تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

دانستنی‌های سفر به لبنان

لبنان کشوری در غرب آسیاست که قدمت 7000 ساله دارد و در منطقه طلایی مدیترانه قرار گرفته است. به همین جهت منجر به شکل‌گیری تاریخی غنی و تنوع دینی، نژادی و فرهنگی شده‌است.
رویداد۲۴ لبنان کشوری در غرب آسیاست که قدمت 7000 ساله دارد و در منطقه طلایی مدیترانه قرار گرفته است. به همین جهت منجر به شکل‌گیری تاریخی غنی و تنوع دینی، نژادی و فرهنگی شده‌است.

این کشور سرزمینی کوهستانی است که در کرانه شرقی دریای مدیترانه قرار دارد.. پایتخت و بزرگترین شهر آن بیروت نام دارد. بیروت شهری کهن و از مهمترین مراکز فرهنگی در شرق جهان عرب می باشد. برای مشاهده مطالب بیشتر در مورد سایر تورها مانند تور تور بلغارستان و نیز تور تایلند می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا

آب و هوای لبنان در تمام طول سال مطلوب می باشد. ماه های جولای تا سپتامبر گرم ترین ماههای آن می باشند. بهترین زمان سفر به لبنان فصل پاییز می باشد. چرا که در این فصل شاهد هوای ملایم تری خواهیم بود. در زمستان بارندگی افزایش می یابد اما با این وجود دمای هوا چندان سرد نیست.

جاذبه‌های دیدنی لبنان

لبنان کشوری زیبا، با مقاصد گردشی بی نظیر و امکانات تفریحی بسیار خوب مانند کوه‌ها و پیست‌های اسکی، سواحل زیبا و همچنین کشوری با جاذبه های باستانی و تاریخی بسیار می باشد.

بیروت

شهر بیروت مانند جواهری در خاورمیانه میدرخشد و به عروس خاورمیانه معروف می باشد که قبلا به پاریس خاورمیانه معروف بوده است. شما در بیروت ستون‌ها و مجسمه‌ها و سنگ‌فرش‌های زیبا جاذبه‌های طبیعی و مناطق سر سبز دیدنی اطراف این شهر را خواهید دید. علاوه بر اینها این شهر شهری مدرن با سازه های جدید و لوکس و زیبا نیز می باشد. بیشتر بخوانید: تور ارمنستان

دانستنی‌های سفر به لبنان

بعلبک

بعلبک شهری تاریخی در شرق کشور و رود لیطانی قرار دارد. در این شهر آثار باسنانی با ارزشی از زمان رومی ها وجود دارد که این شهر را در لیست میراث جهانی یونسکو قرار داده است.

دانستنی‌های سفر به لبنان

دانستنی‌های سفر به لبنان

غار جعیتا

امکان بازدید از این غار مجدداً به تازگی فراهم شده است. در این غار سالها به علت جنگ به روی بازدید کنندگان بسته بوده است. این غار در ۲۰ کیلومتری بیروت و در دره نهر الکلب قرار گرفته است. این غار شامل دو بخش است. غار بالایی و غار پایینی. بازدید از غار پایینی تنها با قایق امکان پذیر خواهد بود.

دانستنی‌های سفر به لبنان

صخره‌های کبوتر

یکی از خاص ترین و معروف ترین جاذبه های طبیعی بیروت صخره های کبوتر یا روشه می باشند. درون این صخره ها که به نماد بیروت تبدیل شده اند چندین غار وجود دارد. در اطراف صخره ها کافه ها و رستوران هایی وجود دارد که بعد از گردش می توانید به آنجا رفته و از خوردن غذاهای لبنانی لذت ببرید.برای مشاهده سایر تورها مانند تور دبی و همچنین تور ترکیه می توانید سایت سفر باتو را مشاهده کنید.

دانستنی‌های سفر به لبنان

آبشار باتارا جرج

آبشار در۷۵ کیلومتری بیروت قرار دارد به عنوان غار سه پل نیز شناخته می شود. آبشار باتارا جرج حاصل ذوب شدن برفهای کوهی به ارتفاع 255 متر می باشد. به گفته ی زمین شناسان عمر سنگ های این کوه به 160 میلیون سال پیش یعنی به دوران ژوراسیک زمان دایناسور‌ها بر‌می‌گردد.

دانستنی‌های سفر به لبنان

دانستنی‌های سفر به لبنان

موزه ملی بیروت

این موزه یکی از نمادهای شهر بیروت می باشد که مجموعه ای از آثار باستانی مانند : مجسمه مرمرین کودکان فینیقی قرن ۵ پیش از میلاد، موزاییک‌های قرون سوم و چهارم پس از میلاد، طلاجات دوره بیزانس می باشد. ساختمان موزه سه طبقه می باشد و تنها همکف و طبقه اول برای بازدید باز هستند. در این موزه فیلمی به مدت ۱۲ دقیقه نشان داده می شود که در آن چگونگی نجات اشیاء موزه در جنگ و بازسازی آن را به تصویر می کشد.

دانستنی‌های سفر به لبنان

دانستنی‌های سفر به لبنان

دانستنی‌های سفر به لبنان

غذا

غذاهای عربی متنوع و از طعم های خوشمزه ای برخوردارند. کشور لبنان به طعم ها و ادویه های گوناگون شهره می باشد. از جمله غذاهای معروف و خوشمزه ی لبنانی می توان به شیش کباب، حمص یا هوموس، کبه، لیدی فینگر، زعتر پیتزا، ماهی آجیل، خورش لوبیا سبز، کبه ی پخته شده و فاروج مشوی اشاره کرد.

حمل و نقل

تاکسی در لبنان یکی از لوازم عمومی مقرون به صرفه می باشد. تاکسی هایی وجود دارند که مانندتاکسی خطی های ایران کار می کنند که به آنها سرویس می گویند و پلاکشان قرمز می باشد. خطوط اتوبوس رانی بیروت به دلیل وجود خیابان های باریک محدود می باشند. تنها اتوبوس های سفید و زرد رنگ برای استفاده عموم آزاد است و اتوبوس های رنگ های دیگر عمومی نیستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان ، آسیا ، بیروت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان