تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

ادعای ترامپ درباره هجوم به سفارت آمریکا در بغداد

صدها نفر در اعتراض به حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب الله در مقابل سفارت این کشور در بغداد، پایتخت عراق تجمع کردند.دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه و ساعاتی بعد از تجمع و حمله مردم خشمگین عراق به سفارت آمریکا در بغداد، در توئیتی مدعی دخالت ایران در این اقدام شد.

ادعای ترامپ درباره هجوم به سفارت آمریکا در بغدادرویداد۲۴ همزمان با تشییع شهدای حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار، شمار زیادی از مردم عراق امروز با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند. تظاهرکنندگان با برپایی چادرهایی اعلام کردند به تحصن خود تا اجرای مطالبات مردم عراق ادامه خواهند داد. معترضان خشمگین اقدام به شعار نویسی روی دیوار سفارت و شکستن دوربین های مداربسته و کیوسک های نگهبانی اطراف سفارت کردند.

ادعای ترامپ درباره هجوم به سفارت آمریکا در بغداد

وی در ادامه ادعاهای خود در این پیام توئیتری، با اشاره به حمله روز جمعه گذشته افراد ناشناس به پایگاه k-1 آمریکا در کرکوک، نوشت که ایران، یک پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری را زخمی کرد.

ترامپ در بخشی دیگر از توئیت امروز خود مدعی شد: اکنون ایران طراحی حمله ای به سفارت آمریکا در عراق را برعهده دارد. آنها به طور تمام و کمال مسئول شناخته خواهند شد.

ادعای ترامپ درباره هجوم به سفارت آمریکا در بغداد

رئیس جمهوری آمریکا در این توئیت نوشت: از عراق انتظار داریم از نیروهای خود برای محافظت از سفارت (آمریکا) استفاده کند.

ساعاتی پیش نیز مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا در توییتی مدعی شد که ایران مسئول مستقیم سازماندهی هجوم به سفارت آمریکا در عراق است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان