تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
دومین "پوکر" پیاپی ستاره اروگوئه ای

رکوردهایی که لوئیس سوارز شکست

بارسلونا شب گذشته موفق شد 6-0 خیخون را در هم بکوبد و این پیروزی بار دیگر با درخشش مثلث خط حمله این تیم، به ویژه لوئیس سوارز همراه بود.
رویداد24- با وجود عملکرد خوب MSN،  این لوئیس سوارز بود که جور این پیروزی را با زدن چهار گل کشید و درخشش فوق‌العاده ای داشت. در زیر، رکورد‌هایی که پس از پیروزی شب گذشته شکسته شد را بررسی می‌کنیم.

1- لوئیس سوارز به اولین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که در دو بازی پیاپی 4 گل به ثمر می‌رساند. اولین بازی او مقابل دپورتیو بود،‌جایی که او روی 7 گل از 8 گل موثر بود.

2- استون ویلا که  سقوطش از لیگ برتر قطعی شده،  روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم از 16 ژانویه تا به جا 8 گل به ثمر رسانده،‌ در حالی که سوارز این کار را در دو بازی انجام داده است. در حقیقت استون ویلا به 14 بازی برای زدن 8 گل نیاز داشته و سوارز به دو بازی.




3- شاید بتوان گفت که سوارز حالا جایگاه امنی در جدول گلزنان دارد. او روز چهارشنبه 26 گله بود و حالا 34 گله. رونالدو با زدن 31 گل در صدر جدول بود ولی حالا یک رقیب جدی در مسیر کسب کفش طلا می‌بیند.
اگر سوارز بتواند در سه بازی پیش رو این برتری را نسبت به رونالدو حفظ کند به اولین بازیکنی تبدیل می‌شود که از سال 2009، موفق شده بالاتر از لیونل مسی و رونالدو در جدول گلزنان قرار بگیرد.

4- ماریو بالوتلی در 5 فصل اخیر 29 گل به ثمر رسانده است. سوارز در این فصل 34 گل به ثمر رسانده. لیورپول مسلما از ماندن بالوتلی در میلان خوشحال خواهد شد.

5- سوارز حالا برای نهمین بار در کارنامه فوتبالی اش موفق شده 4 گل یا بیشتر به ثمر برساند. کریستیانو در رئال ،‌7 بار این کار را انجام داده است. به نظر چالش دیگری برای ستاره پرتغالی به وجود آمده است.




6- سوارز تا به حال 25 هت‌تریک در کارنامه فوتبالی اش به ثبت رسانده. شب گذشته او هشتمین هت‌تریکش را با پیراهن بارسلونا به ثبت رساند که هفت هت‌تریک در همین فصل بوده است. با این حال مسی در یک فصل، 8 هت‌تریک انجام داده که در بین بازیکنان بارسلونا رکورد دار است.

7- سوارز در 10 گل از 14 گلی که بارسلونا در 2 بازی اخیرش به ثمر رسانده موثر بوده است. عملکرد فوق‌العاده او برای قهرمانی حیاتی بوده است.

8- سوارز حالا اولین بازیکن به جز لیونل مسی است که موفق شده بیش از 50 گل در یک فصل برای تیمش به ثمر برساند. او چهارمین بازیکن لالیگا است که موفق به رسیدن به چنین رکوردی شده است. پیش از او مسی،‌رونالدو و تلمو زارا به این رکورد رسیده اند.

9- لیونل مسی و سوارز این فصل بیش از 40 گل به ثمر رسانده اند که این اتفاق در تاریخ باشگاه بارسلونا برای اولین بار رخ داده است.

دیگر آمارها:

10- نیمار با زدن 23 گل در این فصل رکورد پیشین خودش را شکست. این بهترین عملکرد او از زمان پیوستن به بارسلونا بوده است.

11- در حالی که بارسا در زدن پنالتی خیلی موفق نبوده ولی آنها شب گذشته موفق شدند هر 3 ضربه را به گل تبدیل کنند. حال رکورد ثبت بیشترین پنالتی به نفع یک تیم در طول یک فصل به نام بارسلونا به ثبت رسیده است.





12- اینیستا بلاخره طلسم پاس گل در نوکمپ را شکست. آخرین باری که او در ورزشگاه خانگی بارسا پاس گل داده بود،‌مارچ 2014 بود.

13- مسی با گلزنی در دیدار شب گذشته به رکورد 176 گل خانگی در لالیگا رسیده که با تلمو زارا برابر شده است. به زودی این رکورد نیز به نام ستاره آرژانتینی به ثبت خواهد رسید.

14- مسی شب گذشته چهلمین گل فصلش را به ثمر رساند. این هفتمین فصل متوالی است که او موفق به رسیدن به چنین رکوردی شده است.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان