تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
شفر:

ابراهیمی و حسینی بروند باید بازیکنانی در همین سطح بگیریم/ بازی با کالسروهه خوب است

سرمربی استقلال می گوید تیمش فردا به اردو می رود.
رویداد۲۴وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از تمرین تیمش در جمع خبرنگاران درباره اردوی ترکیه گفت: فکر می کنم که مدیرعامل استقلال صحبت کردند و گفتند که فردا به ترکیه می رویم. این اردو برای فصل جدید اهمیت دارد. ما همه بازیکنان را با هم نیاز داریم نه فقط در زمین چمن بلکه باید جلسه آنالیز داشته باشیم و تمرینات داشته باشیم برای ساخت تیممان.

او افزود: ما نیاز داریم که تیم کنار هم باشند تا روزی دو جلسه یا حتی سه جلسه تمرین کنیم. بازیکنان جدیدی داریم و باید روحیه تیمی را بسازیم. اردو وقتی ممکن است که همه کنار هم باشند.

او درباره جدایی امید ابراهیمی و ناراحتی اش اظهار کرد: من بابت امید ابراهیمی خوشحالم. من می توانم بگویم وقتی به اینجا آمدم، سطحی که ابراهیمی بازی می کرد با الان فرق داشت. خوشحالم که با او می توانستم کار کنم. او در جام جهانی عالی بود. این یک کار ۱۰ ماهه است. نه فقط ابراهیمی بلکه برای بازیکنان دیگر هم اتفاق افتاد. خیلی از بازیکنان از سطح یک و دو به سطح پنج و شش رسیدند. این اتفاق رخ می دهد که به مجید حسینی و ابراهیمی پیشنهاداتی دریافت کنند. ابراهیمی قلب ما و فرمانده تیم ما بود. بابت این شرایط خوشحال نیستم. اگر او برود، باید یک بازیکن جدید بگیریم که کار راحتی نیست. این فقط بابت یک بازیکن نیست که کسی برود و کسی دیگر بیاید، بلکه بحث ذهنی و روانی هم در اینجا مطرح است. زمان درحال گذر است و باید تلاش کنیم یک بازیکن جذب کنیم یا اگر نتوانیم، باید یک بازیکن از کره جنوبی یا جایی دیگر جذب کنیم.

او اضافه کرد: باشگاه روز گذشته به من گفته و دیدم که آقای توفیقی گفته می توانم دو بازیکن جدید بگیرم. در آینده نزدیک با السد در آسیا بازی داریم. همه تیم هایی که در لیگ خودمان هستند، می خواهند ما را شکار کنند. اگر بخواهیم در سطح خودمان باشیم، نیاز به بازیکنان خوب و سطح بالا داریم. نمی توانیم بگوییم امید و مجید حسینی بروند. اگر کسی از ما جدا شود باید بازیکنی در همان سطح بگیریم. در چند ماه گذشته وقتی بحث بازیکن خارجی می شد، این را می شنیدم که به دلیل مشکلات دلاری جذب بازیکن شاید راحت نباشد ولی الان خوشحالم که به من گفتند می توانیم این کار را انجام دهیم و امیدوارم بتوانیم زودتر قراردادها را امضا کنیم. ما در گذشته خوب کار کردیم و از این بابت خوشحالم. این فقط در استقلال رخ نداد. این در کارلسروهه هم رخ داد. هرجایی بودم بعد از یک سال باشگاه های ثروتمند می آیند و بازیکنان ما را می گیرند. در آینده چیزی که لازم داریم، این است که با جوانان قرارداد خوب و بلند مدت ببندیم و به شکلی نباشد که آنها بتوانند براحتی از جمع ما جدا شوند. دقیقا اتفاقی که برای نورافکن رخ داد.

سرمربی استقلال ادامه داد: می‌خواهم که در صورت امکان یک بازی با تیم کارلسروهه هم داشته باشیم. باور کنید در این بازی دوستانه بالای ده هزار تماشاگر می‌آیند و این برای فوتبال ایران خیلی خوب است. ما می‌توانیم سفیر شماره یک ایران باشیم با نشان دادن خودمان در این بازی.

وی درباره تصمیمش برای آینده در استقلال، اظهار کرد: اول راجع به سوپر جام باید بگویم که در زمان بدی برای هر دو تیم قرار است برگزار شود. بهتر است که به زمان دیگری منتقل شود. اگر این فرصت باشد، شاید بتوانیم آن را در آلمان برگزار کنیم. می‌تواند یک کار قشنگ و پیشرفت خوب برای استقلال باشد. من یک سوال می‌پرسم، کدام برای فوتبال بهتر است؟ این که استقلال و پرسپولیس در سوپر جام بازی کنند ولی در آسیا حذف شوند یا این که بازی نکنند و در آسیا موفق باشند. ما دو تیم داریم که می‌توانند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر شوند. نکته‌ای که فدراسیون باید به آن توجه کند بحث بازیکنان است. آن‌ها باید توجه کنند که ملی پوشان آماده این بازی نیستند. چون تمرین کافی نداشته‌اند و احتمال مصدومیت آن‌ها در صورت بازی کردن خیلی بالاست و شاید رقابت‌های آسیایی را از دست بدهند. السد دو بازیکن جدید را خریده که بالا ده میلیون دلار هزینه آن‌هاست. ما قرار است با این تیم بازی کنیم. اگر قرار باشد بازیکنان اصلی خود را در آن بازی نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم برابر این تیم به میدان برویم؟ ما مشکلات زیادی داریم ولی این مشکلات را پشت درهای بسته خودمان به بحث می‌گذاریم. می دانم باید چه کنیم و باشگاه هم باید در همین مسیر باشد. همان اتفاقی که در ده ماه گذشته رخ داد. من می‌دانم بزرگ‌ترین دشمن موفقیت این است که از خودتان راضی باشید. این بزرگ‌ترین دشمن شماست. ما یک خانه در ده ماه ساخته‌ایم. نمی‌خواهم این خانه خراب شود بلکه باید این خانه روی پایه‌های خوبی باقی بماند. آدم‌های زیادی هستند که می‌خواهند این خانه را خراب کنند. من می جنگم برای استقلال و هوادارانش.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان