تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

احتمال جریمه 4.4 میلیارد دلاری دایملر برای آلایندگی

وزیر حمل‌ونقل آلمان، آندراس شوئر دایملر را با جریمه 4.4 میلیارد دلاری به خاطر رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی روبرو کرده است. این خبر را اتوموتیونیوز اروپا به نقل از نشریه آلمانی اشپیگل منتشر کرده است.
احتمال جریمه 4.4 میلیارد دلاری دایملر برای آلایندگی


رویداد۲۴ شوئر ظاهراً از مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه درباره تعداد ون‌ها و خودروهای مرسدس که نیازمند فراخوان و تعمیر هستند سؤال کرده است. این موضوع پس از آن رخ داده که وزارت حمل‌ونقل آلمان نرم‌افزاری غیرقانونی را در یکی از محصولات مرسدس پیدا کرده است. البته هنوز جزئیاتی درباره نوع این نرم‌افزار غیرقانونی منتشر نشده است.

از طرف دیگر اشپیگل گفته که وزیر حمل‌ونقل آلمان به دنبال فراخوان حدود 750 هزار دستگاه محصول تحت تأثیر مرسدس بوده و این امر می‌تواند جریمه 5 هزار یورویی برای هر خودرو در پی داشته باشد. اگر این خودروها همان نسخه‌هایی باشند که خبر فراخوان آن‌ها چندی پیش منتشر شد، بنابراین با C و G کلاس مرسدس و همچنین ون‌های ویتوی مجهز به پیشرانه‌های 1.6 لیتری دیزلی طرف هستیم.

یکی از سخن‌گویان وزارت حمل‌ونقل آلمان نیز گفته که دایملر و این وزارت برای صحبت درباره مشکلات فنی بسیار پیچیده مرتبط با آلایندگی‌ها توافق کرده‌اند.

پیش از این موضوع، دایملر از KBA دستور داشت تا ون‌های ویتوی مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی را به خاطر نقص آلایندگی فراخوان کند. این کمپانی گفته که علیه این تصمیم اقدام خواهد کرد زیرا نمی‌خواهد این سازمان نرم‌افزار یافت شده را غیرقانونی بداند.

اشپیگل همچنین گزارش داده که شواهد قابل‌توجهی درباره تحت تأثیر قرار گرفتن برخی مدل‌های C کلاس وجود داشته و این امر می‌تواند منجر به فراخوان 80 هزار دستگاهی شود.

یکی از سخن‌گویان دایملر نیز گفته که گفت‌وگوهای دایملر با وزارت حمل‌ونقل آلمان محرمانه می‌باشد. KBA نیز از صحبت دراین‌باره خودداری کرده است.
برچسب ها: مرسدس ، آلمان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان