزایش پیدا کرد و هم با نهادها و وزارتخانه ها رابطه خوبی برقرار شد تا فرهنگ ورزش همگانی بیش از گذشته نهادینه شود. آماری که ما داریم نشان می دهد که بالای 50 هزار نفر صبح ها و ظهرها در ورزش های همگانی شرکت می کنند. در شهر تهران بیش از هزار ایستگاه ورزشی داریم که بیشتر در پارک ها و بوستان ها جای دارند. یک کار خوبی که در سال 94 انجام شد برگزاری مسابقات ورزش همگانی بین وزارتخانه ها و نهادهای دولتی بود و اختتامیه آن در پایان سال و با حضور آقای مسجدجامعی و برندگان مسابقات انجام شد. برای سال 95 هم بنا داریم با کمک تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ورزش همگانی را تا حد توان خود گسترش دهیم.

*تعامل شما با وزارت ورزش و جوانان به چه صورت است و آیا از عملکرد وزارتخانه راضی هستید؟

وزارتخانه بیشتر هم و غم خودش را روی ورزش حرفه ای و قهرمانی گذاشته از اینرو فکر مدیران ارشد وزارتخانه معطوف به همین موضوع است به رغم اینکه یک معاونتی بنام ورزش های همگانی هست اما آن انرژی لازم خرج این حوزه نمی شود. بهرحال اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، جناب آقای گرشاسبی ارتباط و تعامل خوبی با ما داشته و حداقل در برنامه ها و مراسم ما شرکت می کنند و اگر هم می توانستند کمک کنند کوتاهی نکردند.

*به عملکرد فدراسیون ورزش های همگانی در سال 94 چه نمره ای می دهید؟

با وجود آقای مجدآرا که فرد باسابقه و مجربی است و سالها در این سمت حضور داشته و فعالیت های شایسته ای را انجام داده می شود نمره 17 را به ایشان اختصاص داد.

*بالاترین آرزویی که در سال 95 برای ورزش کشور دارید چیست؟

علاقه مندم همه مردم ایران در هر سنی که هستند به اهمیت ورزش همگانی، پایه و عمومی واقف شوند و وابستگی مردم به ورزش همگانی بیشتر شود و در همین جهت سلامتی آنان ارتقاء پیدا کند و اگر بیماری دارند از شدت آن کاسته شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان