تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
رئیس انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بهای ظروف پلاستیکی ۲.۵ برابر شد/ تولید کنندگان قادر نیستند نرخ مصوب دولت را رعایت کنند/ قیمت شیر افزایش می‌یابد

رئیس انجمن صنایع لبنی گفت: با افزایش بهای ظروف پلاستیکی و دو برابر شدن آن دیگر قادر به رعایت کردن نرخ های مصوب سازمان حمایت نیستیم.

بهای ظروف پلاستیکی ۲.۵ برابر شد/ تولیدکنندگان قادر نیستند نرخ مصوب سازمان حمایت را رعایت کنند/ قیمت شیر افزایش می‌یابد

رویداد۲۴ بالاخره نرخ خوراک دام افزایش یافت تا زمزمه‌های افزایش قیمت شیر به گوش برسد. هرچند صنعت تولید شیر تنها به افزایش قیمت خوراک وابسته نیست و گران شدن بهای ظروف پلاستیکی برای بسته‌بندی قبلا به اندازه کافی جان این صنعت را گرفته بود. آنگونه که فعالان این حوزه گفته‌اند قیمت ظروف پلاستیکی ۲.۵ برابر شده است؛ بدین ترتیب پتروشیمی‌ها مواد خامی را که پیش از این با ارز ۳۸۰۰ تا ۴ هزار تومان برای تولید ظروف پلاستیکی در نظر گرفته شده بود، به رقم ۱۲ تا ۳۰ هزار تومان رسیده است، این بدان معناست که قیمت بطری پلاستیکی شیر همین مقدار افزایش قیمت داده است. رضا باکری رئیس انجمن صنایع لبنی به رویداد۲۴ می‌گوید ظروف پلاستیکی شیر گران شده و طبیعی است که با افزایش بهای نرخ شیر خام، بهای تمام شده لبنیات بلافاصله تغییر خواهد کرد. البته هنوز جلسه‌ای در این مورد برگزار نشده، اما شرکت‌های مختلف قیمت معینی برای محصولاتشان ندارند.

او با بیان اینکه نرخ شیرخام بین ۱۷۵۰ تا ۲۲۰۰ تومان شده است و در استان‌های مختلف با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود، گفته است: هم اکنون عرضه و تقاضا در بازار با هم همخوانی ندارد و میزان عرضه از تقاضا کمتر است. در شهرهای مختلف وضعیت فرق دارد و مثلا قیمت شیرخام در چابهار و زاهدان قیمتش با مشهد فرق دارد.

رئیس انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه بازار لبنیات توازن ندارد، می‌گوید: مردم هر روز شاهد نوسان‌های قیمتی هستند و یک روز محصولی را با نرخ ۲ هزار تومان و روز دیگر با نرخ ۲۰۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

این فعال صنعت شیر به مشکلات تهیه ظروف پلاستیکی اشاره می‌کند و می‌گوید: بهای تمام شده این ظروف به یکباره ۲.۵ برابر شد و مواد پتروشیمی‌ها که با ارز ۳۸۰۰ تا ۴ هزار تومان برای تولید ظروف پلاستیکی در نظر گرفته شده بود امروز بین ۱۲ تا ۳۰ هزار تومان شده است.

رئیس انجمن صنایع لبنی با اشاره به بهای نهاده‌های دامی گفت: هر چند وزارت جهاد کشاورزی با ارز ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان نهاده دامی برای یک سال خریداری کرده، اما باز هم شاهد افزایش بهای شیر خام هستیم و شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت معینی برای کالایی که عرضه شده وجود ندارد.

او با بیان اینکه وضعیت باثباتی در این بازار وجود ندارد، گفت: مشکلات خود در زمینه تهیه ظروف را به سازمان حمایت اعلام کردیم و گفتیم قادر به عملیاتی کردن قیمت‌های مصوب نیستیم، اما هنوز ترنیب اثری داده نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان