تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
اعضای هیأت رئیسه موقت مجلس انتخاب شدند

علی لاریجانی رئیس مجلس دهم شد

علی لاریجانی در رقابت با محمدرضا عارف با کسب 173 رأی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزیده شد.
رویداد۲۴- علی لاریجانی در رقابت با محمدرضا عارف با کسب 173 رأی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزیده شد.

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس دهم بود که طی آن علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست موقت پارلمان کاندیدا شدند.

پس از رأی‌گیری برای ریاست موقت مجلس، علی لاریجانی با کسب 173 رأی از 281 آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزیده شد.

محمدرضا عارف هم 103 رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد. 5 رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

کاظم جلالی، محمدجواد کولیوند، محمود صادقی و غلامرضا حیدری از سوی رئیس سنی مجلس دهم به جایگاه هیأت رئیسه فراخوانده شدند تا امر نظارت بر شمارش آرای اعضای هیأت رئیسه موقت مجلس دهم را بر عهده داشته باشند.

در حال حاضر 262 نفر در صحن علنی مجلس حضور دارند.

پزشکیان و دهقان نواب رییس مجلس دهم شدند

در جلسه امروز مجلس پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری، مسعود پزشکیان و محمد دهقان به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس موقت مجلس دهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، از مجموع 279 آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با 154 رأی و محمد دهقان با 136 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.

همچنین علی مطهری 132 رأی و حمیدرضا حاجی‌بابایی 122 رأی به خود اختصاص دادند.

6 دبیر هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند

از میان 12 منتخب که برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند، غلامرضا کاتب با 161 رأی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با 146 رأی، اکبر رنجبرزاده با 138 رأی، عبدالکریم حسین‌زاده با 137 رأی، سیدناصر موسوی‌لارگانی با 131 رأی و احمد امیرآبادی‌فراهانی با 130 رأی از مجموع 279 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.

علی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سیدفرید موسوی، سهیلا جلودارزاده، حسین امیری‌خامکانی، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند.
 
ناظران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم برگزیده شدند

نمایندگان پس از انتخاب رئیس، نواب رئیس و دبیران هیأت رئیسه موقت، وارد انتخاب ناظران (کارپردازان) هیأت رئیسه موقت مجلس دهم شدند که بر این اساس بهروز نعمتی، مجید ناصری‌نژاد، محمد آشوری‌تازیانی، محمدقسیم عثمانی، پروانه مافی و عبدالرضا هاشم‌زائی برای تصدی پست ناظری (کارپردازی) هیأت رئیسه مجلس دهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری در صحن مجلس، بهروز نعمتی با 175 رأی،‌ آشوری‌تازیانی با 168 رأی محمدقسیم عثمانی با 138 رأی از مجموع 276 آرای مأخوذه به عنوان ناظران (کارپردازان) هیأت رئیسه موقت مجلس دهم برگزیده شدند.

صدرنشینان بهارستان سوگند یاد کردند

پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه، مراسم تحلیف 12 عضو این هیأت ‌طبق آیین‌نامه داخلی برگزار شد و اعضای منتخب متن ذیل را قرائت و سوگند یاد کردند:

«من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم».

پس از بررسی اعتبار نامه دو سوم منتخبان، هیئت رئیسه دائم مجلس دهم برای مدت یکسال انتخاب می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
1
1
این نتیجه رد صلاحیت 99 درصد اصلاح طلبان شاخص توسط نظارت استصوابی شورای نگهبان و حمایت و رایزنی پشت پرده اقای روحانی و کابینه ایشان از ریاست لاریجانی و ترس اکثر نماینده ها حتی اصلاح طلبان لیست امید از رد صلاحیت دور بعد به جرم رای به عارف و عضویت در فراکسیون امید است....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
طبل تو خالیتون ترکید؟بالاخره معنی درست مردم معلوم شد.ضمنا رد صلاحیت اصول گراها یک ونیم برابر اصلاح طلب ها بوده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان