تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
هلیا سوهانی، كاپيتان تيم ملي اينلاين هاكي:

سطح مسابقات اینلاین هاکی در ایران بالا رفته است/ حضور مربی فرانسوی در پیشرفت بانوان تاثیر داشت

کاپیتان تیم ملی اینلاین هاکی بانوان ایران گفت: اینلاین هاکی رشته نوپایی در ایران است ولی با این وجود امیدوار هستیم استقبال‌ها بیشتر شود چون واقعا رشته هیجان انگیزی است.
سطح مسابقات اینلاین هاکی در ایران بالا رفته است/ حضور مربی فرانسوی در پیشرفت بانوان تاثیر داشت
رویداد۲۴ اینلاین هاکی یکی از رشته‌های ورزشی است که در چند سال اخیر توانسته جایگاه بسیار خوبی در ورزش ایران به دست آورد و با وجود استعدادهای بی‌نظیری که در این رشته وجود دارد توانسته‌ایم در آسیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. 

یکی از نکات جالب توجه در این رشته استقبال خوب بانوان بوده که این موضوع منجر به برگزاری منظم مسابقات لیگ و دستجات آزاد در چند سال اخیر شد. مسابقات دستجات آزاد و انتخابی تیم ملی اینلاین هاکی بانوان با همت فدراسیون طی روزهای 28 و 29 تیرماه در سالن هایپر اسکیت برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات نشان دادند که نسبت به سال‌های گذشته کیفیت فنی بازیکنان بالاتر رفته است و حالا با حضور مربی فرانسوی این تیم امید زیادی وجود دارد که تیم بانوان ایران بتواند در بازی‌های آسیایی کره جنوبی مقام سومی خود را ارتقا ببخشد. 

بدون شک یکی از بازیکنانی که در این رشته در کسب موفقیت‌ها سهم بسزایی را ایفا کرده هلیا سوهانی، کاپیتان تیم ملی اینلاین هاکی بانوان است و در این دور از مسابقات نیز در ترکیب تیم آی فیت پرو توانست به مقام قهرمانی برسد. گفتگویی را با این بازیکن در حال برگزاری مسابقات انجام دادیم که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

بازی‌های پرفشاری را در این دور از رقابت‌ها انجام دادید. از عملکرد تیم راضی هستید؟

این مسابقات در دو روز برگزار شد و با توجه به فشردگی برنامه این بازی‌ها ما مجبور بودیم که هر روز سه بازی را انجام دهیم. بازی‌ها را یکی پس از دیگری با برد پشت سر گذاشتیم و در نهایت توانستیم مقام اول این مسابقات را کسب کنیم هرچند کار سختی تا رسیدن به قهرمانی داشتیم.

سطح این دور از مسابقات را چطور دیدید و آیا نسبت به سالهای قبل از لحاظ فنی و کیفی بالاتر رفته است؟

صد‌درصد کیفیت مسابقات بالا رفته است. بچه‌هایی که از یکی دو سال پیش استارت زدند به قدری زود و با سرعت پیشرفت کرده‌اند که توانسته‌اند به ما قدیمیها برسند و باید بگویم واقعا سطح مسابقات هم از نظر کیفی و از نظر تکنیکی و هم از نظر قانونمندی بچه‌ها که با قوانین بازی آشنا شدند واقعا همه‌جوره بالا رفته است و انتخاب شدن بین این همه تیم خیلی سخت است. واقعا سطحشان بازیکنان بالا رفته و این جای خوشحالی دارد که تیم‌ها باانگیزه و تلاش بیشتر در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مسابقات آسیایی که پیش‌رو دارید چه زمانی برگزار می‌شود و اینکه نفرات اعزامی به این مسابقات کی معرفی خواهند شد؟

مسابقات قهرمانی آسیا امسال اواسط شهریورماه در کره جنوبی آغاز می‌شود. مسابقاتی که الان برگزار شد به عنوان دستجات کشوری است که به نوعی انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شود و بچه‌هایی که در این دور روز از نظر کادر فنی انتخاب می‌شوند در مجموع به اردوی تیم ملی دعوت میخواهند شد. این اردو زیر نظر مربی فرانسوی که داریم برگزار می‌شود و در نهایت دوباره یک سری از نفرات ریزش پیدا می‌کنند و قبل از اعزام به مسابقات اسامی نهایی اعلام می‌شوند که در کره جنوبی حضور پیدا خواهند کرد. باید بگویم که حضور مربی فرانسوی در تیم ملی بسیار تاثیرگذار است و از زمانی که ایشان در تیم حضور پیدا کردند سطح فنی بازیکنان بالا رفته است.

آیا این رشته توانسته مخاطبین خودش را به خوبی در کشور جذب کند و استقبال خانواده‌ها از این رشته را چطور می‌بینید؟

این رشته در تهران و در چندین شهرستان دیگر توانسته مخاطبین زیادی را جذب کند و باید خانواده‌های بیشتری را با این رشته آشنا کنیم. یکی از مشکلاتی که ما در اینلاین هاکی با آن مواجه هستیم درخصوص نبود تبلیغات است و همین امر باعث شد هنوز خیلی‌ها اطلاع زیادی از این رشته نداشته باشند. می‌شود گفت اینلاین هاکی رشته نوپایی در ایران است ولی با این وجود امیدوار هستیم استقبال‌ها بیشتر شود چون واقعا رشته هیجان‌انگیزی است و فکر میکنم هرکسی برای یک بار هم شده این ورزش را باید تجربه کند و یقینا هرکس که تجربه کند به این ورزش گرفتار خواهد شد.

در مسابقات کره جنوبی آیا می‌توانیم نتیجه سومی را که در مسابقات آسیایی قبل کسب کردیم ارتقا ببخشیم و سکوی بهتری را کسب کنیم؟

همانطور که در ایران واقعا تیم‌ها پیشرفت می‌کنند و ما هر سال می‌بینیم که در لیگ‌ها و مسابقات دستجات آمادگی بچه‌ها بیشتر می‌شود  و پیشرفت دارند دیگر تیم‌های آسیایی نیز به همان اندازه رشد و پیشرفت دارند و حتی در آنجا این موضوع خیلی سریعتر هم اتفاق می‌افتد. با این وجود ما همه تلاش خودمان را خواهیم کرد که بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما الان مقام سوم آسیا را داریم و تمام تلاش بچه‌ها و کادر فنی این است که این مقام را ارتقا بدهیم، ولی با توجه به اینکه در سطح آسیا هم رقبای ما هرروز پیشرفت می‌کنند و با توجه به امکانات بیشتری که دارند نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

برچسب ها: کاپیتان ، هاکی ، اسکیت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان