تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

سئول: اخراج تیلرسون هیچ خللی در سفر وزیر امور خارجه کره جنوبی به واشنگتن ایجاد نمی کند

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد اخراج وزیر امور خارجه آمریکا هیچ خللی در سفر «کانگ کیونگ وا» به واشنگتن ایجاد نکرده است.

رویداد۲۴-وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد اخراج وزیر امور خارجه آمریکا هیچ خللی در سفر «کانگ کیونگ وا» به واشنگتن ایجاد نکرده است. وزارت امور خارجه کره جنوبی، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: با وجود برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از سمت خود، در برنامه ما برای سفر به واشنگتن هیچ خللی ایجاد نشده است و وزیر امور خارجه کره جنوبی همانطور که از پیش تعیین شده بود از روز پنجشنبه برای تأکید بر ادامه همکاری های دو جانبه به واشنگتن سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در پیامی اعلام کرد: آمریکا خواستار سفر وزیر امور خارجه ما به واشنگتن طبق برنامه‌ریزی‌هایی که پیشتر صورت گرفت، شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) رکس تیلرسون را به دلیل داشتن اختلافاتی با وی بر سر مسائلی از جمله توافق هسته‌ای ایران و برنامه های هسته‌ای کره شمالی، اخراج کرد و به جای آن «مایک پمپئو» را برای این سمت انتخاب کرد. تا زمان تأیید شدن مایک پمپئو از سوی کنگره، جان سالیوان به عنوان وزیر امور خارجه موقت خدمت خواهد کرد.

رکس تیلرسون که در سفر دوره ای خود به آفریقا در کنیا به سر می بُرد، مأموریت خود را نیمه کاره رها کرد و به واشنگتن بازگشت. تیلرسون در واکنش به خبر اخراج شدنش در جمع خبرنگاران اعلام کرد ترامپ بعدازظهر روز گذشته با وی تماس گرفته و خبر برکناری‌اش را اعلام کرده است. 

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان