تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

صلح و سازش در شادگان موجب رهایی قاتل از قصاص شد

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان از برقراری یک فقره سازش و رهایی متهم به قتل از قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.

رویداد۲۴-سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان از برقراری یک فقره سازش و رهایی متهم به قتل از قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.مالک پورسراج گفت: این قتل، ۱۷ سال پیش به دنبال یک درگیری و نزاع دسته جمعی در روستای عنایتی از توابع شادگان واقع شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰، به دنبال درگیری میان دو طایفه، محسن. ص توسط فردی به هویت ن.غ و با اسلحه به قتل رسید و در همان زمان متهم دستگیر و به ارتکاب جرم اعتراف کرد.

پورسراج گفت: باتوجه به تقاضای قصاص نفس از سوی خانواده مقتول و به موجب حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه عمومی شادگان که به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید، متهم به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: در این مدت باتوجه به نشست­های مکرر و مستمر این دادسرا و شعبه اجرای احکام و همچنین یکی از سادات منطقه محل سکونت مقتول، مساعدت­های مالی افراد خیر و ریش سفیدان طایفه، خوشبختانه رضایت ولیای دم برای گذشت از قصاص محکوم علیه اخذ شد.

پورسراج اظهار داشت: متهم از جهت جنبه عمومی جرم به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد که باتوجه به احتساب ایام بازداشت قبلی، از زندان آزاد شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان گفت: باتوجه به احتمال وقوع نزاع دسته جمعی پس از اجرای حکم قصاص، این صلح و سازش موجب پیشگیری از وقوع عواقب سوء بعدی شد و چهره زیبای گذشت و بخشش در شهرستان شادگان به نمایش درآمد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان