تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

امارات با استفاده از پول جوانان جنوب یمن را فریب می دهد

'احمد بن جریب' استاندار لحج گفت: امارات متحده عربی با استفاده از پول جوانان جنوب یمن را فریب داده و در تجاوز به الحدیده، آن ها را در مقابل ارتش و کمیته های مردمی این کشور قرار می دهد.

رویداد۲۴-'احمد بن جریب' استاندار لحج گفت: امارات متحده عربی با استفاده از پول جوانان جنوب یمن را فریب داده و در تجاوز به الحدیده، آن ها را در مقابل ارتش و کمیته های مردمی این کشور قرار می دهد.'بن جریب' روز سه شنبه در گفت وگو با پایگاه 'المسیره نت' افزود: امارات، جوانان جنوب و قبیله الصبیحه یمن را هیزم آتش طمع ورزی های استعماری خود در تجاوز به این کشور قرار داده است.

وی اضافه کرد: آنچه در ساحل غربی یمن درجریان است، توطئه امارات برای سرکوب نیروهای جوان جنوب و فرسوده کردن نیروها و امکانات مناطق جنوبی کشور است.
'بن جریب' از ریش سفیدان و بزرگان جنوب یمن خواست، در اعزام برادران خود به میدان مرگ در جبهه های ساحل غربی تجدیدنظر کنند زیرا حتی اگر این افراد در درگیری ها کشته نشوند توسط جنگنده های متجاوزان و یا گروه های ترور وابسته به ابوظبی کشته می شوند.
وی اظهار داشت: انصارالله بارها آمادگی خود را برای مبادله اسیران اعلام کرده است ولی امارات با خودداری از این کار می خواهد جنوبی ها را تحت فشار قرار دهد و از اسیران جنوب به عنوان اهرم فشار استفاده کند.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، تحلیلگران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان