تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
رویداد۲۴ از سرلیست ارزگیرندگان گزارش می‌دهد؛

جزئیات بیشتر از شرکت‌های موج سوار معروف بازار موبایل/ از پتروشیمی و تجهیزات پزشکی تا تلفن همراه

رویداد۲۴ برای نخستین بار در گزارش مفصلی به برخی اطلاعات درباره احمد پاسدار رئیس این شرکت منتشر کرد، با اینهمه به نظر می‌رسد در پشت پرده ماجرا، پای حلقه مفقوده دیگری در واردات تلفن با ارز دولتی در میان است.
جزئیات بیشتر از شرکت‌های موج سوار معروف بازار موبایل/ از پتروشیمی و تجهیزات پزشکی تا تلفن همراه

رویداد۲۴ بیست و چهار ساعت از دستور رئیس جمهور برای انتشار اسامی افرادی که دلار دولتی گرفته‌اند می‌گذرد و جالب اینجاست که فعالان سیاسی مخالف رئیس جمهور از این پیشنهاد استقبال نکرده‌اند. شاید انتشار این فهرست و پیدا شدن خط و ربط آنان، باعث نگرانی این سودجویان بشود.

با این حال آذری جهرمی همچنان در مسیر شفاف‌سازی یک تنه در کابینه پیش می‌رود. او در توئیت روز گذشته خود به سراغ شرکت سرلیست دریافت کننده دلار ۴۲۰۰ تومانی رفت و اینگونه نوشت: «اولین بازرسی تعزیراتی از یکی از شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه صورت پذیرفت. بنا بر گزارش دریافتی، شرکت مزبور حدود ۲۰۰۰۰ گوشی آیفون وارد کرده که ۱۵۰۰۰ تای آن را یکجا و با دومیلیون تومان گرانتر از معمول به یک شرکت واگذار کرده و ۵۰۰۰ گوشی را در انبار موجود داشته است.»

آذری جهرمی در پاسخ به یکی از کاربران که گفته بود این چه شفاف‌سازی است که اسم متخلفان را نمی‌گویید، نام این شرکت را نودیس پرداز اعلام کرد. شرکتی که رقم نسبتا درشت ۲۶ میلیون یورو دریافت کرده است. 

رویداد۲۴ برای نخستین بار در گزارش مفصلی به برخی اطلاعات درباره احمد پاسدار رئیس این شرکت منتشر کرد، با اینهمه به نظر می‌رسد در پشت پرده ماجرا، پای حلقه مفقوده دیگری در واردات تلفن با ارز دولتی در میان است. این شرکت‌ها بیشتر از یک میلیون یورو ارز دولتی گرفته‌اند. در مرحله اول پیگیری‌های رویداد ۲۴، از شرکت‌های که کمتر از یک میلیون یورو ارز دریافت کرده بودند صرف نظر شد و در جدولی که تهیه شد، وضعیت شرکت‌هایی که رقم بیشتری گرفته‌اند بررسی شد.

این شرکت‌ها پیچیدگی‌های فراوانی دارند. مثلا مدیران شرکت کاریان همراه و ایما، یک نفر هستند. شرکت‌های زیر مجموعه متعددی نیز با همکاری این شرکت‌ها فعالیت اقتصادی دارند. ضمن اینکه تعداد زیادی از این شرکت‌ها از وارد کنندگان اصلی گوشی تلفن همراه نیستند و در اتحادیه عضویت ندارند و مشخص نیست بر اساس چه ساز و کاری به آنها اطمینان شده و ارز دولتی در اختیار آنان قرار گرفته است. 

پیگیری‌های خبرنگار رویداد24، قسمت‌های جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی شرکت نودیس پرداز و شخص احمد پاسدار مشخص کرده است. همانطور که در گزارش اول آمده بود، احمد یک هفته قبل از نوسان‌های بازار ارز، فعالیت‌های موبایلی را به فعالیت‌های شرکت خود اضافه کرده است و پیش از آن یکی از وارد کنندگان تجهیزات کامپیوتری بوده است. او البته شرکت بزرگ دیگری هم دارد. شرکتی بی‌ربط به فعالیت‌های کامپیوتری!

گوگل خبر می‌دهد از سر درون!

در جستجوی اینترنتی اسم این شرکت، اولین سایت پیشنهادی گوگل، یک آگهی اینترنتی است که احتمالا برای بالا آمدن آن هزینه زیادی شده است و تا حد زیادی فعالیت اصلی شرکت را نمایان می‌کند؛ شرکت «ترخیص کالا»!

البته دریافت رقم کلان ارزی پیش از این نشان داده بود که احمد پاسدار ارتباطات گسترده‌ای دارد. با این حال ظاهرا این ارتباط آنقدر عمیق هست که حتی به سایر واردکنندگان هم در ازای دریافت مبلغی، برای وارد کردن کالایی که خود نتوانسته‌اند ترخیص کنند، کمک می‌کند.

جزئیات بیشتر از موج سوار معروف بازار موبایل

سایر فعالیت‌ها

فعالیت‌های شرکت «احمد پاسدار» البته به گستردگی همه اقتصاد ایران است. از تجهزات پزشکی و تجهیزاتی لجستیک گرفته تا واردات فلزات و حتی محصولات غذایی! با این حال بیشتر تمرکز فعالیت‌های این شرکت روی محصولاتی است که پیش از این وزیر ارتباطات به کنایه از آن سخن گفته بود؛ «محصولات پتروشیمی»!

آدرس این شرکت هم ساختمانی در خیابان حافظ است. خیابانی که نام تمام آدرس شرکت‌های «احمد پاسدار» آنجا ذکر شده است؛ لیست بلندبالایی از شرکت‌ها با فعالیت‌های متنوع که به صورت کاملا اتفاقی، در همان آدرس مستقر هستند!

جزئیات بیشتر از موج سوار معروف بازار موبایل
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان