تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مربی سابق تیم ملی تکواندو:

عاشورزاده و خدابخشی را نباید تخریب کنیم/عقب‌ماندگی دختران تکواندوکار مشهود است

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: عاشورزاده و خدابخشی از تکواندوکاران با‌سابقه تیم ملی هستند، اما متأسفانه به دلیل فشار و استرس بالا نمی‌توانند نتیجه دلخواه را کسب کنند.
عاشورزاده و خدابخشی را نباید تخریب کنیم/عقب‌ماندگی دختران تکواندوکار مشهود است
رویداد۲۴علیرضا نصر‌آزادانی درباره عملکرد ملی‌پوشان تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: به نظرم تکواندوکاران ما در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتند. تیم ملی با پنج وزن شرکت کرده بود که توانست به چهار مدال برسد. سعید رجبی در وزن 80+ کیلوگرم فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست مدال طلای این وزن را کسب کند. میرهاشم حسینی باتوجه به سابقه‌ای که داشت این انتظار می‌رفت که به مدال طلا برسد، اما سعید رجبی به نظرم ستاره تیم بود. کسب مدال طلای سنگین‌ وزن توسط رجبی باعث شده نگرانی‌ها بابت سنگین وزن تا حدودی از بین برود.

وی در مورد امیرمحمد بخشی و کسب مدال نقره او در این رقابت‌ها اظهار کرد: بخشی لقب پدیده تکواندوی ایران را یدک می‌کشد. کسب مدال نقره او در این رقابت‌ها نشان داد که واقعا تکواندوکار قابل قبولی است و پتانسیل بالایی دارد. او حریفان قدرتمندی داشت و همه می‌دانستیم که وزن او یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها را دارد، چرا که برترین‌های جهان و المپیک حریف او بودند، اما بخشی توانست با شایستگی به مدال نقره برسد. او جوان‌ترین تکواندوکار تیم ملی ایران بود و مقابل حریفانی به میدان رفت که میدان‌های زیادی دیده بودند. اگر او نتوانست به مدال طلا برسد تنها به دلیل تجربه بالای حریفانش بود. بدون‌شک بخشی حمایت شود یکی از مدال‌آوران المپیک خواهد بود.

مربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد عملکرد فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی دو تکواندوکار با سابقه تیم ملی اظهار کرد: متأسفانه فرزان عاشور‌زاده در این رقابت‌ها به مدال برنز رسید و خدابخشی هم نتوانست مقابل حریفش پیروز شود و در همان دور اول از رقابت‌ها حذف شد. من فکر می‌کنم عدم موفقیت این دو نفر باتوجه به سابقه درخشانی که داشتند بیشتر به مسائل روحی و روانی برمی‌گردد. خدابخشی و عاشورزاده در دوره گذشته به مدال طلای بازی‌های آسیای رسیده بودند و بدون شک در این دوره همه انتظار داشتند آنها مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کنند، از همین روی استرس بالایی به آنها وارد شد و متأسفانه خودشان هم نتوانستند این استرس را مدیریت کنند.

نصر‌آزادانی ادامه داد: غیر از عاشورزاده و خدابخشی هر سه ملی‌پوش تکواندو اولین حضورشان را در بازی‌های آسیایی تجربه می‌کردند و به همین دلیل به اندازه این دو نفر استرس نداشتند، آنها میدانی پیش رو داشتند و می‌خواستند خودشان را نشان بدهند، اما عاشورزاده و خدابخشی این شرایط را نداشتند و همه از آنها انتظار کسب مدال طلا را داشتند، همین موضوع هم باعث شد خدابخشی در مسابقه اول تمرکز نداشته باشد و نتیجه را واگذار کند. عاشورزاده هم در ثانیه‌های پایانی دیدار خود نتوانست به خوبی تمرکز کند و متأسفانه نتیجه را واگذار کرد. به نظر من شرایط این دو ملی‌پوش بسیار شکننده هستند و ما نباید آنها را تخریب کنیم.

مربی سابق تیم ملی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند دوران ورزشی عاشورزاده و خدابخشی تمام شده است، عنوان کرد: به هیچ عنوان این نظر را قبول ندارم. مگر این دو ورزشکار چندسال دارند که بگوییم دوران ورزشی آنها تمام شده است؟! خدابخشی و عاشورزاده هر دو ابتدای راه هستند و اگر نمی‌توانند آن نتیجه‌ای که همه انتظار دارند را کسب کنند، تنها به دلیل مسائل روحی و روانی است و نیاز به تغییر دارند. وقتی مبارزه فرزان عاشورزاده تمام شد من فیلم بازی او را چندین بار تماشا و با دقت آنالیز کردم. این تکواندوکار در ابتدای از حریفش عقب بود اما با ضربات متوالی کار را به تساوی کشاند، این موضوع نشان‌دهنده این است که او از نظر فنی ورزشکار قابل قبولی است، اما در 20 ثانیه پایانی کمی دچار ضعف فنی شد و نتوانست در لحظه آخر حمله کند. او اگر استراتژی‌اش را عوض می‌کرد بدون‌شک مقابل‌ حریفش پیروز می‌شد.

وی در مورد عملکرد تیم ملی بانوان تکواندو در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: متأسفانه دختران ما نتیجه قابل قبولی کسب نکردند و تنها ناهید کیانی توانست به مدال برنز برسد. البته اگر به وضعیت تیم بانوان تکواندوکار در جهان نگاهی بیاندازیم به خوبی متوجه می‌شویم رشته تکواندو در بین تمامی بانوان در سطح جهان به سرعت پیشرفت کرده است و عقب‌ماندگی دختران ما از این پیشرفت جهانی به خوبی مشهود است. متأسفانه با مصدومیت کیمیا علیزاده تک ستاره تیم بانوان هم شانس کسب یک مدال را از دست دادیم. به هر روی باتوجه به سطح بانوان در جهان و مقایسه آن با دختران ما به خوبی مشخص است که فدراسیون در این بخش باید بیشتر کار کند تا بانوان ما هم کم‌کم در مسیر رشد قرار بگیرند.

نصر آزادانی که به تازگی مربی تکواندو کشور بلژیک شده است، در مورد حضورش در این تیم گفت: من دور اول رقابت‌های گرندپری همراه تیم بلژیک بودم اما دوباره به ایران بازگشتم. با‌توجه به اینکه ویزای اقامت در اروپا کمی دیر صادر می‌شود از همین روی من منتظر هستم و به محض اینکه صادر شود به بلژیک می‌روم.
منبع: آنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان