تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

حمایت لندن، پاریس و برلین از برجام

کاخ سفید: ما به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌ایم و ایران را نیز در قبال انجام تعهداتش در برجام مسئول می‌دانیم

رویداد۲۴- لندن، پاریس و برلین بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

نخست وزیرانگلیس با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست شورای اروپا در بروکسل دیدار و در در خصوص ایران، آن‌ها بر پایبندی خود بر برجام تاکید و توافق کردند ماه آوریل بحث‌های بیشتری را برگزار کنند. یک روز پیش از این نیز دولت فرانسه اعلام کرده بود که این کشور خواستار ادامه برجام است و ایران به تعهداتش در چارچوب این توافق پایبند بماند.

تاکید اروپا بر اجرای برجام در حالی بود که برایان هوک، رییس بخش سیاست‌گذاری کاخ سفید با اشاره به اینکه او مذاکرات بسیار سازنده‌ای را با شرکای اروپایی واشنگتن برای رفع «نواقص برجام» داشته است گفت که مقامات آمریکا در تلاش هستند تا برجام حفظ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فری بیکن،برایان هوک افزود:دور قبلی مذاکرات در وین میان آمریکا و انگلیس،فرانسه و آلمان در مورد توافق بر سر آنچه ترامپ آنها را نقص‌های برجام می‌داند بوده است.این در حالی است که برخی از مسائل هنوز حل نشده است.
وی افزود:ما در حال تلاش هستیم تا اختلافات را کاهش دهیم و به یک توافق برسیم. وی ادامه داد:ما به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌ایم و ایران را نیز در قبال انجام تعهداتش در برجام مسئول می‌دانیم.

تاکید کشورهای اروپایی به اجرای برجام در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ضرب الاجلی چند ماهه خواستار اصلاح متن برجام شده و اعلام کرده چنانچه این اتفاق صورت نگیرد آمریکا از برجام خارج می شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان