تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

بیانیه شورای همکاری‌ کشورهای خلیج فارس: ایران باید دست از دخالت کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح به نیروهای انصارالله را متوقف کند

دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس مدعی شد: «حفظ امنیت و ثبات منطقه اولویت اول کشورهای خلیج فارس است.

رویداد۲۴-دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس مدعی شد: «حفظ امنیت و ثبات منطقه اولویت اول کشورهای خلیج فارس است. در بیانیه‌ای که در سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای همکاری‌های خلیج فارس صادر شد نمایندگان مدعی شده‌اند که ایران در درگیری‌های یمن نقش دارد و از ادامه حمایت‌های ایران از نیروهای انصارالله انتقاد کردند.

جمعی از اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف شورای همکاری‌های خلیج فارس با طرح ادعایی در مورد نتایج ادامه فعالیت‌هایی که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، به ایران هشدار دادند.

بر اساس این گزارش در بیانیه‌ای که در سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای همکاری‌های خلیج فارس صادر شده نمایندگان مدعی شده‌اند که ایران در درگیری‌های یمن نقش دارد و از ادامه حمایت‌های ایران از نیروهای انصار الله انتقاد کردند.

«عبد الطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس مدعی شد: «حفظ امنیت و ثبات منطقه اولویت اول کشورهای خلیج فارس است. نقش محوری عربستان در حمایت از شورای همکاری برای رسیدن به اهداف جمعی و اجرای قطع نامه‌های شورای همکاری قابل تقدیر است.»

وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ایران باید دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح و تجهیزات به نیروهای انصارالله را متوقف کند تا یمن از بدترین بحران بشری جهان نجات پیدا کند.»

«محمد الخنیزی» یکی از اعضای سعودی شورا در اظهاراتی مغرضانه ادعا کرد: «ایران در بیشتر درگیری‌های منطقه دخالت دارد و این کار همه تلاش‌ها برای ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه را از بین می‌برد. ایران پاراگراف ۱۴ قطع‌نامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را زیر پا گذاشته است. »

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان