تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
اسماعیل دوستی :

شهرداری و شورای شهر تهران در زمینه فرهنگ خوب عمل نکرده‌اند/ مردم اهمیت شورا را نمی‌دانند

رویداد۲۴-شهردار تهران روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب شهرآفتاب در نطق خود گفت: «ما در شهرداری تهران شاید از جهت قانونی مسئولیت مستقیمی درخصوص فرهنگ نداشته باشیم اما تک تک ما مسوولان در هر کجا که هستیم باید به اهمیت مقوله فرهنگ، کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم. نمی توانیم در شهری باشیم که تعداد فروشگاه‌های لوازم آرایشی آن 8000 مغازه و تعداد کتابفروشی‌های آنها تنها 1200 عدد باشد.»

اسماعیل دوستی درباره این اظهار نظر شهردار تهران به خبرنگار پایتخت گفت؛ ما در شورای شهر هر پروژه ای که داریم حتما باید پیوست فرهنگی هم داشته باشیم، بخش مهمی از برنامه‌هایی که ما امروز در اختیار داریم در زمینه فرهنگ است. اگر کار فرهنگی انجام نشود پس چکار باید بکنیم؟ آقای قالیباف گفتند که ما 300 کتابخانه در تهران داریم. چطور می‌گویند شهرداری به صورت مستقیم مسئولیت فرهنگی ندارد؟! ما حتی بودجه فرهنگی در شهرداری داریم. من تعجب می کنم از این اظهار نظر، البته من فکر می‌کنم که ایشان اشتباه کلامی کرده اند،  نظر ایشان حتما این بوده است که ما متولی فرهنگ نیستیم، نه اینکه مسئولیت نداریم.
 
این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در ادامه گفت: شهرداری تهران و شورای شهر در مسائل فرهنگی خوب عمل نکرده اند. این نحوه کار رضایت بخش نیست، ما باید نوآوری داشته باشیم در صورتی که در حال انجام یک مجموعه فعالیت‌های تکراری و کلیشه‌ای هستیم. باید در این حوزه از آدم های اهل نظر و اهل فکر استفاده شود که متاسفانه اینطور نشده است. باید بیشتر در این حوزه تلاش شود.
 
وی درباره عملکرد شورای شهر تهران گفت: عملکرد شورای شهر مثبت بوده و تلاش کرده است فعالیت های موثری را انجام دهد اما متاسفانه این یک اشکال اساسی و قانونی است که ما بیشتر به شورای شهرداری معروف هستیم تا شورای شهر مردم تهران، بخشی از سازمان ها و ادارات خدماتی باید به شورا واگذار شود تا مردم بیشتر نقش شورای شهر را احساس کنند. اما اینگونه نیست و مردم بیشتر شهرداری را می شناسند تا شورا، موضوع این است که ما شهرداری را هدایت می‌کنیم، ما بر شهرداری را نظارت می کنیم، در صورتی که مردم فکر می کنند که چه ما باشیم چه نباشیم شهرداری این کارها را انجام می دهد، قانون مدیریت واحد شهری باید تصویب شود. من امیدوارم دولت محترم، هرچه زودتر این لایحه را به مجلس ببرد و تصویب آن را نیز بگیرد.

منبع:پایتخت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان