تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

بلاتکلیفی تعرفه‌های درمانی، زنگ خطر سلامت

با گذشت یک ماه از سال جدید، تعرفه‌های درمانی سال ۹۷ اعلام نشده و زمزمه‌ها حاکی از اعلام بدون تغییر قیمت‌ها و تعرفه‌ها است.

رویداد۲۴-با گذشت یک ماه از سال جدید، تعرفه‌های درمانی سال ۹۷ اعلام نشده و زمزمه‌ها حاکی از اعلام بدون تغییر قیمت‌ها و تعرفه‌ها است.ایرج خسرونیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به رقم اعلامی تورم از سوی دولت گفت: آنچه در جامعه، زندگی مردم و قیمت ها مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد با رقم منطقی تورم متفاوت است.

وی افزود: به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت مبهم موجود احتمال احتکار، کم فروشی، ایجاد بازار سیاه و دلالی تجهیزات پزشکی درمانی و دارو وجود دارد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه حتی اگر دلار نیز قیمت ثابتی پیدا کند، بهانه در دست عده‌ای وجود دارد که اجناس و لوازم موجود در انبارهای خود را با قیمتی بالاتر به بیماران و مصرف‌کنندگان خدمات پزشکی و درمانی بفروشند، اظهار داشت: این مساله باعث می‌شود گاهی بیماران به موقع به مسیر درمانی خود نرسند.

خسرونیا با توجه به شعار امروز از هفته سلامت که تاکید ویژه‌ای بر دسترسی و توجه به سلامت فقرا و افراد بی‌بضاعت دارد، تصریح کرد: در صورت بلاتکلیفی قیمت واقعی تعرفه‌های درمان و عدم تامین منابع بیمه‌ای، بیماران فقیر و کم‌بضاعت مجبور به تحمل فشارهای مختلف از جمله تهیه دارو و لوازم مورد نیاز از بازار سیاه و... شده و دچار مشکلات جبران‌ناپذیر یا انصراف از مسیر درمان خود و خانواده می‌شوند.

رییس بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: نگهداری دارو و تجهیزات در انبارها و گمرک با هدف افزایش دادن قیمت‌ها، نگرانی و دغدغه‌ای مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامت جسم و روح انسان‌ها ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارد، خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن این ابعاد به منظور داشتن جامعه سالم و رو به رشد، هدفی مهم است از این رو باید تلاش کرد که بیماران و کادر درمانی نگران مسائل اقتصادی و معیشتی خود نباشند.

خسرونیا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که ۲۱ لغایت ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، ابراز داشت: اقتصاد درمان و بهداشت، همچنین چالش‌های عرصه خدمات پزشکی و ... بخشی از موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو در این گنگره است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان