تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
رفت و آمد اصولگرایان به تبریز از همیشه بیشتر شده است؛

تبریز مه‌آلود/ رییسی و احمدی‌نژاد در شهر مشروطه‌خواهان!

برخی از نقش برجسته نماینده فعلی تبریز و استاندار سابق آذربایجان شرقی در برگزاری برنامه‌های اصولگرایان سخن می‌گویند.

رویداد۲۴ حجت ‌الاسلام‌ رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران مراسم روز قدس در تبریز خواهد بود. مهمترین چهره اصولگرایان حالا قرار است در مهمترین مراسم سیاسی سال در تبریز سخنرانی کند؛ انتخابی که البته تحلیل‌های متفاوتی را می‌توان پشت سر آن نوشت. به هر حال رئیسی سال قبل سخنران روز قدس در قم بود که بدون شک بیشترین حامیان اصولگرایان در آن قرار دارند. اما حالا به تبریز می‌رود.

مردم تبریز به خاطر دارند چند سال پیش آل هاشم به عنوان رئیس عقیدتی ارتش سخنران روز قدس این شهر شد و چند سال بعد امام جمعه این شهر! حالا مسئله این است که رئیسی بر اساس چه ایده و برنامه‌ای به تبریز می‌آید؟ شهری که اگرچه دست اصولگرایان نیست اما اصلاح‌طلبی هم در این شهر با مشکلات و موانع فراوان رو به رو بوده است.

نصف نصف

اصولگرایان در انتخابات شوراها و مجلس در شهرهایی مثل تهران و شیراز و تا حدی اصفهان بازنده شدند. در مشهد و کرج هم بر خلاف مجلس، در انتخابات شوراها بازنده شدند. در اهواز هم در انتخابات مجلس عرصه را به رقیب واگذار کردند. اما هر چه بود در تبریز با اینکه هیچوقت برنده کامل نبودند، بازنده هم نبودند و در شورا و مجلس، پا به پای رقیب اصلاح‌طلب کرسی گرفتند شاید الگویی برای سایر اصولگرایان باشند.

چهره پشت پرده؟

رئیسی در حالی به تبریز می‌رود که تنها چند روز از سفر محمود احمدی‌نژاد به این شهر ‌گذرد. با اینکه معمولا سفرهای احمدی‌نژاد حاشیه‌ساز است اما سفر و سخنرانی تبریز او بدون حاشیه برگزار شد. برخی از نقش برجسته نماینده فعلی تبریز و استاندار سابق آذربایجان شرقی در برگزاری این برنامه‌ها سخن می‌گویند و برخی این سفرها را ناشی از نفوذ آل هاشم می‌دانند که در زمان حضور در تبریز، تبدیل به روحانی محبوب چهره‌های اصولگرا در سراسر کشور شده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان