تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

چگونه یک ماشین حساب خوب بخریم؟

چگونه یک ماشین حساب خوب بخریم؟ / راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی

رویداد۲۴ همه ما در عمرمان از ماشین حساب استفاده کرده ایم. در دوران کودکی و دبستان از ماشین حساب های ساده و جیبی استفاده کرده ایم و پس از آن اگر با ماشین حساب پیشرفته و مهندسی کار نکرده باشیم، لااقل آنرا دیده ایم که چگونه به کار مهندسین و دانشجویان می آید.

خرید ماشین حساب شاید این روزها زیاد باب نباشد ولی هنوز استفاده های خودش را دارد. مانند استفاده در مغازه ها ، ساختمان سازی ، حسابداری و…كاسيو يكي از معدود شركتهاي عرضه كننده ماشين حساب است كه در زمينه توليد و عرضه انواع تخصصي ماشين حسابهاي علمي مهندسي قدمتي بيشتر از ٧٠ سال دارد.

شرکت پارس آناهید رایان سیستم نماینده فروش ماشین حساب کاسیو در ایران است که البته به غیر از ماشین حساب محصولات دیگر در این شرکت  نیز عرضه می شود. در این بخش می توانید ماشین حساب مورد نظر خود را بررسی و سفارش دهید.

اخيرا مدلهاي جديد علمي و مهندسي اين برند معتبر در دو سطح به بازار عرضه شده، كه ميتوان به مدل CG-50 با قابليت رسم نمودار اشاره كرد. اين مدل داراي قابليتهاي فوق العاده اي از جمله رسم انواع نمودارهاي رنگي سه بعدي و محاسبه انواع توابع، محاسبات ماتريسي، و رسم آماري و بسياري قابليت هاي كاربردي ديگر است.

همچنين اين برند در سطح ماشين حسابهاي علمي مهندسي استاندارد اخيرا سري EX را به مدلهاي خود افزوده كه از جمله قابليت هاي آن : امكان ارتباط با تلفن همراه، نمايشگر ٤خطي، محاسبات معادلات، ديفرانسيل، ماتريس، بردار، اعداد مختلط و .. است.

با توجه به نزديك بودن شروع فصل مدارس و دانشگاهها انتظار ميرود اين مدلها با استقبال چشمگيري از جانب محصلان مواجه گردند.

قابل ذكر است هم اكنون ماشين حساب هاي كاسيو بطور رسمي و انحصاري توسط مجموعه پارس و با ضمانت پوزيترون وارد بازار ايران ميشود.

کاسیو مدل  FX-9860GII S

این مدل از ماشین حساب های گرافیکی برند کاسیو کاربرد راحتی دارد و دارای عملیات چندگانۀ ریاضیات، علوم، هندسه و آمار است که این ویژگی ها آنرا تبدیل به مدل مناسبی برای مقطع دبیرستان و دانشگاه و حتی استفادۀ حرفه ای کرده است. صفحه نمایش آن رنگی نیست اما با دکمۀ پاور اتوماتیکش که دستگاه را پس از چند دقیقه عدم فعالیت خاموش می کند در ذخیرۀ انرژی بسیار مؤثر عمل می کند. به این ترتیب کارایی و عمر باطری را تقویت می کند.

منوی آیکونی آن انتخاب بین مواردی مثل محور XY، جدول، بردار و ساختارهای هندسی و همچنین میانگین، نما و دامنه را آسان می کند. صفحۀ پشت نور LCD آن قابلیت رنگ ندارد اما روشن است و با کنتراست بالایی که دارد به راحتی قابل مشاهده بوده و خواندن صفحه را راحت می کند.

مدل فوق الذکر سیستم غیر CAS دارد، یعنی نرم افزار لازم برای اینکه بتوانید معادلات را دستکاری کنید را ندارد. با این وجود یک صفحه نمایش طبیعی برای داده دارد که معادلات را همانطور که در کتب دیده می شوند نمایش می دهند. این ماشین حساب گرافیکی کاسیو در کلاس های درس برای دروسی مثل مثلثات، دیفرانسیل، جبر و هندسه خوب عمل می کند. چون سیستم غیر CAS دارد برای تمامی آزمون های رسمی مجاز می باشد.

برنامه هایی که به طور پیش فرض بر روی این ماشین حساب گرافیکی نصب شده اند عبارتند از برنامه های هندسه، eActivity، و صفحه گسترده (spreadsheet). همچنین یک ذخیره سازی ۱.۵ مگابایتی امکان نصب برنامه ها و نرم افزار های جدید را به شما می دهد. این مدل دارای کابل USB نیز می باشد که به روز زسانی برنامه ها، انتقال داده به ماشین حساب های کاسیوی دیگر (و کامپیوترتان)، و اتصال به پروژکتور را ممکن می سازد.

چهار باطری سه آمپر همراه با ماشین حساب وجود دارد که البته قابل شارژ نیستند اما دکمۀ پاور اتوماتیک که با عدم کارکرد دستگاه، آنرا خاموش میکند به افزایش عمر باطری کمک می کند. یک قاب محکم  همراه دستگاه می باشد اما تنوع رنگی ندارد. در صورت نیاز به حافظۀ بیشتر می توانید از یک کارت SD استفاده کنید.

ماشین حساب گرافیکی Casio FX-9860GII S صفحۀ نمایش رنگی ندارد، اما اکثر ویژگی های مورد نیاز برای درس های مقاطع دبیرستان و دانشگاه را ارائه می دهد. از این رو گزینۀ خوبی برای دانش آموزان و معلمان است.

 

ماشین حساب مهندسی کاسیو FX-5800P

این محصول تولید شده از سری ماشین های اداری کمپانی Casio کاملترین ماشین حساب مهندسی کاسیو از سری ماشین حساب هایی است که قابلیت رسم نموداری ندارند.نمايشگر این ماشین حساب چهار خطي دات ماتريكسي است و قابلیت انجام محاسبات 12 رقمي را دارا میباشد. داراي 26 متغيير حافظه و 28500 بايت حافظه برنامه‌نويسي است.

این ماشین حساب مهندسی علاوه بر 40 ثابت علمی، 128 عمليات از پيش تعريف شده دارد و میتواند محاسباتی نظیر : محاسبات اعشاري، محاسبات مبناي دو، هشت، ده و شانزده، محاسبات اعداد مختلط، محاسبات انتگرالي فقط معین، محاسبات ديفرانسيل و ... انجام دهد.

ماشین حساب مهندسی کاسیو FX-5800p توان انجام عمليات منطقي، عمليات آماري (انحراف معيار، تحليل رگرسيون)، عمليات تركيب وترتيب، انتقال مختصات برداري، تبديلات مهندسي و محاسبه توابع هيپربوليك و معكوس هيپربوليك را نیز دارد.

این ماشین حساب مهندسی کاسیو امکان ویرایش داده های آماری و به دست آوردن تابع جواب و پاسخدهی طی سیستم چند مرحله ای را برای کاربران بوجود آورده است.

برچسب ها: مهندسی ، خرید ، علمی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان