تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

تقدیر وزیر ارتباطات از وزیرصمت/ اتصال سامانه ها جلوی تخلفات را می‌گیرد

محمدجواد‌آذری جهرمی در مراسم رونمایی از منظومه سامانه های تجارت کشورگفت: امروز نظام ارزیابی در وزارت صمت فعال شده و اگر بسیاری از سامانه‌های دستگاههای دیگر به این سامانه متصل شوند، چه هدفی مهم‌تر از این تحقق پیدا می‌کند‌که می‌توان جلوی بروز تخلفات را گرفت .کار امروز، بسیار ارزشمند است و جا دارد به آقای شریعتمداری تبریک بگویم که درتحقق دولت الکترونیک اهتمام داشته اند .
رویداد۲۴  به گزارش شاتا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در این مراسم گفت: بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از شیوه های اساسی که مد نظر قرار گرفت نظام پیشگیری بود تا بر اساس آن بتوانیم جلوی رانت و فساد را بگیریم و در مکانیسم واردات و صادرات در کشور شفافیت ایجاد کنیم .

وی افزود: در توسعه سامانه ها توفیقات خوبی بدست آمد که یکی از نمونه های موفق آن، سامانه طرح ثبت تلفن همراه است که توانست جلوی حجم بسیاری از قاچاق گوشی همراه را بگیرد . آمار دولت هم نشان می دهد که 12هزارمیلیارد تومان از حجم قاچاق در کشور کاسته شده است.البته اخیرا با توجه به نوسانات ارزی، واردات قاچاق کمرنگ تر و صادرات آن بیشتر شده است.
وی ادامه داد: نکته اساسی که در مورد سامانه ها وجود دارد و مورد غفلت قرار گرفته، عدم اتصال سامانه های مرتبط، به یکدیگر است.چرا که در بین دستگاههای دولتی، همچنان اصطکاک جدی برای اتصال وجود دارد. در حالی که اتصال و هم افزایی است که می تواند فرایندها را اصلاح کند. ما نمی توانیم هر روز دستگاههای قضایی و امنیتی را مشغول کنیم تا دنبال فساد بگردند و با آن برخورد کنند.باید یک بار برای همیشه روند های فساد زا را با اقتصاد سالم اصلاح کنیم. در این مسیر، وزارت صمت سامانه ای برای اتصال تمام زیر سیستمهای داخلی وزارتخانه راه اندازی کرده که این ارزشمند ترین پروژه است. سامانه اعتبار سنجی که امروز یکی از پروژه هاست، می تواند بساری از تصمیمات ما را اصلاح کند .

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز نظام ارزیابی در وزارت صمت فعال شده و اگر بسیاری از سامانه های دستگاههای دیگر به این سامانه متصل شوند می شود، چه هدفی مهم تر از این تحقق پیدا می کند که می توان جلوی بروز تخلفات را گرفت؛کار امروز،بسیار ارزشمند است و جا دارد به اقای شریعتمداری تبریک بگویم که درتحقق دولت الکترونیک در زیر مجموعه های خود اهتمام داشته اند . در عین حال باید تاکید کنم که ما هم به عنوان دستور حاکمیتی و هم دستور دولتی بر این موضوع پا فشاری می کنیم که نگهداشت اطلاعات در دستگاهها فساد بوده و باید جرم تلقی شود.

وی تصریح کرد : همانطور که ما بر اساس قانون مبارزه با قاچاق و ارز در واردات، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و نظارت وپیگیری کردیم؛وزارت صمت هم دراین زمینه باید برای بقیه دستگاهها محور شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان