تاریخ انتشار: ۰۲:۳۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

تامین اجتماعی به الگوی کره ای فکر می کند

رویداد24-تفاهم نامه همکاری در زمینه هوشمندسازی اطلاعات درمانی بین بیمارستان های تامین اجتماعی ایران و کره جنوبی در حاشیه دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «چانگ چین یوب»(Chung chin youb) وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره امضا شد.این تفاهم نامه را «تقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و «سوهن میونگ سی» قائم مقام وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی، در محل وزارت تعاون امضا کردند.
علی ربیعی در این دیدار گفت: ایران و کره جنوبی می توانند در بخش های کار و تامین اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند.
ربیعی به تشریح وظایف و اقدامات وزارتخانه متبوع خود پرداخت و افزود: مخاطبان ما به غیر از نیروی کار، معلولان، سالمندان و کودکان در معرض آسیب هستند.
وی گفت: همچنین 40 میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی در حوزه درمان هستند و بخش وسیعی از روستاییان از طریق بیمه اجتماعی روستاییان و 10 میلیون نفر در دولت یازدهم در حاشیه شهرها بیمه مجانی شده اند.
وی ادامه داد: همچنین سازمان تامین اجتماعی 400 مرکز درمانی در کل کشور دارد که به مردم خدمات درمانی ارائه می کند.
وزیر تعاون گفت: ساخت بیمارستان ها در ایران از سوی سازمان تامین اجتماعی پیگیری و 40 درصد از داروی کشور از طریق شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی تولید می شود.
وی با تاکید بر اینکه امضای تفاهمنامه سبب گستردگی روابط دو کشور می شود، افزود: پیشرفت کره جنوبی برای ما خشنود کننده است.
ربیعی در ادامه با یادآوری کتابی که درباره کشوهای در حال توسعه نگاشته است، گفت: در این مطالعه کشورهایی همچون کره جنوبی، مالزی، هند و اندونزی را مطالعه کرده ام.
وی اظهار داشت: هم اکنون مسئولیت وزارتخانه ای را بر عهده دارم که مخاطبان آن، افراد پیش از تولد و فرزندان آنها پس از فوت، با این وزارتخانه سرو کار دارند. این وزارتخانه به دلیل گستردگی وظایفش با رنج و محنت مردم سر وکار دارد.

وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و کره جنوبی از سال 1963 همکاری خوبی را با یکدیگر داشته اند.
چانگ چین یوب، افزود: امضای این تفاهمنامه بین دو سازمان ایران و کره جنوبی سبب خواهد شد که دو کشور بتوانند همکاری های خود را در آینده افزایش دهند.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد در ایران چهار شرکت بیمه گر هستند که موضوع درمان را پیگیری می کنند.
وی با یادآوری اینکه بیمه سلامت از 17 سال پیش در کره جنوبی اجرایی شده است، گفت: با اینکه سازمان های بیمه گر در کره جنوبی مقاومت می کردند اما از سال 2000 میلادی بیمه در کشور کره یکپارچه شد.
به گفته چین یوب، این تجربه می تواند در همسان سازی بیمه ها در ایران مورد استفاده قرار گیرد.
وی توضیح داد: در کره جنوبی هزینه بیماران بستری 80 درصد و سرپایی 50 درصد از سوی شرکت های بیمه تقبل می شود.
وی، سهم سلامت در تولید ناخالص ملی(GNP) در کره جنوبی را 7.2 درصد اعلام کرد و گفت: این سهم کمتر از کشورهای حوزه سازمان همکاری توسعه اقتصادی است. همچنین امید زندگی در کره جنوبی 81.3 سال است که این میزان در کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) برابر با 80.2 سال است. وضعیت سطح سلامتی در کشور کره خوب است.
(Organisation for Economic Co-operation and Development) سازمانی است بین‌المللی دارای ۳۴ عضو که اعضای آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک هستند. این سازمان در سال ۱۹۴۸ تحت عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تأسیس شد.
گفتنی است : رئیس جمهوری کره جنوبی در صدر هیاتی سیاسی-اقتصادی وارد تهران شد و امروز با حضور رئیسان جمهوری ایران و کره جنوبی 19 یادداشت تفاهم امضا شد.
بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان