تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

نامگذاری سال‌ها و یک پیشنهاد برای نامگذاری سال۹۷

رضا سلیمانی*
رویداد۲۴- فرارسیدن سال نو همواره فرصتی برای بازاندیشی در باب گذشته، حال و آینده است تا با ایجاد تغییراتی در ذهن، قلب و رفتارهایمان در رقم زدن سرنوشت خود و جامعه نقشی فعال پیدا کنیم و فارغ از دردها، شکست ها و ناکامی های گذشته سال نو را همگام با نام آن با برنامه هایی نو و سازنده آغاز کنیم .

نامگذاری سال‌ها در ایران به طور رسمی توسط مقام معظم رهبری و اولین بار در پیام نوروزی سال ۱۳۷۸ رخ داد. در آن سال رهبر ایران عنوانی را برای آن سال انتخاب نمود و پس از آن این نام‌گذاری به شکل یک سنت همه ساله تکرار می‌گردد.

فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و همین‌طور در نقطه مقابل آن به یک مشکل است. بر این اساس رهبر معظم با اطلاعات و گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت می‌کند، و بررسی برخی پارامترهای اجتماعی، دینی و فرهنگی دیگر، مردم را به یک موضوع توجه می‌دهد.
در حال حاضر کشور علیرغم مواجه با مشکلات بین المللی که ماحصل اتحاد دشمنان خارجی نظام علیه ایران می باشد متاسفانه در داخل کشور با دو مشکل و معضل رو برو میباشد:

۱_تعصب و تندروی (نقطه مقابل اتحاد ملی).

اتحاد ملی به معنای یکپارچگی ملت ایران، راز پیروزی ملت و عامل استحکام جامعه است. مخاطبان آن نیز عبارت‌اند از توده‌های ملت، مسئولین نظام و دستگاه‌های دولتی.

۲_فساداقتصادی و اداری.

مبارزه با فساد به یک ضرورت اساسی و سرنوشت‌ساز برای کشور تبدیل شده است. فساد اداری و اقتصادی سبب کاهش درجه اثربخشی دولت‌ها شده و به طور مستقیم یا غیرمستقیم ثبات و امنیت جامعه را به خطر انداخته است. فساد سبب متواری شدن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شده و  زندگی را بر مردم تیره و تار کرده‌اند. و اگر فساد اداری و اقتصادی هرچه سریع‌تر مهار نشود، علاوه بر بحران اقتصادی کشور، شاهد مرگ زودرس آرمان‌گرایی و ارزش‌مداری در کشور خواهیم بود.‏

با توجه به فلسفه نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری و با توجه به دو مشکل و معضل اساسی موجود در کشور و همچنین درک و لمس بسیار مشهود این دو مشکل توسط هر شهروندی نیاز  است مقام رهبری در نامگذاری سال ۹۷ همانند سالهای قبل با  نکته سنجی از وضعیت موجود و شناسایی این دو مشکل همچنین رفع این مشکلات ، در صورت صلاحدید  سال ۹۷ را سال اتحاد ملی و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری  نامگذاری فرمایند .باشد که با تحقق اتحاد ملی به معنی واقعی نه شعاری و ریشه کن شدن فساد اقتصادی و اداری شاهد روزهای خوب توام با اخبار توسعه و پیشرفت برای کشور عزیز و اسلامی مان باشیم.

با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری  و با آرزوی سربلندی ایران و ایرانی.

*فعال سیاسی اصلاح طلب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان