تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی:

ظهور بیوه‌های جوان 17 ساله در جامعه/ از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود

ابهری از ظهور بیوه‌های جوان 17 ساله در جامعه خبر داد و گفت: متاسفانه از 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می شود.
ظهور بیوه‌های جوان 17 ساله در جامعه/ از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود
رویداد۲۴ مجید ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی، دلایل اصلی ازدواج‌های ناموفق را عدم آموزش مهارت‌های زندگی در همسر‌گزینی و دخالت ناروای خانواده‌ها در بحث زوجین مطرح کرد و گفت: باید جوانان قبل از شروع زندگی کلاس‌های مشاوره برای شناخت با مهارت زندگی را در اولویت خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌های زندگی در همسان‌گزینی باید جزو دروس اصلی دانشگاه و مدارس باشد، افزود: اگر مسئولان نظام آموزشی دروسی مانند برقراری تفاهم و چگونگی حل مشکلات را اولویت آموزش نوجوانان و جوانان بدانند بسیاری از مشکلات روز افزون از قبیل طلاق کاهش می‌یابد.

آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری تعیین مهریه‌های آزار‌دهنده و جهیزیه‌های سنگین را از موانع ازدواج دانست و مطرح کرد: ازدواج  باید با شناخت بیشتر و آگاهانه صورت گیرد.

ابهری با اشاره به اینکه افزایش آمار طلاق همراه با کاهش چشمگیر آمار ازدواج، نخبگان اجتماعی را با چالش جدی مواجه ساخته است، گفت: دو نوع دلایل محیطی مانند بیکاری، گرانی و کمبود مسکن  و رفتاری کج سلیقگی در انتخاب یعنی همسان ناگزینی و مسئولیت گریزی از مهم ترین موانع ازدواج جوانان است.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروزه شاهد روابط فرا زناشویی و غیر اخلاقی بدون تعهد نانوشته یعنی ازدواج سفید هستیم.

متخصص علوم رفتاری از ظهور بیوه‌های جوان در جامعه خبر داد و گفت: طبق آمار ثبت احوال سنین بیوگی به 17 سال رسیده است.

وی افزود:در حال حاضر با جمعیت 2 میلیون و 600 هزار نفری زنان سرپرست خانواده روبه رو هستیم که سالیانه 60 هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود.

ابهری افزود: باید تربیت و مسئولیت‌پذیری جوانان از خانواده‌ها شروع و در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه یابد و دولت امکاناتی و زیر ساخت‌های ازدواج همانند کارآفرینی، اشتغال زایی، عرضه و ارائه مسکن رایگان یا ارزان قیمت را فراهم سازد.

وی در خاتمه با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در جریان فرهنگ‌سازی از رسانه‌ها خواست تا برای آگاه‌سازی دختران جوان و در جهت ساده‌گیری ازدواج وارد میدان شوند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ازدواج ، طلاق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
1
0
پس اینا بیوه نیستند میوه هستند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
بایستی در رسانه ها و مجامع علمی و پژوهش های دانشگاهی این پدیده را ازدواج سیاه بنامند.
نظرات شما
پیشخوان