تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
پس از ثبت نام برای مجلس خبرگان

قمی: مجلس خبرگان برای تقویت اصل رهبری است

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: هرچه تعداد نامزدهای انتخابات بیشتر باشد بر شور انتخابات افزوده می‌شود و مردم هم می‌توانند انتخاب کنند البته باید تفاوت انتخابات خبرگان را با مجلس و ریاست جمهوری لحاظ کرد.

 حجت الاسلام محسن قمی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس خبرگان از ورود به جناح بندی‌های سیاسی اجتناب داشته و خواهد داشت. مجلس خبرگان محل تجمع خبرگان مورد اعتماد ملت و محل اتحاد است.

وی افزود: امام فرمودند هر کس حداقل شرایط را می‌تواند داشته باشد مکلف به حضور در این عرصه است. مشروعیت نظام بر عهده مجلس خبرگان رهبری است و به واسطه همین مجلس است که مردم به نظام اعتماد می کنند.

قمی با بیان اینکه مجلس خبرگان برای تقویت اصل رهبری بوده و خبرگان پشتوانه آزادی کشورند، گفت: اعضای خبرگان باید بصیرت داشته و تصمیم پذیر نباشند. آنچه در متن قانون اساسی آمده رصد شرایط رهبری است و این رصد هم به دور از جنجال با همراهی امام و رهبری انجام شده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شورای رهبری در نسخه اول قانون اساسی بود ولی در پیش نویس به دلیل برخی ملاحظات برداشته و تبدیل به رهبر شد نه شورای رهبری. وجود آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام ثابت کرده که این شیوه بهتر است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قمی ، خبرگان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان