تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

سپاه با تدبیر رهبری به عرصه‌های جنگ نرم ورود کرده است/ تفکرات غربی و لیبرالی مثل خوره به جان کشور افتاده است

فرمانده کل سپاه ریشه مشکلات جدی کشور را تفکرات لیبرالی دانست و تاکید کرد: وظیفه دانشجوی بسیجی و انقلابی آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی است.

رویداد۲۴-فرمانده کل سپاه ریشه مشکلات جدی کشور را تفکرات لیبرالی دانست و تاکید کرد: وظیفه دانشجوی بسیجی و انقلابی آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی است.سردار سرلشکر محمدعلی جعفری طی سخنانی در جمع دانشجویان شرکت‌‌‌کننده در دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب، با اشاره به عملکرد سپاه در سال‌‌‌‌های اخیر گفت: سپاه پاسداران تا ۱۰ سال پیش فقط رویکرد امنیتی و نظامی داشت اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب به عرصه های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز ورود کرد.

وی با بیان اینکه تهدیدهای نظامی خارجی که از سوی دشمنان اعمال می‌شود خیلی جدی نیست و ما هم قدرت پاسخگویی داریم، اما ضعف‌‌‌‌‌ها و تهدیدات داخلی جدی‌‌‌تر است، اظهار داشت: رهبری فرمودند که اتکای اقشار بسیج به سپاه است اما بسیج تحت امر سپاه نیست و در اقدام و عمل مستقل است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: دغدغه مشترک سپاه و بسیج حفظ و ارتقاء انقلاب اسلامی است که به همین دلیل هم رهبر انقلاب به شما دانشجویان جوان مومن انقلابی استقلال و اختیار در عمل داده است اما سوال اینجاست که تا چه اندازه توانستید با این اختیارات و استقلال، مشکلات موجود بر سر راه انقلاب اسلامی را مرتفع کنید؟

جعفری ادامه داد: در شرایط امروز کشور و نابسامانی‌‌‌‌‌های اخیر، خیلی‌‌‌‌‌‌‌ها تحت تاثیر جو موجود، از ادامه راه ناامید می‌‌‌‌شوند اما ما ملاحظه می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب با اطمینان خاطر و با موج عظیمی از امید آینده کشور را که به دست دست توانمند شما جوانان انقلابی پیش می رود، روشن و سربلند می‌‌‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی دشمنان جمهوری اسلامی توخالی و واهی است،‌ تصریح کرد: اکنون که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تهدیدها و تحریم‌‌‌‌های دشمنان به اوج خود رسیده است و تنها تهدیدی که آن را عملی نمی‌‌‌‌کنند، تهدید نظامی است چراکه اگر بخواهند به تجاوز نظامی دست بزنند، هزینه‌‌‌‌های بسیار سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت و بازی جنگ نرم آنها را نیز برهم خواهد زد.

فرمانده کل سپاه افزود: در سال‌‌‌‌‌‌های اخیر حتی تهدیدات امنیتی هم مثل فتنه ۸۸ از طرف دشمنان خارجی رقم خورد اما به شکست منجر شد.

جعفری با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم و مسئولان را با جوسازی‌‌‌‌‌‌‌‌های رسانه‌‌‌ای ناامید کند، خاطرنشان کرد: هرچند این تلاش در برخی مسئولان تاثیراتی داشته است اما به فضل الهی دروغ‌‌‌‌‌‌پراکنی‌‌‌‌‌ها و جوسازی‌‌‌‌‌های منفی دشمنان انقلاب و نظام برای ایجاد ناامیدی در کشور با هوشمندی آحاد مردم و مسئولان به مانند گذشته نتیجه‌‌‌‌‌ای جز شکست برای دشمن در پی ندارد.

وی ادامه داد: آن بخش از افراد جامعه که داعیه‌‌‌‌دار انقلاب هستند همین‌‌‌‌ها در مقابل تجاوز صدام در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایستادگی کردند و امروز هم همین جریان انقلابی می‌‌‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز با وجود افزایش فشارها و تحریم‌‌‌‌‌ها و تهاجم‌‌‌‌های فرهنگی و رسانه‌‌‌ای، شاهد افزایش بصیرت و ولایتمداری مردم هستیم، ابراز داشت: همین بصیرت مردمی در مشارکت‌‌‌های انتخاباتی، راهپیمایی‌‌‌های انقلابی و صحنه‌‌‌های مختلف در سطح کشور نمایان است و تهدیدات دشمنان را خنثی می‌‌‌کند.

جعفری با بیان اینکه مشکلات جدی کشور ریشه در تفکرات لیبرالی دارد، عنوان کرد: متاسفانه تفکرات غربی و لیبرالی مثل خوره به جان کشور افتاده است و علت اینکه رهبری معظم به تحول در علوم انسانی تاکید دارند در واقع برای زدودن تفکر غربی و غیر اسلامی از حاکمیت اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته نگاه غربی و مبانی فکری لیبرالی همواره تلاش کرده است در سیستم اجرایی کشور به نحوی حضور داشته باشد، یادآور شد: تا زمانی که تفکر برخی مجموعه‌‌‌‌های اجرایی کشور با اراده مردم تغییر نکند این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: رهبر انقلاب در صحبت‌‌‌‌های ابتدای سال جاری مطرح فرمودند که مسئولان ما به دو مورد اساسی توجه نمی‌‌‌‌کنند؛ یکی ظرفیت‌‌‌‌‌های عظیم داخلی و یکی هم استفاده از جوانان، در زمان جنگ هم تا زمانی که بنی‌‌‌‌‌صدر با دیدگاه لیبرالی فرمانده کل قوا بود با ضعف‌‌‌هایی که نشان می‌‌‌‌‌داد و مخالف حضور جوانان در جبهه‌‌‌ها بود، متحمل شکست و عقب نشینی می‌‌‌شدیم اما از تابستان سال ۶۰ که امام خمینی (ره) فرماندهی کل قوا را برعهده گرفت، ظرف ۹ ماه خرمشهر آزاد شد و این بار عراق بود که از موضع ضعف درخواست آتش‌‌‌‌‌‌‌بس کرد.

جعفری افزود: بنی‌‌‌‌صدر بعد از شکست در هویزه در دی ماه سال ۵۹ به امام (ره) گفت که نمی‌توانیم بجنگیم و باید با عراقی‌‌‌‌‌ها مذاکره کنیم، خب ببینید حاکمیت اجرایی یک تفکر بر یک مسئله اصلی کشور تا چه اندازه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وظایف دانشجویان و جوانان انقلابی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور رهبر انقلاب از شما جوانان انتظاراتی دارند. باید از خود بپرسید که وظیفه اصلی شما در این شرایط چیست؟ چگونه قرار است در حل مشکلات کشور و خنثی کردن توطئه دشمنان نقش آفرینی کنید؟ به نظر من وظیفه یک دانشجوی مومن انقلابی بسیجی آگاه‌‌‌سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی یا همان لیبرالیسم است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: شما جوانان انقلابی ابتدا باید در خود آمادگی ایجاد کنید و نیت و عمل خود را خالص کنید. بعد از آن نیاز است که خودسازی مدیریتی داشته باشید و در حوزه‌‌‌‌هایی که علاقه‌‌‌مندید، تلاش کرده و مشکلات کشور را مرتفع کنید.

جعفری با تاکید بر اینکه شما جوانان امروز باید در دانشگاه، شهر یا محله خود برای حل مشکلات مردم و معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور، هسته‌‌‌های جهادی یا نهادهای مردمی تشکیل دهید،‌ بیان کرد: همه اقدامات این چنینی الزاما نیازمند پول نیست، همانطور که خداوند وعده داده است: «والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا...»

وی با بیان اینکه حرکت‌‌‌های جهادی شما دانشجویان و جوانان با برکت بوده و تاثیرات ملموسی در جامعه دارد و به مستضعفین و محرومین روحیه و امید می‌‌دهد، تاکید کرد: البته این فعالیت‌‌‌‌ها برای خود شما هم تجربه‌‌‌های مدیریتی و تشکیلاتی به دنبال خواهد داشت. همین دوره اسلام ناب هم که در آن به صورت تشکیلاتی و جمعی شرکت کرده‌‌‌‌‌اید و آموزش‌‌‌های خوبی می‌‌‌بینید، باید زمینه‌‌ای برای تشکیل هسته‌‌‌های جهادی و همینطور پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان باشد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان