تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

نامه سرگشاده جمعی از روزنامه نگاران به علی جنتی درباره وضعیت احسان مازندرانی

جمعی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در ایران با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ خواستار پیگیری وی درخصوص وضعیت جسمانی و سلامت روزنامه نگاران بازداشتی شدند.
رویداد24- جمعی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در ایران با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ خواستار پیگیری وی درخصوص وضعیت جسمانی و سلامت روزنامه نگاران بازداشتی شدند.

 متن نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام

11 آبان ماه سال 94 بود که 5 نفر از همکاران رسانه ای ما از سوی سازمان اطلاعات سپاه به جرم نفوذی بودن بازداشت شدند. جرمی که رسانه های افراطی اصولگرا بر آن اصرار، اما در پرونده هیچ گاه نامی از آن برده نشد.

نمی خواهیم وارد جزئیات پرونده و نوع رسیدگی به اتهامات مطرح شده و خبررسانی در خصوص این بازداشت ها شویم که همه آن تکرار مکررات است و هر کسی می داند جرم همکاران ما تنها به دفاع از دولت مظلوم آقای دکتر روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی  و چهره های دلسوز نظام جمهوری اسلامی ختم می شود.

آنچه که امروز ما را بیش از پیش نگران کرده وضعیت جسمانی احسان مازندرانی مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان است. آنطور که مطلع شدیم احسان مازندرانی از چهره های نزدیک به آیت الله هاشمی از تاریخ 28 اردیبهشت ماه، یعنی زمانی که به دستور قاضی پس از صدور حکم 7 ساله و به صورت غیر قانونی از بند 8 زندان اوین به بند 2 الف سپاه منتقل شد، در اعتراض به بازداشت غیر قانونی اش دست به اعتصاب غذا زده است. انتقالی که دلیلش در نوع خود جالب و البته غم انگیز تر ازعلت بازداشت است. (اسناد و مدارک علت بازداشت به صورت محرمانه به دفتر شما ارسال خواهد شد.)

آنچه که امروز اهمیت دارد وضعیت جسمانی احسان مازندرانی است.علاوه بر بروز مشکلات و بیماری هایی مانند عفونت نای و ریه و مشکلات پوستی و درد های عضلانی و قفسه سینه که هدیه 126 انفرادی در بند 2 الف اطلاعات سپاه است، همکارمان امروز به دلیل اعتصاب غذا با افت شدید فشار و قند خون مواجه شده است.

از آنجایی که خانواده احسان مازندرانی از هرگونه اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جسمانی و پرونده او منع شده و خبرهای رسیده از زندان نشان از وخامت حال همکار بازداشت شده ما دارد، سکوت را همدستی در وخامت حال او و بدتر شدن شرایط جسمانی اش  می دانیم.

چندی پیش بود که 230 نفر از روزنامه نگاران ایرانی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور محترم از وی خواستیم که پیگیر وضعیت هماکارانمان باشد.

قطعا شایسته نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید نخواهد بود که کسی که خود را حامی دولت و نظام می داند امروز با اتهامات واهی که بر همه ما روشن است چه پروژه ای پشت آن نهان است در بدترین وضعیت بسر ببرد.

لذا از شما می خواهیم تدبیری اندیشیده و با کمک برای ارجاع همکاران به مراکز درمانی خارج از زندان اوین و ارجاع پرونده به دادگاه صالحه نگذارید امید جایش را به ناامیدی بدهد.

با سپاس فراوان
جمعی از روزنامه نگاران
 و اصحاب رسانه

گفتنی است احسان مازندرانی از تاریخ 28 اردیبهشت تاکنون بعلت آنچه ناعدالتی در رسیدگی به پرونده اش می داند، در اعتصاب غذا به سر می برد و علاوه بر بیماری ریوی در وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی به سر می برد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
5
خبرنگار دوربین به دست به کجا میتونه نفوذ کنه اخه؟ ایا شما اگر میخواستی به ارگانی نفوذ کنی خود رو به شکل خبرنگار در میاوردی؟ یا به شکل یک برادر ارزش مدار تا کسی بهت شک نکنه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
جالب اینکه 7 ماه هست که از بازداشت روزنامه نگارا میگذره اما هنوز هیچ سندی دال با ارتباط با بیگانگان و نفوذ منتشر نشده.
اعتصاب غذا کرده و بدنبال آزادی نیست، فقط خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده اش شده...
اینم جالبه...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
4
جالب اینکه 7 ماه هست که از بازداشت روزنامه نگارا میگذره اما هنوز هیچ سندی دال با ارتباط با بیگانگان و نفوذ منتشر نشده.
اعتصاب غذا کرده و بدنبال آزادی نیست، فقط خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده اش شده...
اینم جالبه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
3
بله به شکل برادر ارزش مدار فقط میشه نفوذ کرد. اگر یه ته ریش بزاری و یه چفیه بندازی دور گردنت و فریاد مرگ بر این و اون سر بدی دیگه مو لای درزش نمیره. اما یارو خودشو شکل منتقد و اصلاحطلب و خبرنگار دربیاره که سایشونو با تیر میزنند، اونوقت به کجا میخواد نفوذکنه؟ اقایون اگه به دنبال نفوذی هستند حواسشون به اطرافیان و افراد ظاهرا همفکر خودشون باشه.
محسن زرگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
1
2
پس چرا نمی گن مصداق نفوذ چی بوده؟
بندگان خدا را چندین ماه هست تیتر روزنامه ها کردن که نفوذی اند!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان