تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

شهردار زنجان بازداشت شد

دادستان مركز استان زنجان در پي سقوط يك كودك شش ساله در چاه بدون حفاظ و مرگ وي، شهردار زنجان و شهردار منطقه سه را بازداشت كرد.
مسئول روابط عمومي شهرداري زنجان با تاييد اين خبر روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به علت فوت اين كودك، شهردار زنجان به عنوان مقصر براي پاره اي توضيحات بازداشت شد.

محمد مرادي اضافه كرد: چاهي كه كودك در درون آن سقوط كرد، 'اينكه حفاظ داشت و آن را برداشته اند يا از ابتدا حفاظ نداشته است'، روشن نيست.

وي تاكيد كرد: همچنين اينكه خود كودك درون چاه افتاده يا شخصي وي را درون چاه انداخته است نيز در هاله اي از ابهام است.

سايت اطلاع رساني ميزان كه وابسته به قوه قضاييه است، ساعتي قبل با اعلام خبر بازداشت شهردار زنجان و شهردار منطقه سه، اعلام كرد: به دستور دادستان زنجان و در پي فوت كودك شش ساله، شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه 3 بازداشت شد.

حسن مظفري دادستان عمومي و انقلاب مركز استان زنجان به محض دريافت گزارش و اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت يك كودك شش ساله در انتهاي خيابان درمانگاه دستور قضايي لازم را به شعبه دوم بازپرسي صادر مي كند. 

در همين راستا بازپرس دادسراي زنجان ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه مورخ 30 فروردين امسال جهت بررسي محل در مكان حادثه حضور مي يابد. 

طي بررسي به عمل آمده از محل مشخص مي شود پسر بچه اي شش ساله به هويت محمد امين بيات فرزند علي به علت نبود حفاظ و درپوش در كانال و چاه هاي ايجاد شده در منطقه، به درون يكي از چاه هاي آب با عمق حدودي چهار متر سقوط و به علت خفگي در آب فوت كرده است.

در همين رابطه به محض دريافت گزارش بازپرس دادسرا، حجت الاسلام مظفري دادستان مركز استان زنجان بدون هرگونه فوت وقت به شخصه به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرا در محل حضور يافته و از نزديك محل حادثه را بازديد و علاوه بر معاينه كامل اطراف چاه آب مورد نظر، با خانواده كودك فوت شده و اهالي محل ديدار كرد. 

در بازديد به عمل آمده توسط دادستان، اهالي محل به شدت از عملكرد شهرداري ناراضي بوده و اعلام داشتند كه عليرغم مراجعه هاي مكرر به شهرداري جهت رسيدگي به چاه هاي بدون حفاظ و سرپوش با بي توجهي و بي اعتنايي مسئولان مواجه شده و پيگيريشان منتج به نتيجه نشده است.
در همين رابطه طي دستور دادستان مركز استان زنجان پرونده اين حادثه به كارشناس مربوطه ارجاع شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان گفت: نيروهاي عملياتي آتش نشاني با درخواست خانواده اين كودك مفقود شده در ساعت 22 روز گذشته /يكشنبه شب/ به محل اعزام و كانال آب ايجاد شده در اطراف منزل را به مدت يك ساعت جستجو كرده و هيچ اثري نيافتند.

علي محمدي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: صبح امروز /دوشنبه/ مادر كودك به اميد يافتن ردي از فرزند خود از خانه خارج شده و به ظن خود به بالاي سر چاه هاي حفر شده در اطراف پارك رفته و با نگاه به درون يكي از چاه ها، كفش فرزندش را بر روي آب شناور مي بيند.

وي با بيان اينكه ساعت 8:36 موضوع به آتش نشاني زنجان اعلام مي شود كه بلافاصله تيم نجات سه نفره با تجهيزات كامل به محل اعزام و با ورود به درون چاه، كودك را در عمق آب يافته و به بيرون انتقال مي دهند، اظهار كرد: عمق اين چاه هفت متر و آب درون آن نيز سه متر بوده است.
برچسب ها: شهردار ، زنجان ، مرگ ، سقوط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان