تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

نامه روسای دانشگاه تگزاس به نماینده ایران درباره امید کوکبی

رویداد۲۴- مدیر و رئیس دانشگاه تگزاس در نامه ای به نماینده ایران در سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرده اند.

جفری فن‌وس، رئیس، و ویلیام مک‌ریون، مدیر مجموعه دانشگاه های ایالتی تگزاس، در این نامه به تاریخ ۲۵ آوریل خطاب به غلامعلی خوشرو، نماینده ایران خواستار آزادی امید کوکبی دانشجوی سابق این دانشگاه شدند.

امید کوکبی که خبر ابتلا به سرطان او اخیرا اعلام شد زمانی که دانشجوی دکترای فیزیک (لیزر) در دانشگاه آستین تگزاس آمریکا بود، در سفری به ایران دستگیر شد. او به اتهام ارتباط با دولت متخاصم یعنی آمریکا و جاسوسی ۱۰ سال حبس گرفته است.

بر اساس گزارش بی بی سی، دو مقام دانشگاه تگزاس نوشتند:‌ "آقای کوکبی در دوران تحصیل در رشته فیزیک در این دانشگاه از اعضای ارزشمند جامعه علمی بود و به عنوان یک محقق جوان آینده ای روشن داشت. ما در این دانشگاه خیلی نگران حبس و اکنون وضعیت سلامتی خطرناکی که جانش را تهدید می کند هستیم."

در پایان این نامه آمده است:‌ "به نمایندگی از کارمندان و دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین، محترمانه درخواست می کنیم دولت شما آقای کوکبی را به دلایل انساندوستانه و پزشکی آزاد کند، تا او بتواند از معالجات مناسب بهره مند شود و مطالعات خود را در دانشگاه تگزاس در آستین پیگیری کند."

ابتلا به سرطان کلیه امید کوکبی روز ۲۹ فروردین اعلام شد و او روز اول اردیبهشت در بیمارستان سینای تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان