تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

دولت به سیاست‌های اقتصادی میان‌مدت اکتفا نکند/ تغییر کابینه در شرایط بحرانی پیام مثبتی به جامعه می‌دهد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ نباید سیاست‌های اقتصادی دولت برای مقابله با التهابات اقتصادی را به تنهایی مورد قضاوت قرار دهیم و باید سیاست‌ها در کنار هم مورد توجه قرار بگیرد.

رویداد۲۴-یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ نباید سیاست‌های اقتصادی دولت برای مقابله با التهابات اقتصادی را به تنهایی مورد قضاوت قرار دهیم و باید سیاست‌ها در کنار هم مورد توجه قرار بگیرد.مرتضی مبلغ در خصوص سیاست‌های اعلامی دولت برای مقابله با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها گفت: باید کلیه سیاست‌های مورد نظر دولت با هم دیده شود؛ چراکه ممکن است برخی سیاست‌های اعلام شده بدون در نظر گرفتن کارهایی که دولت تاکنون انجام داده است، موجب به وجود آمدن برخی نگرانی‌ها شود.

وی تاکید کرد: نباید بدون در کنار هم گذاشتن تمام سیاست‌ها در این خصوص قضاوتی انجام پذیرد. 

معاون اسبق سیاسی امنیتی وزارت کشور با اشاره به دستور معاون اول رییس‌جمهور برای تشکیل کارگروه  تهاتر نفت در برابر کالاهای اساسی افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه‌های بانکی وجود دارد و بعد از این هم با اعمال تحریم‌ها این موضوع تشدید خواهد شد، قطعا نمی‌توانیم پول نفت را مستقیم دریافت کنیم و همین موضوع ما را به سمت تهاتر خواهد برد اما نباید این سیاست را به تنهایی قضاوت کنیم و سایر راهکارها را ندیده بگیریم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:‌ البته امروز دولت و مسئولین اقتصادی بیش از همه باید راهکارهایی را چاره‌اندیشی کرده و به جامعه اعلام کنند که آرامش‌بخش باشد و التهابات را کاهش دهد. امروز جامعه به دنبال شنیدن این پیام از دولت است که التهابات فروکش کرده و نیازهای فوری و روزمره مردم پاسخ داده خواهد شد. دولت باید بتواند در این برهه زمانی و در این زمینه پیام عملیاتی واقعی و اطمینان‌بخش به جامعه  انتقال دهد تا اطمینان مردم بازتولید شود.

وی ادامه داد:‌ البته نباید فقط برخی سیاست‌های میان مدت اعلام شود و به دو یا سه سیاست اکتفا شود. 

مبلغ در خصوص این موضوع که که برخی نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی یکی از راهکارهای بازگشت اطمینان و انتقال پیام به جامعه را ترمیم تیم اقتصادی می‌دانند، گفت:‌ بحث ترمیم کابینه در شرایط التهاب و بحران دارای نکات مثبت و نکات منفی است. نکات منفی این است که بعضی معتقدند تا مدیریت جدید آغاز به کار کند و در شرایط قرار بگیرد زمان می‌برد و در شرایط التهاب ما زمان را از دست خواهیم داد که البته چاره این موضوع را هم بنده استفاده از مدیران مجرب می‌دانم که بلافاصله پس از شروع به کار می‌توانند برای شرایط چاره اندیشی کنند.

مبلغ ادامه داد: نکات مثبت هم این است که نفس تغییر در شرایط بحرانی یک پیام مثبت را به جامعه انتقال می‌دهد. بالاخره شرایط فعلی عوامل مختلفی داشته که یکی ناکارآمدی مدیران و تیم اقتصادی بوده که  البته بعضی افراد تندرو می‌خواهند همه عوامل را تقلیل داده و فقط ریشه مشکلات را متوجه دولت بدانند. پس همین که یک تغییر اعمال شود، جامعه احساس می‌کند یک حرکت اساسی در شرف وقوع است. منتها این لازم است اما کافی نیست و کفایت به این است که به سرعت برخی از سیاست‌هایی که منجر به کاهش التهابات می‌شود و اعتماد بخش است و مردم احساس کنند گشایشی صورت گرفته است صورت پذیرد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در خصوص کمک و ارائه راهکار از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی به دولت برای حل بحران اقتصادی و بحران‌های ناشی از تحریم‌ها گفت:‌ از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم و پیش از آنکه مشکل یا التهابی رخ بدهد، یکی از توصیه‌هایی که به مدیران دولتی در همه عرصه‌ها می‌شد این بود که آنها بتوانند یک ارتباط دو سویه،‌ تنگاتنگ و هم افزایی با بدنه فکری و نخبگان جامعه برقرار کنند و از نظرات متخصصان استفاده کنند. طبیعی است که در شرایط التهاب بیش از گذشته باید این ارتباط صورت پذیرد.

وی گفت: حالا اینکه خود احزاب و فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آنها احساس مسئولیت می‌کنند و خودشان برای ارائه پیشنهادات به دولت مراجعه می‌کنند، فرصت مغتنمی است که باید از آن کمال استفاده صورت بگیرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان