تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
محمود صادقی:

جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات مهمترین دلیل فیلتر کردن تلگرام است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از ظرفیت لازم برخوردار نیستند، گفت: جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات در جامعه مهمترین دلیل فیلتر کردن تلگرام است .
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از ظرفیت لازم برخوردار نیستند، گفت: جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات در جامعه مهمترین دلیل فیلتر کردن تلگرام است .

محمود صادقی، در مورد احتمال فیلتر شدن تلگرام گفت: نمی‌شود دستوری و بالا به پایینی در این زمینه عمل کرد، باید خود کاربر و مخاطب آزادی انتخاب داشته باشد .
 
وی اظهار داشت :راه درست این است که پیام رسان داخلی اگر می خواهد پا بگیرد و رقابت کند باید قابلیت، امنیت، اعتماد و کارآیی و جاذبه ایجاد کند که خود مخاطب انتخاب کند . 

این عضو فراکسیون امید بیان کرد: مسیر مسدود کردن، سانسورو فیلتر کردن در عمل جواب نداده است، آقای لاریجانی در گزارش رسمی در جلسه غیر علنی مجلس اعلام کرد که در جلسه شورای عالی امنیت ملی، وزیر ارتباطات اعلام کردند در مدت زمانی که تلگرام فیلتر بوده است بالای سی میلیون نَفَر از فیلتر شکن استفاده کردند که شخصا این موضوع را از آقای جهرمی جویا شدم و وی نیز تأیید کرد.

صادقی بیان کرد: فیلتر کردن مردم را به مسیرهای انحرافی سوق می دهد و استفاده از فیلتر شکن تبعات زیادی دارد، با این رفتار بیشتر بر سر محصول داخلی می‌زنیم ضمن اینکه پیام رسان های داخلی ظرفیت لازم را ندارد، چرا باید این مسیر غلط را برویم ؟

وی در مورد دلیل فیلتر و مسدود کردن تلگرام گفت: بحث دغدغه‌های امنیتی را مطرح می‌کنند و می‌گویند از داده‌های کاربران سوءاستفاده می شود ولی از نظر من بحث اصلی در موضوع فیلتر کردن جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات در جامعه است . 

این نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: البته در کانال ها برخی شایعات ایجاد و به آنها دامن زده می شود و بخشی از نگرانی‌ها درست است چراکه انتشار شایعات ممکن است تاثیرات سوء داشته باشد ولی با مسدود کردن این موضوع حل نمی‌شود و راهکار اساسی این است که ما با شفافیت اطلاعات و گردش آزاد آن در جامعه اعتمادسازی کنیم.

منبع: فام نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان