تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

بندگی خدا در پرتو پرچم پرفروغ علم و عقل است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: سلوک عقلانی رسالت هر انسان مومن و مسلمانی است. کلمات پیشوایان معصوم دین در این حوزه واقعا انسان را در حیرت فرومی‌برد. اطاعت و بندگی خدا در پرتو پرچم پرفروغ علم و عقل است.

رویداد۲۴-خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: سلوک عقلانی رسالت هر انسان مومن و مسلمانی است. کلمات پیشوایان معصوم دین در این حوزه واقعا انسان را در حیرت فرومی‌برد. اطاعت و بندگی خدا در پرتو پرچم پرفروغ علم و عقل است.حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: مشعل فراروی جامعه، قرآن دارد که دو چهره دارد. یک چهره، کتابی است که در دست ما است و دیگری، قرآن ناطق است که پیامبر اعظم (ص) است. نفس ایشان امیرالمومنین (ع) و اهل بیت ایشان است. همسر پیامبر اکرم (ص) در توصیف رسول خدا (ص) فرمود، می‌خواهد پیامبر را بشناسید قرآن در وجود آن حضرت تجسم یافته بود.

هر کجا با اولیای دین در پرتو مشعل پر فروغ امامت قدم برداشته‌ایم، خلق قدرت کرده‌ایم

وی ادامه داد: بعضی از اعاظم فقها و علما مانند می‌فرمایند قرآن توصیف پیامبر اعظم و انسان کامل است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران اظهار داشت: شما این پرچم را دارید و باید در پرتو این پرچم عمل کنید. هر کجا از قرآن فاصله گرفته‌ایم، ضربه خورده و هر کجا به قرآن نزدیک شده‌ایم، عزت دیده‌ایم. هر کجا با اولیای دین در پرتو مشعل پر فروغ امامت قدم برداشته‌ایم، خلق قدرت و هر کجا زاویه گرفته‌ایم، آسیب دیده‌ایم.

مدیران کشور باید در عرصه‌های مختلف با علم و اندیشه تصمیم بگیرند تا سلوک‌شان انقلابی باشد

ابوترابی‌فرد افزود: ایران با این ملت عزیز با این جغرافیا و سرمایه‌ها، سال‌ها در جغرافیای جهان حضور داشت اما قرارداد ترکمنچای بر این ملت تحمیل شد. در قرن‌های قبلی سرزمین‌های بسیاری از ایران را جدا کردند؛ گاهی با طراحی نظامی و سیاسی و گاهی با قیام و قعود. چه شده است که این ملت نماد قدرت اسلام شده است؟ این مسئله در پیوند با قرآن و دین برای مدیریت جامعه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن در همه عرصه‌ها پیام دارد، تصریح کرد: یک تصمیم و اقدام بدون پشتوانه علمی پاسخ دادن به خدا را به همراه دارد. وقتی این تصمیم در عرصه سیاسی اجتماعی باشد پاسخ بسیار سخت باشد. مدیران کشور باید در عرصه‌های مختلف، با علم و اندیشه تصمیم بگیرند تا سلوک‌شان انقلابی باشد.

بندگی خدا در پرتو پرچم پرفروغ علم و عقل است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه باید در سایه مشعل عقل قدم برداشت، خاطرنشان کرد: سلوک عقلانی رسالت هر انسان مومن و مسلمانی است. کلمات پیشوایان معصوم دین در این حوزه واقعا انسان را در حیرت فرومی‌برد. اطاعت و بندگی خدا در پرتو پرچم پرفروغ علم و عقل است.

ابوترابی اضافه کرد: باید بر درب حوزه و دانشگاه زانو زد. اگر مدیریت کشور با دانش، حوزه و دانشگاه گره نخورد چالش‌های جدی حرکت پرشتاب ملت را با دشواری‌های جدی روبه‌رو می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان